انوع رایج توتون پیپ

در این مقاله می خوانید :

ویرجینیا (Virginia):

ویرجینیا اغلب به عنوان توتون پایه در بلند توتون ها استفاده می شود، ولی به تنهایی هم صرف میشه.
ویرجینیای خالص بر اثر گذشت زمان و کهنه شدن دچار تغییر در عطر و طعم میشه. از جهت گیرایی سبک تر از ترکیش/اورینتال، ولی پیچیدگی های ظریف عطر و طعم ویرجینیا موجب شده تبدیل به توتون مورد علاقه بسیاری از پیپ کش های حرفه ای بشه.ویرجینیا در مناطق متعدد رشد میکند. چندین گونه از ویرجینیا وجود دارد، اما مشخصه همه آنها قند نسبتا بالا است.

ترکیش/اورینتال (Turkish/Orientals):

توتون های بومی منطقه مدیترانه شرقی هستند، شامل ترکیب حداقل یک و اغلب چندتا از گونه های مختلف توتون ترکیش و لاتاکیا می باشد. توتون ترکیش، به خاطر عطر زیادش (تا حدودی شیرین و ترش) شناخته شده است. ترکیش به همراه لاتاکیا یکی از اجزای اصلی توتون های تیپ انگلیسی رو تشکیل میدن.

پریک (Perique):

فرآوری پریک زیر فشار بسیار زیاد انجام میشه و بهش زمان داده میشه تا تخمیر بشه. که همین فرآیند باعث ایجاد طعم خاص این توتون میشه.یکی دیگر از توتون های ادویه ای و تند که تنها در محله سنت جیمز لوئیزیانا رشد میکند.

لاتاکیا (Latakia):

این توتون با دود حاصل از سوختن چوب درخت کاج و یا بلوط فرآوری میشه که باعث طعم دودی و تند و بوی شدید لاتاکیا میشه. بیش از حد قوی برای استعمال، از لاتاکیا به عنوان چاشنی در توتون های تیپ انگلیسی و برخی از ترکیبات کلاسیک آمریکایی استفاده می شود.توتون مخصوصی که در اصل در سوریه تولید شده و به نام شهرستان بندر لاذقیه (لاتاکیا) نام گزاری شده. در حال حاضر این توتون به طور عمده در قبرس تولید می شه.

بیشتر بخوانید:  مروری کوتاه بر انواع ترکیبات توتون

کاوندیش (Cavendish):

فرآیند فرآوری با اضافه کردن طعم دهنده به برگ های توتون و سپس فشردن و تبدیل آن به یک کیک توتون انجام میشه. سپس این کیک با آتش یا بخار حرارت داده میشه و بهش زمان داده میشه تا کمی تخمیر بشه، در نتیجه توتون شیرین و ملایمی بدست می آید. در آخر این کیک برش داده میشه و با حرکت های دایره ای روی هم مالیده میشن تا برگهای پرس شده از هم باز بشن.کاوندیش بیشتر روند فرآوری و روش برش توتون هست تا یک نوع برگ خاص. کاوندیش می تونه از هر نوع برگ توتون تولید بشه، اما معمولا مخلوطی از کنتاکی، ویرجینیا، و برلی است.

برلی (Burley):

کم شکر، نیکوتین بالا، آهسته سوختن توتون با طعم بسیار ظریف از مشخصات این توتون هستتوتون برلی در درجه اول برای تولید سیگار استفاده می شه، ولی در برخی بلندهای پیپ هم کاربرد دارد. در توتون پیپ به عنوان پایه ای برای توتون های عطری و غیر عطری و همچنین برای تغییر حالت سوختن ترکیب توتون استفاده میشود.

همه چیز کاپتان بلک نیست

بله درست متوجه شدید توتون های رایج دیگری هم وجود دارد بهتر است سر خود را از برف بیرون بیاریمکمی مطالعه کنیم و نسبت به نوع تدخین خودمون توتون مورد نظر رو انتخاب کنیم مثل اگر قبلا سیگاری بودید توتون های ویرجینیا شاید انتخاب خوبی باشد اگر کم پیپ می کشید توتون های بر پایه کوندیش و معطر استفاده کنید اگر الگویی مثل ماسترو رحیمی استاد برتر پیپ کش های ایران دارید توتون لاتاکیا بهترین توتون دنیا با پیپ بدون فیلتر را تجربه کنید !
انواع توتون های رایج در چند مطلب در سایت معرفی شده است .هرکدام را با پیپ جدا تجربه و لذت ببرید ! دنیای توتون را با پاسارگادتاباک بررسی کنید!

بیشتر بخوانید:  توتون پیپ|John Aylesbury

توتون پیپی که به راحتی خریداری می کنید در واقع ممکن است ترکیبی هنرمندانه از انواع توتون باشد بلند کردن توتون یا همان هنر مستر بلندینگ توتون از فنون خاص عملی و تجربی و علمی و فنی خاصی است که در دنیا افرادی خاص توانایی این هنر یونیک را به کار می بندند و هر کسی وارد این داستان نخواهد شد مگر اینکه شناخت کافی از انواع توتون ها داشته باشد توتون های فرآوری شده توسط استاد این فن در ایران ماسترو رحیمی همواره مورده توجه مشتریان انجمن پیپ ایران قرار گرفته است ، توتون های پیپ بی نظیری که همه حاصل سال‌ها تجربه ماسترو رحیمی است لذت ببرید

انوع رایج توتون پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *