سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ

اگر سرآشپزهایی که عاشق سیگاربرگ هستند یک چیز مشترک داشته باشند، این است که آن‌ها از این که سیگارسازها با ترکیب تنباکوی که برای تولید اسموک عالی استفاده می‌کنند و پروفایل عطر و طعم ایجاد می‌کنند، لذت می‌برند چرا که مانند سرآشپزها از مواد مختلفی برای ایجاد یک غذای منسجم استفاده می‌کنند.

جای تعجب نیست که سرآشپزها در تشخیص نت‌های مختلف در طعم سیگار خوب عمل می‌کنند، دقیقاً شبیه به زیره سبز در یک دستور پخت خاص. وجه مشترک دیگری که سرآشپزها بین خود و دیگر دوستداران سیگاربرگ دارند این است که سیگار کشیدن را آرامش بخش می‌دانند.

در این مقال برخی از سرآشپزهای معروف را که اهل سیگار کشیدن نیز هستند به شما معرفی کنیم.

خوزه آندرس

سرآشپز آندرس ۵۴ ساله و اسپانیایی است. او دبیرستان را رها کرد تا بتواند در رشته غذاشناسی مولکولی پیشرفته تحصیل کند. این منجر به تولید غذاهایی مانند “زیتون مایع” و آب نبات پنبه‌ای در اطراف مارماهی شده است. او به همراه استادش فران آدریا، فیزیک آشپزی را در دانشگاه هاروارد تدریس کرده است.

آندرس دوست دارد سیگارهای عالی و با کیفیت بکشد، به خصوص کوهیبا بهیکس کوبایی و فوئنته فوئنته اوپوس ایکس.

آندرس به Cigar Aficionado گفت: من دوست دارم بعد از یک وعده غذایی بزرگ سیگار بکشم. معمولاً، وعده دسر را برای کشیدن سیگاربرگ حذف می‌کنم. من عمدتاً در تابستان از آن‌ها لذت می‌برم و وقتی باران می‌بارد اسموک آن‌ها را دوست دارم. وقتی باران می‌بارد، به بیرون از خانه می‌روم، در ایوان و دوست دارم سیگاربرگی روشن کنم. در حالی که باران زیبا را تماشا می‌کنم.

در زمان نگارش این مقاله، آندرس، برنده جایزه جیمز ریش، مالکیت حدود دوجین رستوران در سراسر جهان را دارد. او همچنین World Central Kitchen را تأسیس کرد، یک گروه غیرانتفاعی که به مردم در مناطق فاجعه‌بار مانند سیل و جنگ غذا می‌دهد. او در سال ۲۰۱۸ برای این کار نامزد جایزه صلح نوبل شد.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

ماریو کربن

سرآشپز کربن، ۴۳ ساله، یکی از سه شریک در Major Food Group (MFG) است. نام او همچنین در رستوران‌های کربن در نیویورک، لاس وگاس، دالاس و میامی و همچنین ریاض، عربستان سعودی و دوحه، قطر وجود دارد. این غذا ایتالیایی-آمریکایی درجه یک است، که مناسب تربیت کوئینز کربن همراه با تجربه کار در رستوران‌های خوب است. فراتر از رستوران‌های کربن، MFG به کلوب‌های خصوصی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس نیز وارد می‌شود و رستوران‌های دیگر.

سرآشپز کربن گفت که اولین تجربه او با یک سیگار واقعا به یاد ماندنی پس از صرف یک وعده غذایی طولانی در The French Laundry، رستوران ستاره دار میشلن که توسط سرآشپز توماس کلر اداره می‌شود، به دست آمد.

کربن به یاد می آورد: “این ناهار طولانی و فوق العاده بود و پس از آن، سرآشپز کلر ما را برای دسر به حیاط خود دعوت کرد. من متوجه نشدم که سرآشپز کلر یک مجموعه سیگار دارد، اما قبل از دسر، من را برد و آن را به من نشان داد. او سیگارهای کوبایی‌ قبل از دوران تحریم داشت. من یک روبوستوی پارتاگاس برای اسموک داشتم که این یک سیگار کوبایی قبل از تحریم بود.”

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ La Estrella Polar Robusto

کربن گفت که سیگاری منحصر به فرد برای او ندارد، ترجیح می‌دهد آزمایش کند و انواع مختلف را امتحان کند و بهترین نمایندگان مارک‌های مختلف را انتخاب کند. او افزود: “سپس یک جعبه از آن‌ها را می‌خرم”. او گفت که حدود ۳۰ جعبه سیگار در خانه دارد.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

مایکل سیماروستی

سرآشپز سیماروستی، ۵۳ ساله، نابغه‌ای در زمینه غذاهای دریایی است. رستوران او در لس آنجلس، Providence، همواره در صدر لیست‌های شهر قرار دارد. سیماروستی گفت سیگار مورد علاقه او پادرون سری ۱۹۲۶ شماره ۳۵ است. او آن را “سیگار رفتن به سمت” خود نامید که در مسیر بازگشت از محل کار به خانه از آن لذت می‌برد.

سیماروستی به «سیگار افیشیونادو» یادآوری کرد که وقتی «یکی از لحظات اساسی» زندگی‌اش را سپری کرد، به‌طور جدی شروع به سیگار کشیدن کرد. او یک سرآشپز جوان در Le Cirque نیویورک بود، زمانی که برخی از بزرگترین سرآشپزهای فرانسه غذایی به نام “شام هزاره” پختند. سیماروستی در میان سرآشپزهایی بود که با حمایت ماروین شنکن، ناشر Cigar Aficionado، به تهیه جشن کمک کردند. سیگار در پایان مهمانی پخش شد و او Cimarusti شماره ۴ سری D پارتاگاس را دریافت کرد.

سیماروستی گفت: “این اولین سیگار کوبایی من بود. تا به امروز این سیگار یکی از موارد مورد علاقه من است”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

توماس کلر

شاید تحسین شده‌ترین سرآشپز در ایالات متحده، توماس کلر، الهام بخش بسیاری برای ورود به تجارت رستوران باشد. او را کمال‌گرا می نامند اگر چه او مخالف است.

این مرد ۶۷ ساله می‌گوید: “کمال چیزی است که هرگز به آن دست نمی‌یابید. این فقط چیزی است که شما به دنبال آن هستید”.

رستوران گل سرسبد Keller، The French Laundry در Yountville، کالیفرنیا، بازتابی از دیدگاه آشپزی سرآشپز است. او سخت با “کت و شلواری‌ها” مافیای حاضر در این صنعت مبارزه کرد تا بتواند به این نقطه برسد. “من ایده های بسیار روشنی در مورد نحوه اداره یک رستوران داشتم”.

او با باغی کار می‌کند که افراد می توانند بعد از شام به آنجا بروند و از سیگاربرگ انتخاب شده از یکی از چندین مرطوب کننده Elie Bleu لذت ببرند. روی هر جعبه پرچمی وجود دارد که نشان دهنده سیگارهای داخل آن است. خود کلر در سال ۱۹۹۲ شروع به کشیدن سیگار کرد.

کلر می گوید: “شخصاً از Fuente Fuente Opus X Maduro Belicoso با یک لیوان نوشیدنی ۵۷ ساله مورد علاقه خود لذت می‌برم”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

امریل لاگاسه

او با امضای “بام!” چهره شبکه تلویزیونی غذا بود. و شعار “بیایید آن را یک درجه بالا بیاوریم” معمولاً به این معنی است که سیر بسیار بیشتری به یک ظرف اضافه می‌شد. امروز، سرآشپز لاگاسه، ۶۳ ساله، هنوز در تلویزیون است، اما او بسیار آرام‌تر شده است. عبارت جذاب او اکنون این است: “همه چیز در مورد ساخت لایه‌های طعم است”.

این سخنی است که لاگاسه می‌داند در مورد سیگار مورد علاقه‌اش، داستان کوتاه آرتورو فوئنته همینگوی نیز صدق می‌کند.

لاگاس می‌گوید: “این سیگار نرم با نت نان تست و پر از طعم‌های آجیلی و خامه‌ای است. اگرچه یک سیگار کوچک است، اما به مدت ۴۵ دقیقه می‌سوزد”.

بیشتر بخوانید:  ويپ دشمن درجه يك جوانان

لاگاس دارای هشت رستوران است و به عنوان مدیر آشپزی برای یک خط سفر دریایی خدمت می‌کند. او در سال ۲۰۱۶ یک برنامه تلویزیونی را در کوبا فیلمبرداری کرد. او گفت که از شماره ۲ مونته کریستو لذت برده است. “قطعاً یکی از موارد مورد علاقه من است که می‌توانم کیفیت اسموک آن را بالا ببرم، همراه با یک نوشیدنی قدیمی، کاملاً صاف و کمی تند”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

چارلی پالمر

سرآشپز چارلی پالمر توصیه می‌کند که ترکیب آشپزی خود را با سیگاربرگ تغییر دهید. غذای علاقه او قبلاً اردک یا استیک بود.

پالمر، ۶۴ ساله، برنده جایزه جیمز ریش برای بهترین آشپز در آمریکا در سال ۱۹۹۷، گفت است: “اگرچه انتخاب واضح برای اکثر مردم، گوشت قرمز است، مانند یک کباب دنده خوب، من چیزی سبک‌تر را دوست دارم، مانند مرغ کاملا بریان شده با سیر تفت داده شده و پونه کوهی تازه”.

پالمر همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کند که پس از آن یک تورپدو سری Padrón 1964 Anniversary، لفاف طبیعی را روشن کنید. این سیگار مورد علاقه او است، چیزی که معمولاً بعد از کار از آن لذت می‌برد. پالمر در حال کار بر روی راه اندازی یک شرکت هتل جدید و احیای بار سیگار دوستدار خود در بالای هتل Knickerbocker منهتن است. پالمر همچنین قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۳ یک نوشیدنی جدید را روانه بازار کند.

“این احتمالاً مناسب‌ترین چیزی است که می‌توان در حین لذت بردن از پادرون، جرعه جرعه جرعه آن را نوشید”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

اریک ریپرت

سرآشپز اریک ریپرت در اوایل حرفه آشپزی خود درس‌های مهمی آموخت.

ریپرت ۵۸ ساله به یاد می‌آورد: “زمانی که من در مدرسه آشپزی بودم، به ما اجازه می‌دادند بیرون سیگار بکشیم. یک بار در هفته، ما عصر سیگار را در پاسیو می‌گذراندیم. در واقع من بودم که سیگارها را – از خانه ام در آندورا، جایی که قیمت کمتری داشت – می‌خریدم و آن‌ها را بین همکلاسی‌هایم توزیع می‌کردم”.

ریپرت رستوران Le Bernardin، رستوران غذاهای دریایی فوق‌العاده نیویورک را اداره می‌کند که مرتباً در صدر فهرست‌ها و چهار ستاره از نیویورک تایمز قرار گرفته است. ریپرت روزانه ۲۰ سس می‌چشد. قبل از هر چشیدن، یک لقمه پنیر سوئیسی می‌خورد.

او می‌گوید: از این طریق، من می‌دانم که چه چیزی را می‌چشم. پنیر همیشه یکسان است، اما اگر به نظر می‌رسد شور یا بی مزه است، می‌دانم که کامم حساسیتش را از دست داده است.

سلیقه او در سیگاربرگ یکی از علاقه‌مندان است که ممکن است از آن استقبال کند. ریپرت کوبایی‌ها را دوست دارد، مانند Cohiba Esplendido و Montecristo شماره ۲ و همچنین “هر یک از سیگارهای پادرون” از نیکاراگوئه. او دوست دارد “در تعطیلات و آخر هفته‌ها، یک سیگار صبح و یکی بعد از ظهر بکشد. او بیشتر به تنهایی سیگار می‌کشد”.

“این زمان بسیار خصوصی من است که لحظات شخصی بازتاب را با سیگار داشته باشم، بنابراین معمولا هیچ چیز هیجان انگیزی اتفاق نمی افتد”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

مارک وتری

سرآشپز فیلادلفیا، مارک وتری، ۵۶ ساله است. سال‌ها پیش او گروه رستوران خود را، به استثنای Vetri Cucina اصلی خود، به یک شرکت بزرگ فروخت. خوب پیش نرفت وتری در پایان تعهد خود را ترک کرد و بر ایجاد یک امپراتوری جدید تمرکز کرد. اخیراً، او یک پیتزا فروشی در فیلادلفیا افتتاح کرد که چهارمین رستوران او در این منطقه است. دو تا در لاس وگاس وجود دارد. او هنوز هم برای لذت بردن از سیگار زمان پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:  كپك از كجا مي آيد و چه مي توان كرد؟

وتری که دو جایزه جیمز ریش دارد، توضیح می‌دهد: “همسایه‌ای دارم که می‌ایستد و آخر هفته‌ها سیگار می‌ کشیم. من با دوستان سیگار می‌کشم. سیگار یک موقعیت اجتماعی را جذاب‌تر  می‌کند”. او دوست دارد سیگارهایش را با amaro، نوشیدنی گیاهی ایتالیایی، جفت کند.

سیگار مورد علاقه Vetri این روزها Montesino Robusto Maduro است، اما او دوست دارد از Holt’s در خیابان Walnut استفاده کند تا ببیند چه چیز دیگری در دسترس است.

وتری گفت: “اگر من هفته ای دو یا سه سیگار می کشم، آن مونتسینو است”. او یک “هومیدور پر از اشتون” دارد. من می‌چرخم من عاشق ESG، کابینت چویس هستم. ممکن است هفته‌ای یک بار آن ها را بکشم. فوئنته همینگوی نیز جذاب است. واضح است که Vetri نسبت به سیگارهای تولید شده توسط Fuente حساس است. چندین سال پیش، دوست وتری و صاحب هولت، رابرت لوین، کارلیتو فوئنته را برای شام در Vetri Cucina برد. کارلیتو یک سیگاربرگ از “مجموعه خصوصی” به وتری داد. وتری گفت که ژست شخصی واقعاً او را تحت تأثیر قرار داده است.

او گفت: “عاشقانه آن را دوست دارد. این همان سیگاری است که می‌خواهم بکشم”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

جفری زکریان

سرآشپز جفری زاکریان، ۶۴ ساله، اگر چنین دسته‌ای وجود داشت، می‌توانست جوایزی را برای بهترین لباس آشپزی دریافت کند. در آشپزخانه شبکه غذایی، زکریان اغلب حداقل یک کت اسپورت می‌پوشد. زکریان سه رستوران دارد، یکی در دبی، یکی در قطر و دیگری در نیویورک. او همچنین در برنامه‌های تلویزیونی دیگر حضور دارد و پادکست نیز اجرا کرده است. زکریان عاشق سیگار است.

زکریان به Cigar Aficionado گفت: من به مکانیک سیگار علاقه زیادی دارم. این به شما می‌گوید که آیا آن را با دقت ساخته شده است. من یک فرد حسی و احساسی هستم و من عاشق احساس سیگار در دستانم هستم”.

زکریان گفته است که سیگارهای روزمره او “یک آوو یا هویو دو مونتری [کوبایی] است. من پارتاگاس سری D شماره ۴ را دوست دارم. اندازه و قدرت مناسبی دارد”.

زکریان از نوجوانی شروع به لذت بردن از سیگاربرگ کرده است. وقتی با هم بازی می‌کردند، پدرش در زمین گلف سیگار می‌کشید.

او گفت: “برای من، حتی امروز، ورزش گلف بلافاصله میل به کشیدن سیگار را برمی انگیزد”. زکریان اغلب روز خود را با یک سیگاربرگ با یک اسپرسو دبل شروع می‌کند.

او می گوید: “زمانی که در تعطیلات است از ساعت ۸ صبح سیگار کشیدن را شروع می‌کنم و آن را ترک نمی‌کنم”.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «سرآشپزان مشهور دنیای سیگاربرگ»

  1. بعد از خواندن این مقاله ی زیبا داشتم به این فکر می کردم
    نقاط مشترک زیادی بین سرآشپز ها و تولید کنندگان سیگار وجود داره
    آگاهی و شناخت اولیه , علم , تجربه , ترکیب , آزمون خطا و درنهایت یک نتیجه ی مطلوب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *