تولید سیگار: از گیاه تنباکو تا سیگار

در این مقاله می خوانید :

تولید سیگار: از گیاه تنباکو تا سیگار

جالب است بدانید که دست‌های زیادی سیگاری را که می‌خواهید بکشید لمس کرده‌اند.

شاید دست‌های یک دختر باکره جوان که سیگار شما را روی ران خود می‌چرخاند؟ و شاید فقط افسانه باشد!

پرورش تنباکو و نورد سیگار ممتاز فعالیت‌هایی هستند که کار فشرده‌ای دارند، نورد آن روی میزهای تخت ساخته شده از چوب یا فلز انجام می‌شود. برگ‌های تنباکو انعطاف‌پذیر هستند، اما در صورت استفاده نادرست از پارگی در امان نیستند. بنابراین، پس از رشد، چیدن و عمل آوری برگ‌ها، به کارخانه راه می‌یابند و اینجاست که داستان شروع می‌شود.

برگ‌ها

ساخت سیگاربرگ از برگ تنباکو یک فرآیند پیچیده است. سه نوع برگ تنباکو وجود دارد که سیگاربرگ را تشکیل می دهد. لفاف ظریف‌ترین و گران‌ترین است.

یک Fuente Opus X را در نظر بگیرید که دارای پوشش منحصر به فرد خود است که در زیر سایه رشد می‌کند و به ویژه برای ایجاد مشخصات طعم متمایز آن کالیبره شده است. لایه پرکننده معمولاً ترکیبی از برگ‌های مختلف است که برای ویژگی‌های خاصی که دارند، مانند قدرت، ادویه و به طور کلی طعم انتخاب می‌شوند.

در مورد سیگاربرگ‌های درجه یک، ما در مورد پرکننده‌های بلند صحبت می‌کنیم، یا برگ‌هایی که یک تکه هستند با سایرین که یک تکه هستند. بایندر همان کاری را انجام می دهد که از نامش پیداست، برگ‌های پرکننده را جمع می‌کند و آن‌ها را فشرده می‌کند تا به درستی بسوزند.

این لفاف که می تواند تا ۹۰ درصد از طعم سیگار کمک کند، به دور بایندر می چرخد ​​تا یک فرم لوله‌ای زیبا برای اسموک شدن ایجاد کند.

هر نوع برگ بر اساس رنگ، استحکام، بافت، انعطاف‌پذیری و اندازه طبقه بندی می‌شود. رگبرگهای برگ‌ها برداشته می‌شود. بسته به اینکه محصول نهایی مورد نظر قرار است چه باشد، تنباکو می‌تواند سه تا چهار سال عمل‌آور شود. قبل از رسیدن به torcedor یا غلتاننده سیگار، یک ترکیب برای هر سیگاربرگ ترکیب می‌شود.

پرکننده و بایندر

پرکننده – که در اسپانیایی تریپا نامیده می‌شود – و بایندر توسط کارگرانی به نام بونچروس یا بانچر کار می‌شود. آن‌ها از یک دستور‌العمل از پیش مشخص شده برای مخلوط پیروی می‌کنند. هر ترکیب طعم متمایز یا باید مخصوص به خود را دارد و همه بونشروها برگ‌های دسته شده را به غلتاننده ها یا تورکدورهایی می‌دهند که آن سیگار را می‌پیچند.

بیشتر بخوانید:  سرطان در حال دانلود، با فرمی شبیه سیگار!

هر غلتاننده باید همان ترکیبی از برگ‌های تنباکو را دریافت کند تا سیگاربرگ‌ها یکسان بیرون بیایند. بونچروها که گاهی اوقات تورکدور نیز هستند، هر دسته از برگ‌ها را می‌گیرند و برگ‌های پرکننده را داخل بایندر قرار می‌دهند.

بسیاری برای این مرحله از “ماشین لیبرمن” استفاده می‌کنند. دستگاه دارای یک ورقه لاستیکی است که برگ‌ها روی آن قرار می‌گیرند، سپس با استفاده از اهرم‌هایی برای کنترل نورد، برگ‌ها به یک لوله نسبتاً محکم تبدیل می‌شوند. غلتاننده‌های بسیار با تجربه تمایل دارند از ماشین صرف نظر کنند و همه کارها را با دست انجام دهند و از یکی از سه روش استفاده می‌کنند:

Entubado

در این روش لوله کردن باید هر برگ پرکننده را در یک طومار بغلطانید و سپس همه طومارها را در داخل بایندر کنار هم قرار دهید. ایده این است که یک رول محکم ایجاد کنید که به جریان هوای آزاد اجازه می‌دهد تا مواد معطر بیشتری را به جوانه‌های چشایی شما منتقل کند. این پیچیده‌ترین روش نورد در نظر گرفته می‌شود و به طور کلی در تولید در مقیاس بزرگ استفاده نمی‌شود.

Arturo Fuente و My Father

نمونه‌های عالی از برندهای برتر هستند که به طور انحصاری از این روش استفاده می کنند.

آکاردئون

اسمش آموزنده است. کناره های بیرونی برگ‌های پرکننده، یکی یکی به سمت داخل تا می‌شود. سپس تمام برگ‌ها روی هم قرار می‌گیرند و این کار یک جریان هوای عالی ایجاد می‌کند.

دسته کتاب

این سریع‌ترین و محبوب‌ترین روشی است که امروزه برای سیگارهای ممتاز استفاده می‌شود. برگ‌های پرکننده روی هم چیده می‌شوند، سپس مانند یک کتاب تا می‌شوند (در واقع بیشتر شبیه یک تورتیلا برای درست کردن تاکو است) و سپس در بایندر می‌غلتند.

برگ‌های بسته شده، صرف نظر از تکنیک، سپس در قالب‌های سیگار قرار می‌گیرند و روی هم قرار می‌گیرند، سپس وزن می‌شوند و حدود ۴۵ دقیقه می‌چرخند تا لوله ها به طور یکنواخت فشرده شوند.

Wrapper در زمان اختلاط، برگ‌هایی که برای تبدیل شدن به لفاف (کاپا در اسپانیایی) انتخاب می‌شوند – معمولاً به‌طور خاص رشد می‌کنند – همچنین رگبرگ وسط هر برگ را از بین می‌برند.

پس از برداشتن رگبرگ، دو نیمه برگ باقی می‌ماند، یک سمت چپ و یک سمت راست. این مهم است زیرا جهتی که هر طرف در آن قرار می‌گیرد با توجه به سمت چپ یا راست بودن برگ تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ مونت کریستو

به رطوبت ساز خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا سیگاربرگ‌هایی دارید که در جهت مخالف پیچانده شده‌اند یا خیر. در حالت ایده‌آل، هر سیگاری که در یک جعبه قرار می‌گیرد، در یک جهت غلتانده می‌شود، اما خوب، همیشه اینطور نیست.

ساقه لفاف حدود ۳۰ درصد وزن برگ را تشکیل می‌دهد. ساقه‌ها اغلب دور ریخته می‌شوند، اما گاهی اوقات برای ایجاد برخی دیگر از محصولات تنباکو استفاده می‌شود. هنگامی که ساقه‌ها برداشته می‌شوند، برگ‌های لفاف در انبوهی از ۳۰ عدد روی هم چیده می‌شوند. چپ و راست جدا نگه داشته می‌شوند.

سپس برگ‌های هر توده بر اساس اندازه و رنگ دسته‌بندی می‌شوند و به طور معقولی، برگ‌هایی با اندازه‌های مختلف برای سیگارهای با اندازه‌های مختلف استفاده می‌شوند. برگ‌های لفاف باید به راحتی از انواع دیگر تشخیص داده شوند، زیرا باید صاف ترین، یکدست ترین رنگ و انعطاف پذیرترین باشند.

قرار دادن برگ لفاف از نظر فنی سخت‌ترین بخش پیچیدن یک سیگار ممتاز است. هزاران حرکت کوچک وجود دارد. برگ لفاف باید بدون پارگی محکم نگه داشته شود. رول باید در یک زاویه دقیق با کشش کامل ساخته شود.

همه این کارها توسط torcedor انجام می‌شود که از ابزار برشی به نام chaveta با تیغه گرد و بسیار تیز خود استفاده می‌کند. مهارت torcedor شاید بیشتر در ایجاد سر سیگار مشهود باشد، که اغلب شامل بریدن یک دور کوچک (یک کلاه) از برگ لفاف و چسباندن آن است.

سیگارهای کوبایی به طور سنتی از چیزی استفاده می‌کنند که «کلاه سه‌گانه» نامیده می‌شود که از دو کلاه استفاده می‌کند و «پرچم» که در انتهای برگ لفاف باقی می‌ماند.

البته همانطور که می‌دانید دو نوع سیگاربرگ وجود دارد. پارجو، با طرفین صاف و سر کمی گرد و سیگار فیگورادو یا شکلی که معمولاً روی یک (سر) یا هر دو انتهای آن مخروطی است. اجازه دهید که در اینجا در مورد فرم جعبه فشرده صحبت نکنیم!

از این میان، فیگورادوها توسط ماهرترین تورکدورها چرخانده می‌شوند. مرحله نهایی ساخت این است که پای سیگار را با مشخصات دقیق برش دهید. برای این کار از گیوتین استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  روز ملی سیگار

در میان چهار لفاف پرطرفدار که این روزها استفاده می‌شود، یکی بنان کانکتیکات است. لفاف‌های سنتی کانکتیکات، که اغلب به دلیل فرآیند رشد، کانتیکت سایه نامیده می‌شوند، در دره رودخانه کنتیکت رشد می‌کنند و سهم اصلی تنباکو از ایالات متحده به سیگارهای تولید شده امروزی را تشکیل می‌دهند.

لفاف دانه کانکتیکات نیز با موفقیت در مکان‌هایی مانند اکوادور رشد می‌کند و معمولاً به عنوان اکوادور کانکتیکات شناخته می‌شود. به طور کلی، لفاف‌های کانکتیکات رنگ روشن‌تری دارند و سطح نیکوتین آن پایین است. طعم آن معمولا ملایم و خامه ای است.

Ashton، Macanudo Café، و Montecristo برندهای پیشرو هستند که با لفاف‌های سنتی کانکتیکات ساخته شده‌اند.

Corojo

یک برگ بسیار محبوب برای لفاف است و رنگ آن کمی تیره تر است. Corojo بسیار تندتر و از نظر طعم کامل تر است، اما همچنین بسیار سخت تر از گونه کانکتیکات Shade Grown است. برای نمونه های شناخته شده Rocky Patel The Edge Corojo و Punch Signature را بررسی کنید.

لفاف هابانو از نظر طعم و مزه قوی است و روی نیکوتین سنگین‌تر است و مقدار زیادی ادویه را نیز ارائه می‌دهد. در بسیاری از موارد، هنگامی که در مورد لفاف هابانو صحبت می‌کنیم، در واقع به اکوادور هابانو اشاره می‌کنیم، به معنای یک بسته‌بندی دانه کوبایی که در اکوادور رشد می‌کند. لفاف‌های دانه کوبایی یا هابانو نیز در مناطق دیگر رشد می‌کنند.

Ashton Heritage، Ashton Symmetry، La Aroma de Cuba Edición Especial در میان دیگران، سیگارهای عالی با لفاف هابانو هستند.

مادورو لفافی است که بیشتر بر اساس فرآیند توصیف می‌شود تا نوع توتون. مادورو تیره‌ترین رنگ از چهار نوع لفاف اصلی است و کهنه شدن طولانی‌تری دارد که می‌تواند طعم شیرینی را به اسموک اضافه کند.

وقتی به مادورو فکر می‌کنید، باید به Padrón Cigars دقت کنید. آن‌ها سیگارهای مادورو زیادی درست می‌کنند. Padrón 80 Years یکی از موارد محبوب است. همچنین Ashton Aged Maduro را در اندازه‌های مختلف.

وقتی نوبت به برگ‌های لفاف و همچنین توتون‌های بایندر و پرکننده می‌رسد، می‌توانیم حتی به بررسی میکروسکوپی شجره‌نامه‌های بذر، شیمی خاک و تعدادی دیگر از حقایق علمی در مورد گیاهان تنباکو بپردازیم که بحث کاملاً دیگری است. دسترسی به تنباکوی باکیفیت، تخمیر مناسب و دست یک غلتاننده ماهر، اجزای اصلی هر سیگاربرگ عالی هستند.

تولید سیگار، از گیاه تنباکو تا سیگار، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

1 دیدگاه دربارهٔ «تولید سیگار: از گیاه تنباکو تا سیگار»

  1. هر چقدر مطالب شما رو میخونم تو سایتتون بیشتر میفهمم که چه دنیای بزرگ هستش این سیگار برگ
    ممنونم از ماسترو رحیمی عزیز که هدایت گرما در این دنیای بی انتهاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *