۵ راهکار ساده برای تازه واردان به دنیای پیپ!

در این مقاله می خوانید :

۵ راهکار ساده برای تازه واردان به دنیای پیپ !

هر پیپ کشی به شما خواهد گفت که تسلط بر این هنر به زمان نیاز دارد. با توجه به اینکه تکنیک‌های بی‌شماری برای بارگذاری کاسه، روشن کردن، کشیدن و بازدم وجود دارد، جای تعجب نیست که هیچ ‌کس برای اولین بار پیپ را به طور کامل و درست اسموک نمی‌کند.

ورود به دنیای پیپ می‌تواند سخت باشد !

با این حال، یادگیری راه صحیح اسموک پیپ به همان اندازه که چالش برانگیز است، لذت بخش نیز می باشد. کشف ترکیب‌های جدید تنباکو، آزمایش تکنیک‌های اسموک و خرید پیپ مورد علاقه جدید، هیجانی را به همراه دارد که تعداد بی‌شماری از پیپ‌کش را مجذوب خود کرده است و نشان می‌دهد که چرا بسیاری از آن‌ها عمیقاً در دنیای پیپ و تنباکو غرق شده‌اند.

۵ نکته ساده برای تازه واردها

برای کسانی که قصد ورود به این دنیا را دارند و یا تازه وارد هستند، پنج نکته ساده اما مهم برای راحتی کار ارائه می‌دهیم:

۱. امتحان کردن نمونه های مختلف تنباکو:

این امر شاید تا حدودی برای افراد تازه وارد به دنیای پیپ کلیشه‌ای به نظر آید، اما موضوع مهمی است !

اکثر افراد وقتی برای اولین بار پیپ می‌کشند، اعتراف می‌کنند که جذابیت این کار را درک نکردند. این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که: پس هدف از این کار چه بود؟ در بسیاری از موارد استفاده از ویپ و هدف آن‌ها صرفاً کاربردی است: دریافت نیکوتین!

اما پیپ کشیدن متفاوت است. به احتمال زیاد برای دفعات ابتدایی احساسی مشابه بار اول خواهید داشت، شاید چیزی که در پی آن بودید، حس نکنید! تا زمانی که وقت آن فرا رسد و جذابیت کشیدن پیپ را درک کنید و طعم‌های غیرمنتظره را در کام خود احساس کنید.

در بیشتر مواقع با استفاده از ترکیبات آروماتیک می‌توانید این تجربه را داشته باشید به عنوان مثال با اسموک یک ترکیب تنباکوی وانیلی وقتی دود به کام شما وارد می‌شود، فوراً می‌توانید طعم وانیل را تشخیص دهید. این طعم‌های ساده هستند که به شما نشان می‌دهند که کشیدن پیپ در درجه اول طعم و مزه است.

پس از تجزیه طعم‌های قابل تشخیص ترکیبات آروماتیک حالا می‌توانید طعم‌های ساده اما قوی و کلاسیک دیگری مانند طعم دودی لاتاکیا و یا تندی پریک را از هم متمایز کنید. تنباکوهای غیر معطر، پیچیده‌تر از نمونه‌های طعم‌دار هستند و وقتی برای اولین بار اسموک را شروع می‌کنید، متوجه می‌شوید که این طعم‌های ظریف و ساده برای شما غیرقابل حس و فهم هستند.

هنگامی که کام شما برای شناسایی طعم‌های ساده آموزش داده شود، پیدا کردن ترکیب‌های مورد علاقه بسیار آسان‌تر است. استفاده از نمونه‌‌های گوناگون از ترکیبات مختلف توتون به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها تنباکوهای مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، بلکه درک و دریافت شما از پیپ را نیز عمیق‌تر کند.

۲. تمرین بارگذاری پیپ:

همانند آزمایش انواع ترکیبات تنباکوی پیپ، آزمایش تکنیک‌های اسموک نیز ضروری است و اسموک خوب با بارگذاری مناسب کاسه شروع می‌شود. اگرچه شاید پرکردن یک کاسه با تنباکو کار ساده‌ای به نظر آید، اما نیاز به کمی تفکر و نظم و تمرین دقیق دارد.

بیشتر بخوانید:  آلبرت انیشتین و پیپ

به عنوان مثال، برخی از ترکیبات تنباکو اگر به روش خاصی بارگذاری شوند، اسموک بسیار بهتری دارند. ترکیبات تنباکو که با عنوان «مرطوب» توصیف می‌شوند، معمولاً زمانی که به آرامی بارگذاری شوند بهتر دود می‌کنن، در طرف مقابل، مخلوط‌های “خشک” برای بارگذاری محکم‌تر ایده‌آل هستند. بارگذاری نامناسب یک ترکیب بر اساس سطح رطوبت آن می‌تواند باعث شود یک تنباکوی ناامیدکننده با طعم‌های تند فراوان نصیب شما شود.

علاوه بر این، برخی از ترکیبات پیچیده بسته به نحوه بارگذاری، کیفیت‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. فرضاً تنباکوهای ویرجینیا که طیف گسترده‌ای از طعم‌ها را به نمایش می‌گذارند. برخی سبک و شیرین هستند، در حالی که برخی دیگر غنی و خاکی هستند. بارگذاری نقش مهمی در ارائه این طعم‌ها دارد.

تازه واردان به دنیای پیپ

برای ویرجینیاهای روشن، بارگذاری سبک را پیشنهاد می‌دهیم با سوختنی آرام‌تر، این فرآیند سوختنی ایده‌آل ایجاد می‌کند تا نت‌های تلخ و شیرین مرکبات را که گهگاه در ویرجینیاها مورد توجه قرار نمی‌‌گیرند، نمایان شوند.

برای ویرجینیاهای قرمز، کاسه را محکم‌تر بارگذاری کنید یا در حین کوبیدن آن را فشرده‌تر کنید تا آتش گرم‌تری در داخل محفظه ایجاد شود. دمای کمی بالا بر طعم غنی و خاکی ویرجینیاها اثر دارد. تغییر روش بارگذاری ویرجینیا می‌تواند به طور کامل طعم این ترکیب را از یک کاسه به کاسه دیگر تغییر دهد، به همین دلیل است که آزمایش کردن نحوه بارگذاری یک کاسه برای هر تازه‌کاری ضروری است.

۳. مراقبت مناسب از پیپ ها:

اسموک پیپ فقط با فندک و کبریت کامل نمی‌شود. مراقبت مناسب از پیپ برای داشتن یک تجربه عالی بسیار مهم است و به مقدار زیادی پاک کننده پیپ نیاز دارید.

پس از کشیدن یک کاسه، همیشه باید صبر کرد تا خنک شود. این اجازه می‌دهد تا مقداری از رطوبت تنباکو به داخل شنک جذب شود و استم را جدا کنید، زیرا در هنگام گرم شدن، استم منبسط می‌شود تا محکم شود. اگر زمانی که استم را از شنک جدا می‌کنید، پیپ هنوز داغ باشد، خطر ترک خوردن استم و خراب شدن پیپ وجود دارد.

پس از برداشتن استم، می‌توان یک تمیز کننده پیپ را از طریق مجرای عبور هوا در استم و یا شنک عبور داد. برای پیپ‌های پیچیده‌تر مانند سیستم پترسون، ممکن است کمی تلاش بیشتری لازم باشد. هنگامی که قسمت داخلی پیپ تمیز شد، پیپ را دوباره کنار هم قرار دهید و به شدت از راه هوایی فوت کنید و ذرات اضافی را از بین ببرید. نظافت و نگهداری روزانه پیپ، واقعاً به همین سادگی است.

با این حال، پس از مدتی اسموک کردن پیپ، نظافت و نگهداری بیشتری مورد نیاز است. برای پاک کردن دوده چسبنده از لبه، استفاده از مایع تمیز کننده یک راه کاملاً طبیعی و ارزان برای حفظ تازگی پیپ است. تمیز کردن انتهای استم‌های ولکانیت پس از هر اسموک نیز مهم است، که با کاهش اکسیداسیون با طعم گوگرد تضمین می‌کند که اسموک تا حد ممکن خالص باشد. نگه داشتن پیپ در شرایط خوب از فرسودگی و شکستن آن جلوگیری می‌کند، علاوه بر این، تجربه داشتن اسموک بهتر را ایجاد می‌کند. پیپ های کثیف سریعتر خیس می‌شوند و رطوبت و گرمای اضافی را به اسموک شما وارد می کنند. برای اطمینان از یک اسموک خالص و خوش طعم، یک پیپ تمیز ضروری است.

بیشتر بخوانید:  پیپ پدر پسر شجاع !

باز کردن پیپ پس از استفاده طولانی مدت نیز ضروری است. اگر کیک کربنی بیش از حد ایجاد و ضخیم شود، می‌تواند یکپارچگی فیزیکی کاسه را با انبساط سریعتر از برایر در خطر اندازد و باعث ترک خوردن کاسه شود. کیک اضافی همچنین جریان هوا را محدود می‌کند و اسموک گرم‌تر و مرطوب‌تر را افزایش می‌دهد. در حالی که ریمینگ پیپ به ندرت ضروری است، با این وجود برای سلامت پیپ و کیفیت اسموکی که تولید می‌کند، ضروری است.

۴. از شکست و تجربه مجدد نترسید !

شکست گام مهمی در تکمیل تکنیک و سبک شما است. یک مانع مهم برای افراد تازه کار پیپ، تکمیل هنر پیپ کشیدن است، که نیاز به آزمون و خطا دارد و توجه داشته باشید که چه چیزی موثر است و چه چیزی ناامید کننده است. برای داشتن اسموک پیپ رضایت‌بخش، چندین عنصر باید به طور هماهنگ کار کنند، که کار آسانی نیست.

تازه واردان به دنیای پیپ

کاسه را خیلی سفت بارگذاری نکنید، اما آن را هم خیلی شل پر نکنید! تنباکو را با حرارت بالا نسوزانید، ابتدا تنباکو را به درستی روشن کنید و زیاد تمپ نکنید. به اندازه کافی کام بگیرید تا کاسه را روشن نگه دارید اما بیش از حد کام نگیرید وگرنه با گزش ناخوشایند زبان مواجه خواهید شد.

برای هر فرد مبتدی، جنبه‌های متعدد کشیدن پیپ می‌تواند طاقت فرسا باشد. برقراری تعادل مورد نیاز یک چالش است، حتی برای پیپ‌کش‌های قدیمی. گاهی اوقات نتیجه نمی‌دهد و در نهایت با کاسه‌ای پر از ناامیدی مواجه می‌شوید ! اشکال ندارد.

به احتمال بسیار، تعداد زیادی کاسه را بارگذاری خواهید کرد که خیلی شل هستند، بسیاری از کاسه‌ها خیلی داغ می‌شوند و برای روشن نگه‌داشتن کاسه‌ها تلاش می‌کنید – این اشتباهات به ما کمک می‌کند روش‌شناسی خود را کامل کنیم. همان‌طور که تنباکوی نسوخته را از کاسه بیرون می‌ریزید تا دوباره شروع کنید، توجه داشته باشید که اشتباهات کجا بوده‌اند و آن‌ها را اصلاح کنید.

مطمئناً، در این لحظه یک شکست می‌تواند دردسرساز شود، اما از آن درس بگیرید. تنها راه واقعی برای پیشرفت به عنوان یک پیپ کش از طریق آزمون و خطای شخصی است، بنابراین اشتباهات و شکست‌های موقت را بپذیرید. گاهی اوقات ما یک بار اشتباه می‌کنیم و دوباره هرگز. در مواقع دیگر برای غلبه بر آن توجه دقیق لازم است. یکی از رایج‌ترین اشتباهات استفاده بیش از حد از تمپر و یا کوبه است، به خصوص زمانی که به انتهای کاسه می‌رسید. سعی می‌کنید با فشار دادن تنباکو به نتیجه بهتری برسید، اما در نهایت بیش از حد فشرده می‌شود و در نتیجه راه هوایی مسدود می‌گردد. کاسه را خالی می‌کنید و در حالی که می‌بینید یک توده تنباکوی استفاده نشده خارج می‌شود، با خود می‌گویید: واقعاً ؟ دوباره این کار را کردم؟ اما امیدوارم باشید روزی در هنر کوبیدن و تمپ کردن توتون مهارت پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید:  پیپ کیکم | پیپ تقلبی

اگر در حال یادگیری هستید ناامید نشوید. ممکن است پنج کاسه بی‌کیفیت را پشت سر هم بکشید و فکر کنید که کشیدن پیپ برای شما مناسب نیست. اما در نهایت، آسان‌تر خواهد شد. بارگذاری پیپ شروع به تبدیل شدن به امری طبیعی می‌شود و شما با تمپ کردن و اسموک مناسب، تجربه لذت بخشی خواهید داشت.

کشیدن پیپ امری عجیب و غریب نیست، فقط کمی پشتکار می‌خواهد.

۵. درباره تاریخچه پیپ بیاموزید:

شاید آموزش و دانستن در مورد تاریخچه پیپ، اسموک بهتر و نرم‌تری را ارائه ندهد، با این حال، کسانی که به تاریخچه پیپ و تنباکو می‌پردازند، لذت بیشتری از این سرگرمی خواهند داشت.

تعداد کمی از سرگرمی‌ها تاریخچه گسترده‌ای به اندازه پیپ دارند. از زمانی که به عنوان چیزی بیش از یک ابزار کاربردی تصور نمی‌شد، تا اینکه پیپ به دلیل تلاش کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و صنعتگران پیپ‌سازی در طول صدها سال به یک اثر هنری تبدیل شد. سبک‌های مختلف تولید پیپ در سرتاسر جهان پدید آمدند، سبک‌های فرانسوی، انگلیسی، دانمارکی، آمریکایی و ژاپنی که همگی از چرخش‌های منحصر به فرد خود بر روی کهن‌ الگوهای پیپ استفاده کردند.

تازه واردان به دنیای پیپ

علاوه بر این، کاتالوگ‌های صنعت‌گران افسآن‌های پیپ‌سازی مانند Sixten Ivarsson، Former، Hiroyuki Tokutomi، و Todd Johnson، ویترینی است از اینکه چگونه تعدادی از هنرمندان بزرگ نحوه رویکرد دنیای پیپ‌سازی به ساخت پیپ‌ها را تغییر دادند. هر پیپ تازه ساخته شده بر اساس این گذشته ساخته شده است، و پیپ‌هایی که سال‌ها پیش ساخته شده‌اند، مصنوعاتی قابل اسموک هستند.

علاوه بر این، یادگیری در مورد تاریخچه گسترده ساخت پیپ می‌تواند درک و فهم و لذت از سبک‌های خاص پیپ‌سازی را تسهیل کند. می‌توان علاقه‌ای به طرح‌های ساده اشکال کلاسیک انگلیسی-فرانسوی، ظرافت خلاقانه سبک دانمارکی فانتزی آزاد یا شاید ترجیحی برای سبک یک پیپ‌ساز خاص پیدا کرد. زمانی که انسان در تاریخچه پیپ فرو می‌رود، حتی ساده‌ترین پیپ‌ها نیز با داستانی طولانی و جذاب کشف می‌شوند.

در ابتدا اگر به شما بگویند دانهیل نامی کوهی در انگلستان است شاید باور کنید و برایتان مهم نباشد اما بعد از یادگیری در مورد همه جوانب پیپ و تنباکو، جنبه‌های تاریخی کشیدن پیپ به جذاب‌ترین بخش سرگرمی برای شما تبدیل می‌شود. بعد از آن، هر بار که کاسه‌ای را روشن می‌کنید، احساس خاصی شما را فرا می‌گیرد، زیرا می‌دانید که اقدام به ظاهر ساده شما به چنین میراث باورنکردنی مرتبط است.

از کشیدن پیپ لذت ببرید!

امیدوارم بسیاری از شما، دفعه بعد که پیپ می‌کشید از این نکات استفاده کنید و تجربه بهتری از پیپ کشیدن داشته باشید.

شما می‌توانید برای تهیه پیپ و ادوات آن به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تازه واردان به دنیای پیپ

3 دیدگاه دربارهٔ «۵ راهکار ساده برای تازه واردان به دنیای پیپ!»

  1. با این که چند سال پیپ میکشم ولی اینجا چند تا نکته خوندم که خیلی برام جالب بود
    دمتون گرم و ایام به کامتون
    پدر پیپ ایران ماسترو رحیمی عزیز ممنونم که هستید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *