هومیدور چیست | آماده سازی هیومیدور

در این مقاله می خوانید :

 هیومیدور چیست ؟

هومیدور، وسیله ای مناسب و ضروری برای نگهداری توتون و سیگار برگ.
هیمیدور وسیله ای است در ابعاد کوچک شبیه جعبه یا کمد های بزرگ برای نگهداری توتون و سیگار برگ که گنجه های بزرگ بیشتر در سیگار شاپ ها و باکس های کوچک استفاده خانگی و شخصی دارد؛ این وسیله با ایجاد یک رطوبت دائمی اندازه؛ فضای ایده آل برای نگهداری توتون و سیگار برگ را فراهم می سازد؛ رطوبت مناسب برای نگه داری سیگار برگ بین ۶۰ تا ۷۵ درجه است،
معمولا در ساخت هیمیدور از چوب های گرانقیمت استفاده می شود؛ در این بین چوب درخت سیدار اسپانیایی – سرو – بجهت زیبایی و استحکام بسیار مورد توجه سازندگان آن است؛
برای استفاده از یک هیمیدور نو اول باید آنرا راه اندازی کرد؛
هیمیدور فقط برای نگه داری سیگارهای برگ دست ساز و گران هست؛ نگه داری هر نوع تنباکو؛ سیگاریلو یا انواع سیگارهای ماشینی در آن کاملا مضحک و بی فایده است.

سیگارهایی که در داخل استوانه های پلمپ شده هستند نیازی به نگه داری در هیمیدور ندارند؛
اگر مصرف سیگار برگ شما محدود به چند نخ است نیازی به هیمیدور ندارید؛
اگر مثل من به جهت دور بودن از سیگارشاپ باید مصرف ماهیانه سیگار خود را یکجا تهیه کنید؛ در این صورت داشتن یک هیمیدور توصیه میشود؛ در بین مارک های ارزان آنجلو مارک مناسبی است؛ در بین مارک های درجه ۱؛ مارک آدورینی ایتالیا هیمیدورهای بسیار با کیفیت و زیبایی تولید کرده است
قیمت هیمیدور از ۱۰ یورو با گنجایش ۳ تا ۵ سیگار برگ, هیمیدور های سفری تا بالای ۳۰۰۰ یورو با گنجایش ۲۵ تا ۲۰۰ نخ سیگار برگ و هیمیدور های مغازه که کمد های بزرگی با گنجایش هزاران نخ یا ۱۰۰ ها باکس سیگار برگ است با قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسد؛ از مارک های گرانقیمت می توان به اس تی دوپونت؛ الی بلو؛ کوهیبا؛ زینو؛ داویدوف و آدورینی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  پاکسازی کپک و قارچ رطوبت ساز سیگار برگ

پاسارگاد تاباک، فروشگاه توتون پیپ آماده ارائه خدمات در زمینه فروش توتون پیپ، فروش سیگار برگ، مشاوره در زمینه خرید پیپ و توتون.

اگر قصد خرید هومیدور دارید حتما از تیم پاسارگاد تاباک مشاوره بگیرید…

 آماده سازی هیومیدور

 در ابتدا بهتر است که با محل قرار گیری رطوبت سنج و رطوبت ساز شروع کنیم خوب رطوبت ساز رو خیلی ها وسط و زیر درب هیومیدور قرار می دهند تا رطوبت به طور یکسان پخش شود و در , هیومیدور هایی با درب شیشه ای وسط دیواره های هیومیدور قرار می دهند.
رطوبت سنج رو هم تا جایی که ممکن هست از رطوبت ساز با فاصله قرار بدید( برای دقت در سنجش) البته در بعضی هیومیدور ها رطوبت سنج تعبیه شده است.

در ادامه رطوبت ساز رو داخل ظرفی که از آب مقطر پر شده به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرار بدید البته این مدت زمان بستگی به نوع رطوبت سازی دارد که مورد استفاده قرار می گیرد بعد از آب خارجش کنید و سطحش رو خشک کنید. ( نباید آبی از رطوبت ساز چکه نکند) و در جایگاهش قرارش بدید.

در قدم بعد یک اسفنج نو آشپزخانه رو داخل آب مقطر قرار بدید تا کامل آب رو به خودش جذب کند و بعد در حدی فشارش بدید تا دیگر آبی ازش چکه نکند و روی یک کیسه پلاستیک داخل هیومیدور قرارش بدید و درب هیومیدور رو ببندید تقریباً طی ۳ روز رطوبت سنج ؛ رطوبتی معادل ۸۵% رو نشان می دهد که رطوبت بالایی هست در صورتی که رطوبت ۶۸% تا ۷۲% مدنظر ما هست. بعد از این ۳ روز بعضی ها اسفنج رو خارج می کنند تا پس از مدتی رطوبت مطلوب شود اما بعضی ها هم این پروسه رو با نگهداری اسفنج داخل هیومیدور به مدت ۱ هفته ادامه می دهند و بعد اسفنج رو خارج می کنند که البته با این کار هنوز هم رطوبت نسبت به حالت مطلوب بالاست اما با قرار گیری سیگار برگ ها در هیومیدور رطوبت متعادل می شود.

بیشتر بخوانید:  آداب سیگاربرگ کشیدن: بایدها و نبایدها

روش هایی هست مثل مرطوب کردن سطح داخلی هیومیدور با پارچه یا قلموی آغشته به آب که خوب پیشنهاد نمیشه چون گاهی اوقات باعث متورم شدن چوب میشه و هر چه فرایند آماده سازی آرام تر انجام بشود بهتر هست.

544 Capture 6 HOMIDOR 1 humidor 2 1 humidor 4 1 humidor 5 14

هومیدور چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها