پیپ کورن کاب بسازید؟

در این مقاله می خوانید :

پیپ کورن کاب بسازید

فصل، فصل بلاله. الان تو هر میوه فروشی میتونید ذرت پیدا کنید، حتی تو پارک ها هم میفروشنش ولی پیپ کورن کاب چیست و چزوری بوجود اومده؟ آخر مطلب هم میخام توضیح بدم که چطوری کورن کاب بسازید.
پیپ ذرت یا (کورن): این پیپ از دانه ای ذرت ساخته می شود و پیپ مورد علاقه آقای مارک تواین ، روزولت، ژنرال مک آرتور بوده است. در کارتون پاپای (ملوان زبل)،شخصیت اصلی کارتون از پیپ کورن کاب استفاده می کند. بزرگترین تولید کننده این پیپ شرکت میسوری مرشام در آمریکاست و این پیپ ارزان قیمت ترین پیپ دنیاست.
قبل از جنگ شمال و جنوب آمریکا، جمعیت شمالی به صورت فئودالی بوده و سیاهپوستان در مزارعه ذرت برای ارباب های سفید کار می کردند. ارباب های چون وضع مالی مناسبی داشتند پیپ چوبی استفاده می کردند و سیاهپوستان و کارگران پیپ ساخته شده از دانه یا ساقه ذرت را استفاده می کردند.
در حقیقت این پیپ نماینده گروه کارگر و کم پول امریکاست. روزولت به دلیل آنکه می خواست خود را حامی طبقه کارگر عنوان کند، پیپ کورن می کشید. مارک تواین، نوسینده مشهور هم به این پیپ علافه داشت و خلاصه هنوز هم شرکت میسوری مرشام آمریکا داره پیپ کورن تولید می کنه و میفروشه.
آمریکا خیلی بزرگه، یعنی ۵۲ ایالت آمریکا واقعا هم گستردگی خیلی زیادی داره، هم منابع طبیعی زیادی در اختیار داره و هم به علت مهاجرت بسیاری از افراد به این دنیای نو تونسته پتانسیل زیادی رو تو خودش جمع کنه. توی جنگ جهانی دوم هم به علت دور بودن از صحنه جنگ خسارتی بهش وارد نشد و تونست از اروپا هم پیش بیفته. با این همه پیشرفت می بینیم پیپ قدیمی و سنتی خودش رو نه تنها فراموش نکرده بلکه اونو به تمام دنیا هم تعمیم داده.
خوب امروز میخام نحوه درست کردن یک کورن کاب رو آموزش بدم. اگه ذرت کوچولو گیر بیارین (بچه ذرت) که خیلی عالی میشه چون هم کوچیکتره و هم شیکتر درمیاد. پس یک ذرت بخرین، (میتونین اول کبابش کنید بخورین و بعد کورن کابش کنید یا به همون صورت با دانه هاش). سر و ته ذرت رو ببرین و وسطش رو دربیارین، به نحوی که مثل جای آتشگاه پیپ بشه.
حالا ساقشو با چاقو تمیز و صافش کنید، با مته وسط ساقه رو سوراخ کنید، به نحوی که لوله آتشگاه بشه. حالا بدنه ذرت رو سوراخ کنید و ساقه رو درونش فشار بدید.
عالی شد، شما به سبک صد سال پیش کارگرهای سیاه پوست و زحمتکش پیپ کورن کاب ساختین و ساخته های آتی شما میتونه خیلی بهتر و شیک تر از این دربیاد.
می تونید نظرات و عکس پیپ هایی رو که ساختین رو بفرستین تا همینجا به نمیش دربیاد.
عکس مراحل ساخت کورن کاب رو در پایین دنبال کنید.
مواد مورد نیاز :
تراشیدن ساقه
پیپ کورن کاب

بیشتر بخوانید:  استم پیپ از چه موادی ساخته میشود ...!
6b2d733e62f961aa8f8d2da1c77df197_XL

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *