مروری بر توتون بروکفیلد آروماتیک بلند ( پوشل تاباک )

در این مقاله می خوانید :

مروری بر توتون بروکفیلد آروماتیک بلند ( پوشل تاباک )

ترکیبات توتون : ویرجینیا و برلی
طعم دهنده : وانیل و میوه های جنگلی
نوع کات : ریبون


در ابتدا لازم به ذکر است که به دلیل آروماتیک بودن این توتون و باب سلیقه و طبع بنده نبودن ، کم و کاستی ها را به بزرگواری خودتان ببخشید .
ترکیبی از توتون ویرجینیا و برلی با طعم بسیار ناچیز وانیل و عطر و طعم میوه های جنگلی که بعد از کلی کنکاش و کلنجار رفتن در حافظه بویایی و پیدا کردن درگیری ذهنی بر سر این موضوع ، به دلیل آشنا بودن بوی خاصی در این ترکیب و ناتوانی در تشخیص منبع آن ، خوشبختانه بعد از کشیدن این توتون در نیمه شب ، صبح روز بعد همانند ارشمیدس فریاد درونی برآوردم که : ” یافتم … یافتم !!! ” .
آری ، عطر آشنا مربوط به شاه بلوط جنگلی بود . دوستانی که شاه بلوط جنگلی تازه را دیده ، بوییده و مصرف کرده باشند امیدوارم نظر بنده را تایید کنند .
کات این توتون ریبون میباشد و ظرافت خاص خود را دارد با ترکیب رنگی از کرم روشن تا قهوه ای پررنگ .
طبق گفته کمپانی تولید کننده در بسته بندی های :
کیسه ای ۵۰ گرمی :
قوطی ۲۰۰ گرمی :
عرضه میگردد .
به طور کلی میتوان گفت یک توتون آروماتیک ساده و نسبتا ارزان قیمت نسبت به توتون های موجود در بازار ( منظور بازار جهانی ) میباشد .بسیار مناسب برای پیپ کش های مبتدی و دوستانی که تازه قصد دارند شروع به کشیدن پیپ کنند .به دلیل نوع کات ، بسیار راحت آتش گرفته و روشن میشود ، به همین دلیل مراقب باشید با شعله زیاد روی توتون باعث ایجاد گرمای زیاد و خاکستر شدن سریع توتون سطحی نشوید تا طعم و مزه اصلی را از دست ندهید و از بین نبرید .میتوان گفت تا حدی سریع میسوزد که البته به دلیل خشک بودن توتون مصرفی بنده هم میتواند باشد .عطر و مزه میوه ای از همان ابتدا محسوس است و تا پایان نیز به همان صورت اولیه باقی میماند البته این نکته را هم یادآور میشوم که عطر و مزه گفته شده را با توتون های آروماتیک دیگر مقایسه نکنید شاید به آن غلظت و شدت نباشد و همانطور که در ابتدا گفته شد توتون آروماتیک ساده و یکنواختی است ولی در عین حال عطر و بوی ماندگاری دارد به طوریکه میتوانید آنرا بر روی انگشتان خود که برای پر کردن پیپ استفاده کرده اید ، تا مدتی حس کنید .
نکته مهم در مورد چگونگی پر کردن پیپ با این توتون :
بنده از نوعی روش بسته هوایی برای بارگذاری استفاده کردم ، به این صورت که مقدار مناسبی توتون کف دستتان میریزید و کاسه پیپ را وارونه کرده ، روی توتون ها قرار میدهید و به آرامی شروع به چرخاندن به صورت دایره ای روی سطح توتون میکنید . این کار باعث میشود سطح پایینی کاسه پیپ خالی بماند و به اصطلاح بسته هوایی تشکیل گردد .
در فرصت مناسب در مورد این روش بارگذاری توضیح بیشتر داده خواهد شد .امیدوارم بتوانید عطر و بوی شاه بلوط را در هنگام استفاده ، حس کنید .پیشنهاد میکنم اسموکهای آرام و با فاصله زمانی مناسب داشته باشید .روم نت نسبتا دلپذیر و مناسبی دارد اگرچه بوی حاصل از سوختن توتون همانند عطر و ادکلن سلیقه ای میباشد ، شاید برای گروهی خوشایند باشد و برای گروه دیگر ، خیر .
ناگفته نماند شاید برای همه دوستان درک و احساس تمام موارد گفته شده ، عملی نباشد . به عنوان مثال شاید گروهی عطر و مزه وانیل را به طور کامل حس نکنند و یا در مورد عطر و بوی شاه بلوط به نتیجه ای نرسند .زیاد سختگیری نکنید در دفعات بعدی حتما به نتایج جدیدی خواهید رسید .باز هم تاکید میکنم با توتون های آروماتیکی همانند سری ولوت یا سون سیز و یا کاپیتان بلک و … مقایسه نکنید . این توتون یک محصول آروماتیک ساده برای مصرف روزانه و بسیار مناسب برای مبتدی ها است .
این نکته نیز فراموش نشود که میتوان گفت بی شباهت به توتون های مصرفی ، برای تولید سیگارت نیست پس پیشنهاد میکنم که در صورت مصرف اگر توتونتان خشک بود ابتدا آنرا با روشی مناسب به سطح رطوبت لازم رسانده سپس مصرف کنید تا دچارسوزش زبان نشوید .
برای دوستداران توتونهای آروماتیک میتواند گزینه ای جدید و مناسب باشد .
به امید آنکه این توتون را تهیه و مصرف کنید و از آن لذت ببرید .
امتیازدهی بنابر نظر شخصی :

بیشتر بخوانید:  کدام پیپ با کدام توتون؟

گیرایی : ۱ از ۵

طعم و مزه : ۲.۵ از ۵

روم نت : ۳ از ۵

مروری بر توتون بروکفیلد آروماتیک بلند ( پوشل تاباک )

1 دیدگاه دربارهٔ «مروری بر توتون بروکفیلد آروماتیک بلند ( پوشل تاباک )»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *