مدعی جانشینی توتون دانهیل

در این مقاله می خوانید :

مدعی دیگری برای جانشینی دانهیل : Charatan

گویا پیامدهای اعلام کناره گیری دانهیل از دنیای توتون و سیگار تمام شدنی نیست !

بعد از خبر تولید سری جدیدی از توتون توسط کمپانی Robert McConnell تحت عنوان Heritage Series و معرفی آن به عنوان جایگزین برای توتون های دانهیل ! این بار شنیده ها حاکی از آن است که کمپانی دیگری ادعای جانشینی دانهیل در تولید توتون را کرده است !

در سال ۱۸۶۳ ، Frederick Charatan مغازه کوچکی در لندن در Mansell Street برای ساخت و تولید پیپ های مرشام دایر کرد .
تجارت او به سرعت رشد کرد و مجبور به گسترش و انتقال به فروشگاه بزرگتری در Prescott Street در شهر لندن شد و در همین حین کار ساخت و تولید پیپ های برایری را نیز شروع کرد . چیزی نگذشت که برند Charatan در جهان شناخته شد .

در سال ۱۹۱۰ با بازنشستگی پدر ، پسر وی Reuben Charatan اداره امور کمپانی را بر عهده گرفت و تا سال ۱۹۶۰ مالکیت کامل این برند به خانواده Charatan تعلق داشت .

بعد از آن کمپانی دانهیل ، امتیاز آن را خریداری کرد و از پس این کمپانی با حفظ نام خود بعنوان زیر مجموعه ای از کمپانی دانهیل به بقای خود ادامه داده است .

در دهه اول قرن بیست و یک در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ کمپانی دانهیل شروع به تولید سیگار های دست پیچ و لاکچری تحت نام Charatan کرد و به بازار مصرف ارائه داد .

در سال ۲۰۱۶ بعد از اعلام کناره گیری دانهیل از دنیای توتون و سیگار ، مسئولان Charatan تصمیم گرفتند برای ادامه کار ، امتیاز برند را از دانهیل خریداری کرده و به تنهایی به کار خود ادامه دهند .

بیشتر بخوانید:  ویژگی های انواع توتون پیپ

در طی این دو سال با استفاده از تجربیات اندوخته شده از دوران همراهی با دانهیل در زمینه تهیه و تولید توتون و آشنایی با تولید کنندگان آن ، تصمیم به تولید توتون پیپ تحت نام Charatan و معرفی آن به عنوان جایگزینی برای توتون های دانهیل در بازار ، گرفتند که بعد از سپری شدن این مدت و تلاش های فراوان بالاخره در همین اواخر توتون های تولیدی خود را بطور رسمی معرفی و روانه بازار مصرف کردند .

در انتها ذکر این بیت شاید بی ارتباط با مطلب بیان شده در بالا و وصف حال این روزهای دنیای توتون نباشد :

چو بیشه تهی ماند از نره شیر
شغالان درآیند آن جا دلیر !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها