رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

اولین تصویری که در مورد سیگاربرگ و تاریخچه آن به ذهن خطور می‌کند احتمالاً مربوط به یک جزیره کوچک در سواحل جنوبی فلوریدا باشد، اگرچه استفاده و لذت بردن از تنباکوی نورد شده تا حد زیادی به تاریخ باز می‌گردد. در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مایاها اولین کسانی بودند که این گیاه را پرورش دادند و اولین کسانی بودند که آن را به شکلی شبیه سیگاربرگ درآوردند و از برگ درخت چنار یا خرما برای بستن دسته‌هایی از برگ‌هایی که سپس دود می‌شدند استفاده کردند.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

تنها پس از کشف تنباکو توسط استعمارگران اروپایی بود که ما شروع به دیدن سیگاربرگ به شکلی شبیه به امروز کردیم، زیرا گیاه تنباکو در کشورهای مختلف در سراسر جهان گسترش یافت و روش‌هایی توسعه یافت که طعم و پیچیدگی آن را بهبود بخشید. با افزایش پیچیدگی این ترکیبات و اصلاح روش‌های تولید آن‌ها، سیگاربرگ به یک کالا تبدیل شد و مانند هر کالای خوب، نیاز به نگهداری مناسب داشت یعنی: دما و رطوبت مناسب!

چرا سیگاربرگ را مرطوب نگه دارید؟

هنگامی که سیگاربرگ‌ها از کارخانه خارج می‌شوند، حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد رطوبت را در خود نگه می‌دارند که بیشتر آن به دلیل فرآیند پخت و روغن‌های موجود در آن است، که دومی عامل طعم سیگار است. بنابراین، حفظ رطوبت سیگار برای تجربه مجموعه‌ای از رایحه‌های آن ضروری است، زیرا سیگارهای خشک شده طعم و اسموک بدی نسبت به همتایان با رطوبت مناسب دارند.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

تنباکوی سیگار معمولاً در داخل انبارها در کشور مبدأ خود تحت یک فرآیند کهنه شدن، پخت و تخمیر قرار می‌گیرد، به طوری که این انبارها یا خانه‌های پخت هم در گرمای نسبتاً بالا و هم در رطوبت بالا نگهداری می‌شوند که منجر به ایجاد کامل‌تر طعم‌ها می‌شود. وظیفه مرطوب کننده این است که این شرایط را تا حد امکان تکرار کند و در نتیجه سیگارهای شما را در هر زمان تازه و قابل اسموک نگه دارد و از خشک شدن بیش از حد آن‌ها بدون مرطوب کردن بیش از حد محافظت کند. مرطوب کردن سیگار یک بازی تعادلی است و حرکت بیش از حد در هر جهت می‌تواند برای کیفیت اسموک نهایی، مضر باشد.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

سیگارهای بدون رطوبت مقدار زیادی از روغن‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند، نه تنها طعم آن‌ها را کاهش می‌دهند، بلکه باعث ایجاد بافتی ترد و شکننده می‌شوند که خیلی سریع می‌سوزد. علاوه‌براین، تنباکو کاملاً داغ می‌سوزد و همراه با از دست دادن یکپارچگی ساختاری به دلیل تخریب چسب گیاهی لفاف، تجربه سیگار کشیدن مملو از شکافتن لفاف، تونل زدن، قایقی شدن و بسیاری از مشکلات را ایجاد می‌کند.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

به همین ترتیب، یک سیگار که بیش از حد مرطوب شده باشد، طعم آن کم‌رنگ می‌شود، زیرا رطوبت اضافی با سوختن تنباکو تداخل می‌کند و حضور روغن‌های آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، تنباکوهای آن نسبتاً نرم و بیش از حد انعطاف پذیر می‌شوند. اسموک حاصله مملو روشن کردن‌های مجدد است، زیرا رطوبت بیش از حد باعث می‌شود سیگار به طور مداوم خاموش شود و همچنین باعث سوختگی ناهموار می‌شود و حتی می‌تواند با انبساط تنباکو باعث ایجاد انسداد در مسیر هوایی شود. همه این‌ها جدا از این واقعیت است که رطوبت بیش از حد باعث رشد کپک نیز می‌شود.

همچنین موضوع سوسک تنباکو نیز وجود دارد، یک آفت متداول در صنعت که از برگ‌های تنباکو تغذیه می‌کند و تخم‌هایش را در داخل سیگار می‌گذارد، بدیهی است که به ضرر لذت سیگار کشیدن است. وجود تخم‌های آن‌ها در سیگارهای پیچیده شده بسیار گسترده است و واقعاً هیچ راهی برای تشخیص وجود آن‌ها در تخم‌های شما وجود ندارد، اگرچه وجود آن‌ها مانع لذت بردن شما نمی‌شود مگر در صورت بیرون آمدن از تخم: دلیل دیگری برای گرما و رطوبت مناسب است. تخم‌های سوسک‌های تنباکو فقط در شرایط خاص بیرون می‌آیند. یعنی اگر هوا از ۷۲ درصد رطوبت نسبی (RH) و دما از ۷۲ درجه فارنهایت بیشتر شود.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

شیوع سوسک‌ها می‌تواند چیزی جز ویرانی نباشد، زیرا آن‌ها از تنباکو به صورت لارو بیرون می آیند و از سیگارهای گران‌بهای ما تغذیه می‌کنند، زخم‌های خروجی به اندازه سوراخ سوزنی بر جای می‌گذارند و تهدیدی قریب‌الوقوع برای همه سیگارهای دیگر در هنگام تغذیه و بالغ شدن به شمار می‌روند. یک مجموعه در مراحل اولیه تهاجم را می‌توان با بسته کردن سیگارها در ظرف مخصوص فریزر در فریزر به مدت سه تا چهار روز قبل از انتقال آن‌ها به یخچال به مدت ۲۴ ساعت نجات داد تا بتوانند به آرامی دما را افزایش دهند و از ایجاد ترک‌ها جلوگیری شود.

برای سیگاربرگ، استاندارد عمومی پذیرفته شده دما و رطوبت ۷۰ درجه فارنهایت و ۷۰ درصد RH است که یک بار دیگر به عمل متعادل کننده سیگاربرگ و حفظ آن‌ها اشاره می‌کند.

در اینجا درجه‌ای از ترجیحات شخصی وجود دارد، به طوری که ۶۸ درجه فارنهایت / ۶۸ درصد RH قابل قبول در نظر گرفته می‌شود، اگرچه هر چیزی کمتر از این سطح در صورت نگهداری طولانی مدت خطر آسیب رساندن به سیگاربرگ را دارد. این ترکیب دما و رطوبت همانند انبارهای قدیمی است و تضمین می‌کند که تنباکو تا زمانی که نیاز به دور انداختن دارد، کاملاً با محیط خود سازگار است.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ توسکانو گاریبالدی

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

The Humidor همانطور که قبلاً گفته شده است، هومیدور ظرفی است که به طور هدفمند ساخته شده یا پیکربندی مجدد شده است که به طور خاص برای نگهداری سیگاربرگ و حفظ رطوبت صحیح در نظر گرفته شده است. تعیین دقیق اینکه چه کسی اولین رطوبت ساز را ایجاد کرده است یا در کجا ساخته شده است دشوار است، اما ما می‌دانیم که اولین رطوبت سازهای کابینتی توسط مردی به نام ترنس‌منینگ ساخته شد که چوب‌های عجیب و غریب را از آفریقای جنوبی وارد کرد تا مبلمان زیبایی را ایجاد کند. این مرطوب‌ کننده‌های کابینت به‌عنوان قطعاتی از مبلمان مناسب، ظاهری شبیه به کابینت‌های نگهداری ظروف چینی دارند، با درهای متحرک، کشوهای کشویی یا پانل‌های شیشه‌ای کشویی.

با این حال، این زینو دیویدوف بود که به ساخت اولین مرطوب کننده‌های رومیزی شناخته می‌شود: مرطوب کننده‌های کوچکتر و با سهولت حمل و نقل که سیگارهای کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی خود در خود جای می‌دادند، اما صنعت را با ذخیره سازی مناسب که به راحتی برای تقریباً همه قابل دسترسی است متحول کرد و آن‌ها را به رایج ترین آن‌ها تبدیل کرد. تنوع رطوبت‌سازها زیاد است و معمولاً با نمای بیرونی شیک از چوب‌های زیبا و گاهی اوقات با روکش‌های چاپ شده تجهیز می‌شوند.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

یک مرطوب کننده رطوبت مناسب سیگار را از طریق یک سیستم دو قسمتی حفظ می‌کند که یک مهر و موم محکم را با یک پوشش متخلخل جفت می‌کند و یک اکوسیستم مستقل ایجاد می‌کند که هم به آرامی تراوش می‌کند و هم رطوبت را حفظ می‌کند. اکثر مرطوب‌کننده‌های موجود در حال حاضر، به استثنای چند موردی که بعداً به آن‌ها خواهم پرداخت، سرو اسپانیایی را به عنوان پوشش خود انتخاب می‌کنند: یک محیط فوق‌العاده که هم پذیرای رطوبت است و هم به تدریج آن را آزاد می‌کند تا رطوبت تقریباً ثابتی را ایجاد کند. رایحه دلپذیر و کهنگی آن‌ها به گونه‌ای که شخصیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. چوب سدر علاوه‌براین، عایق رطوبت نیز به حساب می‌آورد و روی درب‌ها قرار می‌گیرد تا از خروج رطوبت جلوگیری کند.

آماده سازی یک هومیدور

اگر قرار است یک مرطوب کننده جدید به درستی کار کند، فرآیند آماده‌سازی آن حیاتی است. آماده کردن یک مرطوب کننده بسته به اینکه بخواهید به تدریج آن را به حالت مناسب جهت نگهداری سیگاربرگ برسانید، می‌تواند از سه / پنج روز تا دو هفته طول بکشد. آماده سازی شامل تراوش تدریجی رطوبت به داخل سدر یا هر محیطی است که رطوبت ساز شما استفاده می‌کند، به طوری که بتواند سطح رطوبت مناسب خود را حفظ کند. برای آماده سازی هومیدور، مهم است که ابتدا رطوبت سنج را بشناسید.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

Hygrometers رطوبت سنج‌ها ابزار ضروری برای اطمینان از نگهداری مداوم و موفق سیگاربرگ هستند. اساساً سنجش‌گرهایی هستند که رطوبت و گاهی سطح دمای داخل یک رطوبت‌ساز را اندازه‌گیری و نمایش می‌دهند. دو نوع که بیشتر دیده می‌شود رطوبت سنج دیجیتال و آنالوگ هستند، با این تفاوت که مدل دیجیتالی اغلب دما را نیز می‌خواند و آنالوگ معمولاً فقط رطوبت را می‌خواند و یک دماسنج جداگانه برای خواندن دما لازم است. از بین این دو، رطوبت سنج‌های آنالوگ معمولاً پایین‌تر در نظر گرفته می‌شوند و اغلب به صورت نادرست خوانده می‌شوند، در حالی که نوع دیجیتالی دقیق‌تر است. دانستن دما و رطوبت هومیدور برای آماده نگه داشتن آن‌ها برای سیگار کشیدن و اسموک خوب تا زمانی که آن‌ها ذخیره می‌شوند ضروری است.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

رطوبت سنج‌ها معمولاً آنقدر دقیق نیستند که بتوانند مستقیماً از جعبه خارج شوند و مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین باید از طریق فرآیندی به نام آزمایش نمک کالیبره شوند. تست نمک شامل قرار دادن رطوبت سنج انتخابی شما در یک کیسه پلاستیکی است، در حالی که کیسه علاوه بر آن یک ظرف کوچک، معمولاً یک درب بطری نوشابه، که با یک قاشق چایخوری نمک پر شده است و با افزودن چند قطره به خمیر تبدیل شده است، می‌باشد. این ترکیب باید دقیقاً در ۷۵٪ RH رطوبت را آزاد کند و به شما امکان می‌دهد رطوبت سنج را پس از شش تا هشت ساعت نگه داشتن آن در کیسه کالیبره کنید. برای ابزارهای دیجیتال، رطوبت خوانده شده معمولاً با چند فشار دکمه قابل تغییر است، اما برای انواع آنالوگ، سوزن که به سطح RH اشاره می‌کند نیاز به تنظیم فیزیکی دارد.

پس آماده سازی شامل قرار دادن رطوبت سنج جدید کالیبره شده خود در داخل رطوبت ساز در کنار یک کاسه آب حاوی اسفنجی است که به تازگی خریداری شده است. این کاسه باید روی یک کیسه پلاستیکی قرار گیرد تا از ریختن آن که به طور بالقوه می‌تواند داخل مرطوب کننده را منحرف کند، جلوگیری شود. از این مرحله، اساساً یک چالش و سرگرمی در انتظار شماست، زیرا باید اجازه دهید سه روز قبل از باز کردن مجدد رطوبت هوا و اندازه‌گیری رطوبت بگذرد.

اگر در ابتدا به اندازه کافی مرطوب نیست، درب آن را ببندید و روز بعد دوباره آن را بررسی کنید تا رطوبت در حدود ۷۵٪ تا ۸۰٪ RH باشد. در حالی که به نظر می‌رسد رطوبت نسبتاً بالایی برای سیگاربرگ باشد، این به معنای ثابت بودن آن نیست، بلکه برای اطمینان از اینکه چوب رطوبت کافی را جذب کرده است تا به درستی آن سطح را حفظ کند. علاوه بر این، هر سیگاربرگ تازه‌ای که در آن جا گذاشته شده است، باید مقداری از رطوبت را جذب کند، زیرا با سطوح یک محلول مرطوب‌کننده دائمی تنظیم می‌شود و مشکل را به سرعت حل می‌کند.

بیشتر بخوانید:  مناطق کشت‌ توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

این مرحله‌ای نیست که بتوان هنگام راه اندازی مرطوب کننده جدید از آن چشم‌پوشی و برای ادامه عمر سیگارهای شما کاملاً ضروری است. نادیده گرفتن، فراموش کردن یا از دست دادن این مرحله می‌تواند منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیر مجموعه شما و حتی تخریب کامل آن در صورت عدم اصلاح فوری شود.

انواع مختلف رطوبت دهنده هومیدور

 Types of Humidors انواع مختلف رطوبت‌دهنده موجود است، از جمله نسخه‌های کابینت و رومیزی که قبلاً گفته شد که در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی هستند که پیدا نکردن موردی مناسب برای شما تقریباً غیرممکن است. برای مجموعه‌های بسیار بزرگ، یک گزینه اضافی وجود دارد، هرچند که واقعاً نمی‌توان آن را خریداری کرد بلکه با استفاده از فضایی در خانه شما ساخته شده است: اتاق‌های رطوبت ساز.

این اتاق‌ها می‌توانند به بزرگی یک اتاق‌ (یا چند اتاق) یا به کوچکی یک کمد دیواری باشند که نیاز به بازسازی کامل فضایی که اشغال می‌کند، از جمله مقاوم‌سازی منطقه در برابر رطوبت، چیدن تخته‌های سرو اسپانیایی برای کف‌پوش و دیوارها و مبلمان منطقه ای با قفسه‌های سرو و قفسه‌هایی برای نگهداری سیگار. مرطوب‌کننده‌های اتاق به بیشترین میزان سیگار را در بین روش‌های دیگر در خود جای می‌دهند و به رطوبت ثابتی در سطوحی که بسیار فراتر از سایر موارد ذکر شده در اینجا هستند نیاز دارند، اگرچه آن‌ها بی‌نهایت مدولار هستند و می‌توانند تعداد زیادی از سیگاربرگ‌ها را در هر زمانی در دسترس قرار دهند.

مرطوب کننده های کشویی

انواع مرطوب کننده‌های کشویی می‌توانند به شکل جعبه‌های رومیزی یا مبلمان کامل به سبک کابینت باشند، اما عمدتاً با کشوهایشان متمایز می‌شوند، حتی ردیف‌هایی از سیگاربرگ‌ها را در داخل کشوها نگه می‌دارند که به داخل و خارج خود رطوبت‌ساز می‌چرخند. این ردیف‌ها انتخاب سیگارهای جداگانه را بسیار آسان می‌کنند، با این فرض که همه باندهای آن‌ها رو به بالا هستند، بدون از دست دادن بیش از حد رطوبت داخلی. به چرخش مکرر روی کشوهای مختلف نیاز دارند تا از مرطوب شدن بیش از حد یا کمتر سیگارهای کشوهای خاص جلوگیری شود و فضای مشخص شده و محدود در کشوها باعث ظرفیت کمتری نسبت به انواع دیگر می‌شود.

Hinge-top Humidors متداول‌ترین انواع مرطوب‌کننده‌ها، نمونه‌های لولای بالا هستند. از جعبه‌های ۱۰ عددی و مناسب سفر، تا نمونه‌های بزرگ. رایج‌ترین مرطوب‌کننده‌هایی هستند که به صورت آنلاین یا حضوری یافت می‌شوند و طیف وسیعی از مواد مورد استفاده در ساخت آن‌ها و کیفیت ساخت آن‌ها می‌تواند قیمت‌ها را از برندی به برند دیگر متفاوت باشد. رایج‌ترین گونه‌ها هر کدام حدود ۷۵ تا ۱۰۰ سیگار را در خود جای می‌دهند و به دو صورت چوبی یا شیشه‌ای عرضه می‌شوند.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

مرطوب‌کننده‌های شیشه‌ای یک مزیت مشخص دارند، اما چندین اشکال را نیز باید در نظر گرفت، امکان خوانش دما و رطوبت فوری را فراهم می‌کنند، اما به دلیل رویه شیشه‌ای شفاف و غیر همگن، در برابر جذب بیش از حد نور خورشید و نشت رطوبت آسیب‌پذیر هستند. این مرطوب‌کننده‌ها اغلب حاوی جداکننده‌های اضافی از سدر اسپانیایی یا گاهی چندین سطح از چوب هستند که هر کدام می‌توانند سیگار در خود نگه دارند.

Travel Humidors مرطوب‌کننده‌های مسافرتی بیش از هر چیز قابل حمل هستند، به این معنی که اغلب از چوب یا سدر در داخل آن‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه از یک پوسته پلاستیکی نیمه آب‌بندی شده هوا ساخته شده‌اند و با درج‌های فوم نرمی که هر سیگار را به صورت جداگانه روی آن قرار می‌دهند، پوشانده شده‌اند. می‌توانند در طبقات مختلف، از یک سیگار به بالا و می توانند به اندازه چمدان‌های چرخان یا به اندازه‌ای کوچک باشند که در کوله پشتی قرار بگیرند.

فاقد ویژگی‌های سرو اسپانیایی است، اما می‌توان آن‌ها را به هر جایی آورد، با خیال راحت سیگارهای خود را نگه دارید و در عین حال سطح رطوبت را ثابت و مناسب نگه دارید.

استوانه‌های اکریلیک، شیشه‌ای یا سرامیکی

یک روش جدید و موثر برای نگهداری سیگاربرگ، شیشه‌های اکریلیک حاوی یک ساختار بالای لولای قفلی است که با یک مهر و موم لاستیکی یا سیلیکونی پوشانده شده است که رطوبت داخلی را حفظ می‌کند. انواع اکریلیک معمولاً ارزان هستند، اما از نظر ظرفیت محدود هستند. انواع شیشه‌ای معمولا بزرگ‌تر هستند اما گران‌تر و انواع سرامیکی می‌توانند بسیار گران باشند و اندازه آن‌ها متفاوت باشد، اگرچه گاهی اوقات می‌توانند آثار هنری کاربردی باشند که توسط صنعت‌گران ماهر تزئین یا نقاشی شده‌اند و ارزش نمایش را دارند.

روش‌های مرطوب سازی

انواع مختلفی از رطوبت سازها از نظر اندازه، عملکرد، کیفیت و سهولت استفاده وجود دارد. مهمترین کاری که یک مرطوب کننده انجام می‌دهد این است که RH خود را متعادل، ثابت و در محدوده قابل قبولی نگه دارد، که آن را برای موفقیت طولانی مدت سیگار کشیدن و نگهداری سیگار شما ضروری می‌کند. بدون دستگاه مرطوب کننده، سیگار های مورد علاقه شما پژمرده و خشک می‌شوند و رطوبت خود را از دست می دهند تا زمانی که خشک و ترد شوند، روغن خود را از دست بدهند و تا حد غیر قابل اسموک شدن پژمرده شوند. ابتدایی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گروه مرطوب‌کننده‌ها آن‌هایی هستند که آب یا پروپیلن گلیکول را جذب می‌کنند و رطوبت مداوم و متعادل را در طول زمان آزاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ سیگار برگ قوی و گیرا در بازار مصرف

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

Gel-filled Humidifiers مرطوب‌کننده‌های ژل معمولاً با یک پلیمراکریلیک مبتنی بر سدیم پر می‌شوند که بسیار جاذب آب است و رطوبت را با سرعت کمتری آزاد می‌کند. برای مرطوب نگه داشتن سیگار برای مدت طولانی قبل از پر کردن مجدد عالی هستند و نیاز به پر کردن مجدد را نشان می‌دهند و از گلبول‌های بزرگ و کریستالی مانند به دانه‌های ریز و شفاف تبدیل می‌شوند. آن‌ها را می توان به تعداد دفعاتی استفاده کرد که هنوز رطوبت را جذب می‌کنند، به این معنی که آن‌ها یک راه حل عالی برای مرطوب کننده‌های کوچکتر هستند، زیرا آن‌ها معمولاً در ظروف بسیار کوچک برای تامین رطوبت مجموعه‌های بزرگتر عرضه می‌شوند. هنوز هم این احتمال وجود دارد که سیگارهای شما را کمتر از حد مرطوب کنند، بنابراین مراقب رطوبت سنج باشید و در صورت نیاز مرطوب کننده‌های بیشتری اضافه کنید.

Humidipack-style Humidifiers نمونه هایی نسبتاً جدید برای صنعت، این پک‌های رطوبتی، موهبتی برای سیگاری‌هایی است که می‌خواهند راه‌حلی برای حفظ رطوبت  سیگارشان داشته باشند. رایج‌ترین آن‌ها Boveda’s است، نامی که فراگیر شده و محصولات باکیفیت را در اندازه‌های مختلف ارائه می‌دهد، از کیسه های کوچک ۸ گرمی مناسب برای چند سیگار تا کیت های بزرگ که می‌تواند هم آماده سازی و هم نگهداری یک هومیدور ۱۰۰ عددی را در خود جای دهد.

پس از استفاده یکبار مصرف هستند، به این معنی که پس از حدود ۶۰ روز یا بیشتر نیاز به خرید موارد جدید وجود دارد (تاریخ انقضای ادعا شده آنها در صورت استفاده صحیح). یکی از انواع کمی بزرگ‌تر این سبک از مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند در صورت مراقبت مناسب، رطوبت‌ساز مسافرتی نسبتاً قابل توجهی را برای ماه‌ها ثابت نگه دارد، اگرچه استفاده از آن‌ها برای نگهداری مجموعه‌های بزرگ می‌تواند گران باشد.

رطوبت سازهای الکترونیکی

گران‌ترین انواع مرطوب‌کننده‌ها، مدل‌های الکترونیکی قوی‌ترین و مناسب‌ترین دستگاه‌ها برای نگهداری مجموعه‌های بزرگ هستند، زیرا از رطوبت‌سنج داخلی برای رساندن موج‌های اندازه‌گیری شده بخار آب به رطوبت‌سازهایی با اندازه‌های مختلف استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها از طریق یک مخزن داخلی که هر از چند گاهی نیاز به پر کردن دارد، تغذیه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر مستقیماً از یک لوله آب خارجی تغذیه می‌شوند، مانند آن‌هایی که از هومیدورهای اتاقی مراقبت می‌کنند. راه حل های گران قیمتی هستند و اگر به دقت قرار نگیرند و مراقبت نشوند، می‌توانند مستعد رطوبت بیش از حد شوند.

تعمیر و نگهداری و انتخاب مناسب

تعمیر و نگهداری Humidor و انتخاب مناسب نمونه برای شما: حفظ رطوبت بخش مهمی از حفظ مجموعه شما است و این به تمیز نگه‌داشتن آن هم در داخل و هم در خارج برای جلوگیری از هرگونه تاب برداشتن چوب گسترش می‌یابد. اگر از یک مرطوب‌کننده لولایی استفاده می‌کنید، مهم است که لولاها به طور ایمن بسته شوند و مهر و موم در برابر انتقال هوا بماند. مورد اولی را می‌توان به سادگی با یک پیچ گوشتی انجام داد و مورد دومی نتیجه کیفیت ساخت  و آماده‌سازی خوب است. به طور کلی، یک لولا باید با کمترین صدا بسته شود، چیزی که می‌توانید با بالا بردن درب آن و اجازه دادن به آن زیر وزن خود روی لبه بدن بررسی کنید.

اگر هوا کمی پاف کرد و کمی صدا زد، درزبندی خوب است، اما اگر نتیجه یک ضربه شدید باشد، ممکن است لازم باشد آب بند را محکم کنید یا رطوبت‌سازها را متعادل کنید تا کاستی‌های را جبران کنید. با این حال، آماده‌سازی مهم‌ترین بخش نگهداری است، زیرا روکش مرطوب‌کننده می‌تواند رطوبت انباشته‌شده خود را در طول زمان از دست بدهد و منجر به از لین رفتن آب‌بندی شود. بنابراین، اگر زمانی متوجه شدید که مهر و موم شما شروع به شل شدن کرد، مرطوب‌کننده را دوباره آماده‌سازی کنید.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

یکی دیگر از جنبه‌های نگهداری که اغلب نادیده گرفته می‌شود، چرخاندن سیگاربرگ‌ها است.

چرخش تضمین می‌کند که هر قسمت از سیگار با رطوبت یکنواخت رطوبت را دریافت می‌کند، در حالی که تغییر در چیدمان فیزیکی مدت زمانی را که هر سیگاربرگ یا گروهی از سیگارها در نزدیکی مرطوب‌کننده سپری می‌کند محدود می‌کند. چرخش احتمال رطوبت بیش از حد آن سیگارها را از بین می‌برد، در حالی که به طور همزمان از رطوبت کم در سیگارهایی که نزدیک نیستند جلوگیری می‌کند.

انتخاب هومیدور مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد: سطح تجربه، بودجه، تعداد سیگارهایی که باید ذخیره شوند، سطح نگهداری و ترجیحات شخصی.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

همچنین مهم است که روش مرطوب‌سازی را در نظر بگیرید، زیرا رطوبت‌سازهای اتاقی نیاز به مرطوب‌کننده‌های الکترونیکی بزرگ و پمپی دارند، در حالی که مرطوب‌کننده‌های کوچک‌تر راه‌حل‌هایی دیگر دارند.

در نهایت، هنگامی که به خانه بعدی سیگارهای مورد علاقه خود فکر می‌کنید، انتخاب با شماست و انتخاب چیدمان مناسب می‌تواند چالش انگیز باشد. خوشبختانه، ما در پاسارگاد تاباک،  مجموعه‌ای از مرطوب‌کننده‌ها و لوازم جانبی مرطوب‌کننده را برای شما در اختیار داریم که می‌توانید از میان آن‌ها نمونه مناسب خود را انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

4 دیدگاه دربارهٔ «رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ»

  1. وقت بخیر. دو سال پبش یک باکس ٢٠ تایی سیگار برگ از کوبا خریدم و چون اصلا استفاده نمیکردم در یخچال نگه داری کردم تا آخیرا تصمیم گرفتم که تفریحی و اصولی استفاده کنم. Humidor هم آماده است و روی ٨٠ درجه سیگارهارو چیدم داخلش ، چند روز باید بمونه تا آماده استفاده بشه؟ آیا سیگار برگ هام اصلا قابل استفاده هست بعداز این مدت؟

  2. درود بر شما
    مثل همیشه میام مطالعه می کنم و لذت میبرم
    مقالات شما به من خیلی کمک کرده و قدر دان زحماتتون هستم
    پدر پیپ ایران ماسترو رحمی عزیز از شما سپاسگذارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *