کشورها و مناطق رشد و پرورش تنباکوی سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

کشورها و مناطق رشد و پرورش تنباکوی سیگاربرگ

در برگ حال حاضر اطلاعات تاریخی قابل اعتمادی داریم که نشان می‌دهد تنباکوی سیگاربرگ در اوایل قرن دهم در سراسر قاره آمریکا رشد و استفاده می‌شده است. با مهاجرت مردم بومی، دانه‌های تنباکو را با خود بردند.

بنابراین، نباید تعجب کنیم که تنباکو بار دیگر در مکان‌هایی کشت می‌شود که دو دهه پیش ممکن بود با سیگاربرگ ارتباط نداشته باشیم. مزیت واقعی داشتن منابع متعدد تنباکوی سیگار، فرصتی برای کشف ترکیباتی است که همه ما می‌توانیم از آن لذت ببریم و همچنین از کمبود آن در هر کشوری محافظت کنیم.

با این حال، مهارت و دانش حیاتی در مورد چگونگی ساخت سیگاربرگ تنها در چند کشور باقی مانده است. در اینجا یک راهنمای کوچک برای کشورهای تولید کننده سیگار وجود دارد که ممکن است به آن‌ها فکر نکرده باشید و چند پیشنهاد در مورد آنچه که باید امتحان کنید.

کوبا

کوبا شاید سرزمین مادری مورد توافق تولید سیگاربرگ باشد. سیگارهای ممتازی که همه ما از آن لذت می‌بریم، صرف نظر از اینکه کجا ساخته می‌شوند، بدون شک بر اساس سنت سیگاربرگ کوبایی هدایت می‌شوند.

کشت تنباکوی کوبا در بخش غربی جزیره، در ایالت پینار دل ریو متمرکز است. به طور خاص، منطقه Vuelta Abajo جایی است که خاک برای نسل‌های زیادی برای تولید برگ‌های نسبتاً قوی کشت می‌شود که وقتی به درستی ترکیب می‌شوند و به عنوان مثال در منطقه نمادین Montecristo No.

درست است، برگ‌ها به طور قابل توجهی کشسان هستند و به طرز درخشانی خود را به فرآیند غلتش که بیشتر در هاوانا و اطراف آن انجام می‌شود، می‌دهند.

جمهوری دومینیکن

البته کوبا به دلیل انقلاب خود در سال ۱۹۵۹ نیز مشهور است که متعاقباً منجر به مهاجرت سازندگان سیگار به کشورهای همسایه مانند جمهوری دومینیکن (DR) شد. با استفاده از انواع دانه‌های کوبایی، DR به یک منبع قوی برای تولید سیگار تبدیل شد، به خصوص در آغاز دهه ۱۹۷۰.

بیشتر بخوانید:  درست و صحیح سیگاربرگ بکشیم!

امروزه برخی از بهترین سیگارهای تولید شده در جهان عمدتاً از منطقه سانتیاگو در بخش شمالی کشور می‌آیند. هنگامی که فوئنت ها Fuente Opus X را ایجاد کردند، به دنیا نشان داده شد که هر نوع تنباکوی را می‌توان در DR کشت کرد و خاک آنجا ویژگی‌های جذاب خود را دارد که عموماً تصور می‌شود استحکام کمتری نسبت به برگ کوبایی دارد، اما بسیار سرشار از طعم برندهایی مانند Partagas، Romeo y Julieta و Montecristo همگی نسخه‌های غیرکوبایی هستند که در DR ساخته شده‌اند.

نیکاراگوئه

نیکاراگوئه سابقه طولانی در تولید سیگار دارد، اما واقعاً در دهه گذشته است که بسیاری پذیرفته‌اند که ممکن است این کشور بهترین سیگاربرگ‌ها در حال حاضر در آن ساخته شود. ادامه دهید، چند ساعت در مورد آن بحث کنید، در حالی که ما به شما می‌گوییم که:

  • Padrón
  • My Father
  • Ashton Symmetry
  • La Aroma de Cuba
  • Oliva
  • San Cristobal

از جمله سیگارهای با رتبه بالایی هستند که در آنجا ساخته می‌شوند. در برگ نیکاراگوئه قدرت زیادی وجود دارد، اما در طول سال‌ها، پیشرفت‌های زیادی در رشد و استفاده از لفاف کنتیکت و هابانو در دودهای نیکاراگوئه حاصل شده است. استلی پایتخت سیگار، نیکاراگوئه است و ارزش دیدن دارد.

هندوراس

هندوراس با نیکاراگوئه مرز مشترک دارد و در دو طرف این خط، مزارع تنباکو زیادی یافت می‌شود. کاماچو در هندوراس با ویژگی‌های مشترک تنباکو با آن که در نیکاراگوئه رشد می‌کند تولید می‌شود.

در طول انقلاب ساندینیستا، هندوراس مقصدی برای جابجایی برخی از عملیات تنباکو نیکاراگوئه بود. البته در طول جنگ‌های کنترا در دهه ۱۹۸۰، منطقه مرزی اطراف دانلی به عنوان پایگاه توسط چریک‌های ضد ساندینیستا استفاده می‌شد. جاده‌ها مین‌های زمینی داشتند.

مکزیک

Te-Amo را به یاد دارید؟ این یک سیگار مکزیکی بود که قبل از رونق سیگار در سراسر ایالات متحده به راحتی در دسترس بود. هنوز هم وجود دارد، اما تنباکوی مکزیکی از دره سن آندرس اکنون به عنوان لفاف مادورو محبوب شده است. برگ از انواع تنباکوهای بذر سوماترا رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ Cohiba Club 10 | کوهیبا

La Aroma de Cuba Mi Amor دست‌ساز در نیکاراگوئه است، اما نمونه‌ای عالی از سیگارهای ساخته شده با برگ لفاف San Andrés است. طعم فوق‌العاده‌ای را نسبت به پرکننده‌های بلند نیکاراگوئه‌ای قدیمی که توسط Jose ‘Pepin’ Garcia ترکیب شده‌اند، ارائه می‌کند.

نت‌های قهوه آسیاب‌شده تازه، بادام، شکلات و ادویه‌ها، پس از عرضه سیگار، “سیگار شماره ۲ سال” را از طرف Cigar Aficionado به دست آوردند.

اکوادور

در حالی که سیگاربرگ واقعاً در این کشور آمریکای جنوبی ساخته نمی‌شود، اکوادور به منبعی برای خرید تنباکوهای کانکتیکات و سوماترا با کیفیت عالی و ارزان‌تر تبدیل شده است. در حال حاضر، لفاف اکوادور هابانو محبوب است و در برخی از سیگارهای پدر من، سن لوتانو و کاماچو یافت می‌شود.

در اینجا برگ‌هایی وجود دارد که در آفتاب رشد کرده‌اند، اما بیشتر شبیه لفافی است که در سایه رشد کرده است (بدون پارچه) زیرا سایه توسط پوشش تقریباً ثابت ابر ایجاد می‌شود. لفاف‌های ابریشمی اکوادور را در Ashton VSG، Arturo Fuente Chateau Series Sungrown و همچنین Hoyo de Monterrey، La Gloria Cubana و Punch خواهید دید.

ایالات متحده

امروزه تعداد کمی از ایالت‌های تولید کننده تنباکو در ایالات متحده وجود دارد. برگ لفاف کانکتیکات، به ویژه Shade، کمک اصلی به سیگاربرگ است که ایالات متحده از دهه ۱۶۰۰ انجام داده است. به دلیل خاصیت ارتجاعی زیاد و ملایمت نسبی آن ارزشمند است.

Broadleaf کانکتیکات تقریباً سیاه است و برای سیگارهای مادورو بسیار خوب است، اگرچه به اندازه انواع Shade صاف نیست. برخی از سیگارهای ممتاز هنوز در ایالات متحده ساخته می‌شوند، اما تعداد زیادی از آن‌ها نیستند. تعداد انگشت شماری از برندها به تولید سیگاربرگ در میامی و چند مکان در فلوریدا ادامه می‌دهند، اما ایالات متحده وزنه‌ای برای تولید سیگارهای ممتاز نیست، زیرا هزینه نیروی کار و نزدیکی به بسیاری از مناطق کلیدی در حال رشد همچنان جمهوری دومینیکن، نیکاراگوئه را برجسته می‌کند و هندوراس به عنوان کارآمدترین و مساعدترین کشورها برای تولید.

بیشتر بخوانید:  ویتولا چیست!

کشورهای دیگر

کشورهایی که تنباکوی مورد استفاده در سیگارهای ممتاز تولید می‌کنند، اما نه خود سیگار، منابع عالی طعم و تنوع هستند. لفاف کامرونی از کامرون، آفریقای غربی، همان گونه که در خط تولید Arturo Fuente Don Carlos مشاهده می‌کنید، یک برگ لفافی فوق‌العاده خوش طعم است. برگ کامرون از دانه سوماترا که به جمهوری آفریقای مرکزی، هم مرز با کامرون، از اندونزی برده شد، به دست آمد.

اندونزی تنباکوی سوماترا را به دنیای سیگاربرگ عرضه می‌کند. برگ‌ها به طور کلی قهوه‌ای تیره و از نظر طعم نسبتاً خنثی هستند که آن را برای ترکیب پرکننده‌های قوی‌تر عالی می‌کند. بسیاری از سوماترای اندونزیایی با سوماترای رشد یافته در اکوادور جایگزین شده است. E.P. سیگاربرگ Carrillo از استفاده از برگ سوماترا سود می‌برد.

برزیل یک منبع نسبتاً جدید محبوب برای تنباکو مورد استفاده در سیگاربرگ‌های درجه یک است، اگرچه تعداد زیادی در آنجا تولید نمی‌شود. ما CAO Brazilia را به عنوان یک نمونه معمولی از یک لفاف زیبای برزیلی توصیه می‌کنیم. بسیاری از نت‌های شیرین بیان و چرم پدیدار می‌شوند.

سیگار در سراسر جهان اسموک می‌شود و صنعت سیگاربرگ، مانند جهان به طور کلی، به یک شرکت جهانی تبدیل شده است.

در حالی که کشورهای اطراف حوزه دریای کارائیب همچنان بر تولید سیگاربرگ تسلط دارند، شاید مهم‌تر این واقعیت باشد که تنباکوی عالی در بسیاری از مکان‌ها رشد می‌کند و هیچ مانعی برای کشف چگونگی استفاده از همه آن برای تولید محصولی وجود ندارد. ممکن است خیلی زود به سیگار مورد علاقه شما تبدیل شود.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

کشورها و مناطق رشد و پرورش تنباکوی سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «کشورها و مناطق رشد و پرورش تنباکوی سیگاربرگ»

  1. با خوندن این مقاله ی جذاب
    پیش خودم گفتم چی می شد من هم تو یکی از این کشور ها بدنیا میومدم
    این مقاله منو با خودش به یه سفر رویایی برد
    ممنونم از رحمات ماسترو رحیمی عزیز و استاد کامران

  2. درود بر ماسترو رحیمی عزیز
    بسیار مقاله ی جذابی بود
    به امید روزی که کشور ایران هم به مدیریت شما یک قطب سیگاربرگ با فرمولاسیون خاص شما بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *