پیپ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟

در این مقاله می خوانید :

پیپ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟

پیپ ها می توانند از ۵ جنس ساخته شوند. بله شاید برای شما هم عجیب باشد چون بسیاری فکر می کنند که پیپ وسیله ای چوبی است.
در این مقاله به مختصر می پردازیم به اینکه پیپ ها از چه جنسی می توانند ساخته و نام گذاری شوند. در کتاب The Pipe Book (by Alfred Dunhill) a به طور کامل به این مبحث پرداخته است و اشاره کلی آن به این قسمت است که در هر نقطه ای از جهان با توجه به وجود منابع طبیعی از مواد مختلفی برای تهیه پیپ استفاده شده است :
۱- پیپ چوبی یا پیپ بریر: پیپ چوبی رایج ترین نوع پیپ است. تقریبا تمامی افراد هنگام به یاد آوری پیپ وسیله ای چوبی را به خاطر می آورند. پیپ های چوبی از ریشه درخت ساخته می شوند و انواع مختفی دارند. ریشه عناب، نسترن، رز و…
هر قدر پیپ از قسمت های بالاتری از ریشه ساخته شوند، کیفیت پیپ نازل تر خواهد بود و فینیش پیپ هم نازل تر است.
۲- پیپ فلزی یا متال: این پیپ ها دارای لوله آهنی برای هدایت دود و معمولا محفظه چوبی برای ریختن و آتش زدن توتون هستند. از آنجایی که درجه حرارت آهن در جای خنک کمتر از درجه حرارت محیط میباشد، استفاده از این پیپ در مناطق کوهستانی و خنک و اماکنی که سرد هستند را توصیه می کنیم. دقیقا به همین دلیل اکثر محفظه های توتون این مدل پیپ ها به صورت داره تراشیده می شوند و توتون در آنها به سرعت می سوزد. اگر که این پیپ را در مناطق گرم و یا زیر آفتاب استفاده کنید نه تنها لذت کمتر را دارد بلکه ممکن است حتی ناراحت کننده هم باشد.
۳- پیپ مرشام: این پیپ ها از جنس سنگ مرشام میباشند که گونه ای از سنگ های سیلیکاتی است. خاصیت این پیپ جذب رطوبت بوده و هنگام استعمال، رطویت خود را به توتون می دهد. برای هر بار استفاده کردن این پیپ میبایستی حداقل ۲ ساعت از آخرین استفاده گذشته باشد ( به دلیل جذب مجدد رطوبت). این پیپ یک پیپ بسیار خاص بوده و درصورتی که حداقل ۳ یا ۴ پیپ ندارید، خرید آن به شما توصیه نمی گردد. برای دریافت توضیخات بیشتر به قسمت فروش پیپ مرشام مراجعه کنید.
۴- پیپ ذرت یا (کورن): این پیپ از دانه ای ذرت ساخته می شود و پیپ مورد علاقه آقای مارک تواین ، روزولت، ژنرال مک آرتور بوده است. در کارتون پاپای (ملوان زبل)،شخصیت اصلی کارتون از پیپ کورن استفاده می کند. بزرگترین تولید کننده این پیپ شرکت میسوری مرشام در آمریکاست و این پیپ ارزان قیمت ترین پیپ دنیاست.
قبل از جنگ شمال و جنوب آمریکا، جمعیت شمالی به صورت فئودالی بوده و سیاهپوستان در مزارعه ذرت برای ارباب های سفید کار می کردند. ارباب های چون وضع مالی مناسبی داشتند پیپ چوبی استفاده می کردند و سیاهپوستان و کارگران پیپ ساخته شده از دانه یا ساقه ذرت را استفاده می کردند.
در حقیقت این پیپ نماینده گروه کارگر و کم پول امریکاست. روزولت به دلیل آنکه می خواست خود را حامی طبقه کارگر عنوان کند، پیپ کورن می کشید. مارک تواین، نوسینده مشهور هم به این پیپ علافه داشت.
۵- پیپ کالاباش: این پیپ ترکیبی از پیپ چوبی و پیپ مرشام است. بدنه چوب و آتشگاه مرشام. یک نوع بی نظیر از سلیقه انسانی!
البته انواع تمام چوبی و تمام از مرشام آن هم موجود است. این پیپ یکی از محبوبترین پیپ های شرلوک هلمز بوده است.

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون : McClelland _ Frogmorton On The Town _ Craftsbury Series
پیپ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟

1 دیدگاه دربارهٔ «پیپ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها