راه کارهایی جهت گذران دوران قرنطینه خانگی

در این مقاله می خوانید :

راه کارهایی جهت گذران دوران قرنطینه خانگی

این روزها ماندن در خانه بهترین راه برای سالم ماندن و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا می‌باشد مطمئنا ماندن در خانه به دلیل باید بودن و نه به خاطر خواسته شخصی ، می تواند باعث بی حوصلگی گردد ، اینجاست که افراد صاحب فرزند ارزش معلمان و آموزگاران و وقت و حوصله ای که آنان برای تربیت فرزندان ما صرف می‌کنند را با تمام وجود درک می کنند به همین منظور به نوبه خود برای آرامش و بهداشت روانی و ذهنی شما در حیطه سلیقه و سبک زندگی مربوط به دوستداران سیگار توصیه هایی را برای شما عزیزان برای انجام در دوران قرنطینه خانگی پیشنهاد می کنیم :

ساماندهی هومیدور :
ORGANIZE YOUR HUMIDOR
هر دوستدار سیگاری می دانند که ساماندهی و سر زدن به هومیدور یکی از بهترین روش های ایجاد آرامش ذهنی و روحی است .
شاید بخاطر بیاورید اولین باری را که اولین هومیدور خود را خریداری کرده اید و با خود گفته‌اید که خب ! این همیدور می تواند برای تعداد سیگارهای مصرفی من کافی باشد ! اما با گذشت زمان کوتاهی متوجه شده‌اید که خیر ! به هیچ وجه کافی نیست و اینجاست که متوجه این مسئله میشوید که از روز اول باید فکر مهیا کردن هومیدور با ظرفیت بیشتر را می کرده اید .
مسلماً هومیدوری با ظرفیت ۲۵ سیگار توانایی نگهداری مناسب از ۴۰ سیگار را نخواهد داشت .
شاید هم با خود فکر کنید که احتمالاً سیگارها را درست و مناسب داخل هومیدور نچیده‌اید و با چین مان مناسب سیگارها ، میتوان سیگار بیشتری را در داخل هومیدور جای داد ، بعد از این فکر برای آرامش بخشیدن به خود و دادن اعتماد به نفس و اثبات فرضیه خود مستقیم به سراغ هومیدور خود خواهید رفت و تمام سیگارها را بیرون آورده ، بررسی می کنید ، هومیدور را تمیز می کنید و مجدد سیگارها را به داخل هومیدور بر می گردانید و احتمالاً این بار با چیدمانی متفاوت شاید قرار دادن سیگارهای لیمیتد در یک طبقه و به طور جداگانه و شاید دسته بندی آنها بر اساس برند و یا سایز و اندازه آنها .
در هر صورت شاید در اصل ماجرا که هومیدوری با ظرفیت ۲۵ سیگار برای نگهداری از ۴۰ سیگار مناسب نیست تغییر ایجاد نشود ، اما به هر حال بعد از اتمام این کار متوجه خواهید شد که مدت زمانی را سرگرم بوده اید .

تمیز کردن و پر کردن فندک ها :
PURGE AND REFILL YOUR LIGHTERS
به احتمال فراوان همان ماجرای تکراری در مورد فندک ها نیز تکرار شده است و اولین بار اولین فندک خود را خریداری میکنید و با خود می گویید همین یک فندک کافی خواهد بود و در هفته دوم متوجه اشتباه خود خواهید شد .
فندک با شعله های نرم و ملایم ، فندک های تک شعله اتمی ، دو شعله اتمی ، سه و چهار شعله ای تمامی ، فندک های رومیزی ، فندک های جیبی کوچک ، فندک های لاکچری ، فندک های ارزان قیمت و غیره .
وجه مشترک تمام این فندک ها یک چیز است و آن هم اینکه نیاز به نظافت دوره‌ای و مرتب دارند .
با گذر زمان متوجه این موضوع خواهید شد که فندک شما همانند قبل شعله ور نمی شود ، در ابتدا با اولین اشاره فندکی شما شعله ور می شد ولی حالا گویا اصلاً قصد روشن شدن ندارد ! احتمال دارد که نیاز به نظافت داشته باشد .
جهت تمیز کردن و پر کردن مجدد ابتدا گاز و هوای باقیمانده در مخزن فندک باید کاملاً تخلیه شود ، برای این کار با یک وسیله نوک تیز سوزن ورودی گاز را به سمت پایین فشار دهید تا گاز و هوای مانده در مخزن فندک تخلیه شود ، در این حالت طرف بالای فندک رو به پایین و انتهای پایین فندک رو به بالا ، جهت تخلیه بهتر قرار گیرد در مسافرت های طولانی که از فندک برای مدت زمان زیادی استفاده نمی شود نیز تخلیه آن به جهت حفظ امنیت ضروری است بعد از نظافت میتوانید فندک را مجدد پر کنید و اکنون آماده استفاده می باشد .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ Panter Dessert | ساخت هلند

اسموک سیگار هایی که برای مناسبتهای خاص کنار گذاشته اید :
TRY THAT CIGAR YOU ARE SAVING FOR A SPECIAL OCCASION
سعی کنیم مثبت فکر کنیم این دوران بیماری و قرنطینه هم به پایان خواهد رسید و شما به سلامت از این برهه زمانی عبور خواهید کرد و در آینده این روزها به خاطرات شما تبدیل خواهند شد .
اما کسی چه می داند … !!!
شاید هم بد نباشد که ریسک نکرد و سیگارهایی را که مورد علاقه شما هستند و برای مناسبت‌های خاص کنار گذاشته‌اید بیرون آورید و از اسموک آنها لذت ببرید .
چه کاری بهتر از اینکه در این زمانه با کشیدن سیگار مورد علاقه خود ، این دوران را به بهترین شکل ممکن سپری کنید و آن را برای خود تبدیل به خاطرات شیرینی کنید .
به شکل یک جشن و مهمانی به آن بنگرید به دوران سختی و قرنطینه .
به کنج مورد علاقه خود بروید ، نوشیدنی و یا هر گونه خوراکی مورد علاقه خود را آماده کنید و همانند اینکه فردا دنیا به پایان خواهد رسید از آخرین ساعات خویش نهایت لذت را ببرید .
البته فردا نیز می توانید همین جشن را تکرار کنید .
به امید آینده .
سیگار های داخل هومیدور را مرتب کرده و بچرخانید :
ROTATE YOUR CIGARS
هر از چند گاهی جهت ایجاد جریان هوایی یکنواخت و مناسب ، باید سیگارها را در داخل هومیدور جابجا کرد تا تمام قسمتهای آن به طور یکنواخت در مسیر جریان هوا قرار گیرند .
اگر هومیدور دو طبقه در اختیار دارید بهترین راه این است که سیگار هایتان را با هم جابجا کنید ، سیگارهای طبقه بالا به پایین و پایین را به بالا منتقل کنید .
اگر قصد محکم کاری دارید می توانید علاوه بر جابجایی طبقات ، هر کدام را به طور جداگانه نیز بچرخانید ، به این صورت که قسمت بالای سیگار را پایین قرار داده و قسمت پایین آن را .
اگر قصد نگهداری طولانی مدت از سیگارهای خود را نیز دارید این کار امری است ضروری و لازم برای بالا بردن کیفیت سیگار در طول مدت نگهداری آنها .

سطح معلومات خود درباره سیگار را بالا ببرید :
ELEVATE YOUR CIGAR KNOWLEDGE
دوران قرنطینه می تواند خسته کننده باشد پس بهترین راه برای پرکردن مغز شما بی شک افزایش معلومات است .
یکی از ویژگی های نه چندان پسندیده در میان طرفداران و دوستداران سیگار شاید این باشد که اکثراً در مورد دنیای سیگار و سرگرمی خویش ، اندکی پر افاده هستند و شاید مغرور و خود بزرگ بین .
البته شاید چندان دور از واقعیت نیز نباشد ! چرا که اکثر طرفداران سیگار ، زمان زیادی از وقت خود را صرف مطالعه و کسب اطلاعات جدید و به روز در زمینه سیگار می کنند ، در قسمت های مختلف همچون انواع سیگار و ویژگی آنها ، انواع ترکیبات و تاریخچه توتون و گونه‌های مختلف برگهای توتون و غیره .
شاید بد نباشد اینجا ، سوزنی هم به خود زده و بگوییم که در این میان شاید بدتر از دیگران افرادی شبیه به ما هستند که نه تنها مطالعه می کنند بلکه در کنار آن نویسنده و تولید کننده محتوا نیز هستند !
چه می توان گفت ! که ما عاشق این کار هستیم .
حجم بسیار زیادی از اطلاعات به طور لحظه‌ای در فضای مجازی و واقعی در حال تولید می باشد که یادگیری و خواندن آنها به اندازه چندین عمر طول خواهد کشید .
شاید بد نباشد که در این دوران به مطالعه آنها بپردازید و سطح معلومات خود را در زمینه‌های مورد علاقه خویش چه به عنوان فردی مبتدی و تازه‌وارد به دنیای سیگار و چه فردی با تجربه بالا برده و به روز کنید .

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع سیگار برگ|قسمت دوم

درست کردن دیواری از جعبه های سیگار :
BUILD A CIGAR BOX WALL
یکی از سرگرمی های محبوب و شایع در میان دوستداران سیگار داشتن دیواری از جعبه‌های سیگارهای مختلف است ، که شاید از روز اول یکی از آرزوهای هر طرفدار سیگار بوده باشد و در ذهن خود گفته است که حتماً روزی این دیوار را خواهم ساخت .
این دوران زمان مناسبی است که ساخت این دیوار را شروع و آرزوی خود را عملی کنید داشتن این دیوار علاوه بر سرگرمی و پرستیژ می‌تواند موضوع خوبی باشد برای شروع گفتگو در جمع‌های دوستانه و دورهمی های سیگاری می توانید به جای دیوار از یک تخته چوبی متناسب با تعداد جعبه های سیگار خود استفاده کنید که هم به دیوار شما آسیبی نرسد و هم اینکه بتوانید آن را جابجا کنید .
همچنین برای سرگرمی بیشتر قبل از نصب آنها بر روی دیوار یا تخته چوبی ، تمام جعبه‌های سیگار را روی زمین بچینید و همانند یک پازل سعی در مرتب کردن چیدمان نهایی آنها کنید ، به هر طریقی که خودتان دوست دارید و با هر سبک و استایلی تا به چیدمان نهایی مورد پسند خود برسید .
توجه داشته باشید که بعضی جعبه های سیگار درب های جداگانه دارند که در هنگام نصب بر روی دیوار امکان جدا شدن و افتادن آنها وجود دارد ، پس حتماً تمهیدات لازم برای محکم کردن آنها را در نظر داشته باشید .

کاترهای خود را تیز کنید :
SHARPEN YOUR CUTTERS
فرقی نمی‌کند که کاتر شما از نوع ارزان قیمت پلاستیکی باشد و یا یک نمونه لاکژری و گرانقیمت ، در هر صورت به مرور زمان کند شده ، کیفیت عملکرد آن پایین آمده و کم‌کم بلا استفاده خواهد شد .به احتمال زیاد اگر نمونه ارزان قیمت داشته باشید در این حالت بدون نگرانی کاتر دیگری خریداری می‌کنید و شاید کاتر قدیمی را دور بیندازید ، اما اگر کاتر شما ارزان نباشد ، چه !؟ برای این حالت راهکار بسیار ساده ای را به شما پیشنهاد می کنیم .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه در برابر هندوراس

به آشپزخانه بروید یک ورق فویل آلومینیوم بردارید و آن را به شکل سیگار برگ پیچیده در رینگ گیج مناسب با کاتر خود ، سپس تا جایی که ممکن است و در دفعات مختلف سیگار آلومینیومی ساخته خود را همانند یک سیگار معمولی کات کنید ، این کار را با یک تا دو سیگار آلومینیومی دیگر نیز تکرار کنید تا کاتر شما تیز و آماده استفاده مجدد شود، اگرچه همانند یک کاتر نو نخواهد شد اما کار شما را راه خواهد انداخت اصطکاک و تماس ایجاد شده بین سطح سیگار آلومینیومی و تیغه های کاتر شما ، در دفعات زیاد باعث تیز شدن تیغه های کاتر میشود .

مستند هایی راجع به دنیای سیگار تماشا کنید :
WATCH A CIGAR DOCUMENTARY
در فضای مجازی ویدئو هایی وجود دارد که در آنها درباره سیگار صحبت شده است مخصوصاً در یکی دو سال گذشته حجم این ویدیو ها چندین برابر شده است که تماشای آنها روشی مناسب برای گذران دوران قرنطینه و پر کردن وقت و افزایش اطلاعات و معلومات شما می باشد .

مستندی درباره کوبا ، مهد سیگار‌برگ دنیا ، تماشا کنید :
WATCH A DOCUMENTARY ABOUT CUBA
چرا که نه ! مگر غیر از این است که کوبا زادگاه سیگارهای با کیفیت با شهرت جهانی می باشد ، پس خالی از لطف نخواهد بود اگر در این دوران ، به تماشای مستندی درباره این کشور زیبا بنشینید و به سطح آگاهی و اطلاعات خویش درباره کوبا بیفزایید پیشنهاد ما به شما تماشای مستندی تحت عنوان Cuba and the Cameraman می باشد مستندی درباره زندگی سه خانواده کوبایی و چالش های روزانه آنها در این کشور زیبا، اگر فکر می‌کنید که کوبا فقط شامل هاوانا است پس این مستند را تماشا کنید و زیبایی های این جزیره تماشایی را کشف کنید .

به مطالعه کتاب درباره سیگار بپردازید :
READ A CIGAR BOOK
اگر اهل مطالعه هستید و دوستدار سیگار ، پس چه بهتر که اینبار به جای خواندن مضامین درام و رومانتیک ، خواندن کتاب درباره سیگار را تجربه کنید .منابع ای زیادی در این باره وجود دارد که هم باعث سرگرمی و پر کردن اوقات شما خواهد شد و هم سطح دانش شما درباره سیگار را بالا میبرد.

به عنوان مثال به نمونه های زیر اشاره می‌کنیم :
Ultimate Cigar Book
The Cigar World

و در آخر ، در خانه بمانید تا سالم بمانید !

خواهش و پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان در خانه بمانید و اصول فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید و جدی بگیرید تا با کمک و اتحاد ، این دوران سخت را به سلامت پشت سر گذاشته و بار دیگر به روال طبیعی زندگی خویش بازگردیم .

به امید آینده ای بهتر و سالم .

9e8d5e6c-6ea8-4eee-8156-f5797b2b5910-removebg-preview

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *