مقاله ای برای یک پیپ کش تازه کار

در این مقاله می خوانید :

مقاله ای برای یک پیپ کش تازه کار

دقیقا می توانم ملاقات دوستم را در سالهای جوانی به یاد بیاورم. دور همدیگر که جمع می شدیم ساعات خوبی را تجربه می کردیم و کارهای بچگانه انجام می دادیم ولی آنچه واقعا ازآن لذت می بردم ملاقات پدرش بود.پدرش کشاورزی کهنه کار بود و حاصل باقی مانده از سالها عمر وی چین و چروکهایی بود که روی دستها و صورتش دیده می شد.او مردی پر حرف و عاشق پیپ کشیدن بود.چون پدر من لب به هیچ چیزی نمی زد پیپ کشیدن این مرد مرا مجذوب خود نموده بود.می دیدم که در کمال شادی پیپ خود را چاق می کند و می کشد.

او همیشه بوی توتون مورد علاقه خود والتر رالی را می داد و اکنون هروقت این توتون را استشمام می کنم به یاد این مردمی افتم.
شاید شما پدربزرگی مانند پدربزرگ دوست من داشته باشید. او را در کمال آرامش در حال پک زدن به پیپ ببینید و لذت ببرید.شاید هم تابحال مردی را در حال پیپ کشیدن ندیده اید و نوشته های مرا درک نمی کنید. در هر صورت این مساله این حقیقت را که پیپ کشیدن هنری انسانیست دستخوش تغییر نمی سازد.چرا؟ ببینید، پیپ کشیدن به همان اندازه که یک سنت است یک نوع آرامش هم هست.از همان هنگام که توتون را روی یکدیگر داخل پیپ پر می کنید به نوعی رضایت خاطر می رسید. صدای کشیده شدن چوب کبریت و سپس بوی عالی توتون که دیگر جای خود را دارد.پیپ را با یکی از نوشیدنیهای سنتی مورد علاقه خود همراه کنید.
روی صندلی خود لم دهید و اوقات خوبی را تجربه کنید.
حتی در دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ مردان زیادی را در فیلمها در حال کشیدن پیپ می توانستید ببینید.در فیلمهایی مانند مرد آرام.خداحافظ آقای چیپس و حتی در فیلم یک زندگی رویایی مردانی با انواع لباسها در حال پیپ کشیدن وجود داشتند.امروزه مردانی که پیپ می کشند به سنت قدیم وفادار مانده اند.اگر تابحال موضوع ما شما را متقاعد کرده که کشیدن پیپ را آغاز کنید با ادامه بحث همراه شوید.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی پیپ کش ها

ابزار اولیه

چون این مقاله برای تازه کارها نوشته شده نمی خواهم شما را خسته کنم.حداقل وسایلی که به آنها نیاز دارید را نام می برم.زمانی که تازه پیپ کشیدن را شروع کردم برای کل این وسایل دوازده دلار هزینه کردم.آنچه می خواهید این است:

یک پیپ
توصیه می کنم با پیپ ذرت شروع کنید.بله می دانم از ذرت ساخته شده ولی خیلی ارزان است و اگر از پیپ کشیدن پشیمان شدید پول زیادی را از دست نداده اید.
یک تمپر یا ابزار پیپ

با اینکه این وسیله صددرصد لازم نیست در فشردن توتون بسیار کمک می کند.
تمیز کننده پیپ
برای تمیز کردن پیپ پس از استفاده ازآن به کارمی رود.خوشبختانه اکثر فروشندگان این وسیله را به رایگان در دسترس شما قرار می دهند.
توتون
در این مورد یک توتون شناس معتبر می تواند کمک زیادی به ما کند.توتون با عطرها و قدرتهای متفاوت وجود دارد. به شما توصیه می کنم از توتونی شناخته شده شروع کنید.من اولین بار از توتونی با مزه وانیل استفاده کردم. حالا می توانید پیپ کشیدن را آغاز کنید.برای شروع باید بگویم پیپ کشیدن یک فعالیت تفریحی است.پیشنهاد می کنم حداقل بیست دقیقه وقت به آن اختصاص دهید.این مساله یکی از دلایل لذت بردن از پیپ کشیدن است.این کار باعث می شود کمی آهنگ زندگیتان را کند سازید.نوشیدنی خود را آماده کنید.پیپ و توتون خود را بردارید و روی صندلی خود بنشینید.اکنون دیگر قطعا زمان شروع فرارسیده است.
۱٫پیپ خود را پر کنید.مشکلترین قسمت کار همین مرحله می باشد چون روی قسمتهای بعدی بسیار موثر است.پیپ را از توتون به نرمی پر کنید و کمی با تمپر فشار دهید.در این مرحله باید نصف پیپ پر شده باشد.پیپ را مجددا تا دهانه آن پرکنید و کمی بیشتر فشار دهید تا سه چهارم آن پر شود.اکنون مقدار بیشتری توتون بریزید و این بار بیشتر فشار دهید.مقدار کمی فضا بین دهانه پیپ و توتون بهتر است وجود داشته باشد.
۲-پیپ را به دهان خود بگذارید و یک پک آزمایشی به آن بزنید.اگر هوا به سادگی از خلال توتون عبور نمی کند توتون را زیاد فشار داده اید.در این مورد باید کل توتون را خارج کرده و دوباره پیپ را پر کنید.اگرهوا عبور کرد پیپ آماده روشن شدن است.
۳-از کبریت یا فند ک برای روشن کردن پیپ بهره بگیرید.من به دلیل ارزانتر بودن استفاده از کبریت را توصیه می کنم.فندک پیپ منحصرا برای پیپ ساخته شده و روی مزه توتون بی اثر است.اگر از کبریت استفاده می کنید پس از روشن شدن آن چند ثانیه صبر کنید تا گوگرد آن از بین برود.سپس با پکهای آرام کبریت را با حرکتی منظم و دورانی روی سطح توتون بچرخانید.این کار را تازمانی انجام دهید که سطح توتون به طور یکنواخت روشن شود.ولی همه کار به پایان نرسیده است.این آتش کاذب است.بگذارید خاموش شود و این مرحله را مجددا تکرارکنید.در این مرحله یک آتش واقعی ایجاد می شود و می توانید از پیپ خود استفاده کنید.توصیه می کنیم دود پیپ را داخل ریه خود فرونبرید.پیپ کشیدن با کشیدن سیگارت متفاوت است.نوع توتون کمی قوی تر است و طعم بیشتری هم دارد.
۴-پیپ کشیدن را ساده بگیرید.پیپ کشیدن باید به آهستگی و مستمر انجام شود.یک ماراتون در پیش است نه مسابقه دوی صد متر.اگر خیلی سریع پک بزنید زبانتان خواهد سوخت.قطعا این نتیجه ای نیست که شما انتظار داشتید.پیپ شما ممکن است دو سه بار حین استفاده خاموش شود ولی اهمیتی ندارد.فقط ریلکس باشید و لذت ببرید.از مزه توتون استفاده کنید.
این کل کاریست که باید انجام دهید.حالا اگر از پیپ کشیدن لذت بردید می توانید از پیپها و ابزارهای گران قیمت استفاده کنید.اگر احساس می کنید صدای قل قل پیپ می شنوید به دلیل رطوبت زیاد توتون است.به سادگی پیپ را از دهان خود بردارید و با یک نخ تمیز کننده که داخل دسته پیپ فرو می برید رطوبت را پاک کنید.اگر پیپ دردستانتان بسیار گرم شده اجازه بدهید خاموش شود و دوباره آن را روشن کنید.اگر توتون خیلی داغ شود مزه آن تغییر خواهد نمود. زمانی که پیپ کشیدنتان تمام شد اجازه دهید پیپ قبل از تمیز شدن به خوبی خنک شود.

بیشتر بخوانید:  ویپ چیست؟

نوشته جیسن میلز
برگردان از محمد شکرانی

مقاله ای برای یک پیپ کش تازه کار

1 دیدگاه دربارهٔ «مقاله ای برای یک پیپ کش تازه کار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها