ابزار تمیزکاری پیپ

در این مقاله می خوانید :

ابزار تمیزکاری پیپ

نمونه‌هایی از لوازم تمیز کردن پیپ:

اگر به توصیه‌هایی در مورد بهترین ابزار و لوازم جانبی برای تمیز کردن لوله خود نیاز دارید، این بخش توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد:

  • ریمر پیپ: ریمر فولادی ضد زنگ اسکات
  • Reamer مقرون به صرفه: Mr Brog Reamer Tool
  • پاک کننده‌های پیپ بریستل: تمیز کننده‌های پیپ ذن
  • پاک کننده های پیپ نرم: پاک کننده های لوله Mantello
  • تمیز کننده استم: برس های نایلونی ۵ عددی
  • ابزار پیپ: ابزار Yueton 3-in-1

۱. Scotte Stainless Steel Pipe Reamer Tool

این مدل، نمونه ترجیحی برای استفاده منظم در پیپ‌های “Estate” دست دوم و کارکرده است، نسخه اسکات یک ریمر قابل اعتماد و دقیق است. با یک اسکرابر داخلی، ابزار قوی‌تری برای نیازهای شماست. علاوه بر این، به شما این امکان را می‌دهد که با خیال راحت فشار بیشتری را با آسیب نرساندن به کاسه پیپ خود اعمال کنید.

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

۲. Mr Brog Tobacco Pipe Reamer Tool

اگر قصد ندارید زیاد از آن استفاده کنید، این ابزار که یک دستگاه مقرون به صرفه‌تر است و یک جایگزین عالی ارائه می‌دهد با قیمتی کمتر، با این حال، ابزار اسکات بهترین عملکرد را زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرد، دارد.

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

۳. Zen Bristled Pipe Cleaners (نخ تمیز کننده زبر)

در بسته‌های مختلف با مقادیر مختلف موجود است و کیفیت بسیار بالایی دارند. به لطف موهای سخت آن‌ها، به همان اندازه برس‌های نایلونی موثر هستند.

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

۴. Mantello Soft Pipe Cleaners (نخ تمیز کننده نرم)

در همین حال، ما برای پاک کننده‌های پیپ نرم Mantello اولویت داریم. در مقایسه با اکثر برندها، پاک کننده های Mantello ضخیم و با کیفیت هستند، به این معنی که آن‌ها موثرتر هستند و چند عبور اضافی در یک استم را تحمل می‌کنند.

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

۵. Pipe Shank Scraper Brushes Set

اگر می‌خواهید چند اسکرابر قابل اعتماد را برای تمیز کردن ساقه امتحان کنید، این موهای نایلونی کار را به خوبی انجام می‌دهند. از آنجایی که آن‌ها کاملاً سایش دارند، احتمالاً آلودگی بیشتری نسبت به یک نخ تمیزکننده و در مقاسه با نخ‌ها در مدت زمان کمتری از بین خواهید برد. همچنین می توان آن‌ها را شسته و مجدداً استفاده کرد که یک مزیت بزرگ است.

بیشتر بخوانید:  آيا راهی براي جايگزينی استم شكسته وجود دارد؟

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

۶. Yueton Czech 3-in-1 Pipe Tool

در حالی که ابزارهای پیپ دیگری وجود دارد که ما ترجیح می‌دهیم ممکن است نخواهید هنگام تمیز کردن پیپ خود آن‌ها را کثیف کنید. بنابراین، حتی اگر قبلاً یک ابزار خوب دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک ابزار پیپ چکی مقرون‌به‌صرفه بگیرید تا نگران خراب شدن آن نباشید. ابزارهای عالی هستند و همچنین مقرون به صرفه.

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

چه تازه کار پیپ کشیدن را شروع کرده باشید و چه در این وادی با تجربه باشید، تمیز نگه داشتن پیپ بسیار مهم است. یک پیپ تنباکو کثیف نه تنها می‌تواند بر کیفیت اسموک شما تأثیر بگذارد بلکه به طور غیر قابل برگشتی آسیب می‌بیند.

بنابراین، مهم است که یاد بگیرید چگونه پیپ تنباکو خود را تمیز کنید و روال‌های مختلفی را که باید در طول زمان دنبال کنید، بدانید. بنابراین، مراقبت های روزانه از یک پیپ تنباکو و روال هفتگی را که باید دنبال شود و همچنین فرآیندهای پاکسازی عمیق برای پیپ های بسیار کثیف را باید انجام دهید.

آنچه برای تمیز کردن یک لوله نیاز دارید

  • مراقبت اولیه پیپ تنباکو ( روزانه)
  • تمیز کردن روتین پیپ تنباکو (هفتگی)
  • تمیز کردن عمیق پیپ تنباکو (ماهانه و بیشتر)

لازم است به طور مرتب پیپ پاک کن را از پیپ، آتشگاه و استم عبور دهید تا از رطوبت، قطران و نیکوتین به جای مانده خلاص شود. دفعات آن بسته به نوع تنباکوی مصرفی و تعداد دفعات و سبک و استایل اسموک شما متفاوت خواهد بود.

همچنین اگر از توتون‌های آروماتیک و ویرجینیا و تنباکوهایی که شیره و پسماندهای بیشتری در حین و بعد از اسموک ایجاد می‌کنند، استفاده می‌کنید بهتر است که بسته به تعداد و حجم توتون مصرفی خود حداقل ماهی یک بار پاکسازی عمیق و دوره‌ای پیپ خود را انجام دهید و از آنجا که برای انجام این پروسه نیاز به ابزارهایی گاهاً گران قیمت و همچنین تخصص و تجربه کافی برای درست انجام دادن آن است، پیشنهاد می‌کنیم که انجام سرویس‌های دوره‌ای پیپ خود را در صورت امکان و ترجیحا به مراکز معتبر بسپارید تا با خیال راحت بدور از ریسک هیچ گونه خسارت احتمالی بعد از انجام پاکسازی و انجام سرویس‌های دوره‌ای پیپ خود با اطمینان از کیفیت انجام کار، از اسموک تنباکوی مورد علاقه خود در پیپ لذت کافی را ببرید.

بیشتر بخوانید:  استاد كامران عباسی

مهم است که پیپ خود را به طور منظم تمیز کنید تا باقی پسماندهای اسموک هوی قدیمی روی طعم و کیفیت اسموک‌های بعدی شما تأثیر نگذارد و همچنین از خسارت‌های جبران ناپذیر به پیپ خود نیز جلوگیری کرده باشید.

برای بسیاری از افراد پیپ، تمیز کردن پیپ بخشی از پروسه پیپ کشیدن است ولی برخی آن را به تعویق می اندازند، اما در نقطه‌ای “باید” انجام شود. افراد بی سلیقه و یا نا آگاهی هستند که آرام آرام پیپ‌های خود را آنقدر کثیف می‌کنند که دیگر نمی‌توان آن‌ها را استفاده کرد و در مقابل پیپ‌کش‌هایی هم هستند که ظاهراً بیشتر از اینکه پیپ‌هایشان را اسموک کنند آن‌ها را تمیز و نگهداری می‌کنند.

نظافت جادوگری نیست

به خصوص مبتدیان از خود می‌پرسند: چگونه پیپ‌های خود را تمیز کنیم؟ به چه مواردی باید توجه کنیم و هر چند وقت یکبار باید آن را انجام دهم؟

به طور خلاصه: پیپ‌ها ابزاری برای تدخین تنباکو هستند که – مانند کارد و چنگال بعد از غذا – بعد از اسموک باید تمیز شوند. برای انجام این کار، کافی است خاکستر را بیرون بریزید، اجازه دهید پیپ برای چند دقیقه خنک شود و ابتدا فیلتر را (در صورت وجود) درآورید.

از فیلترهای کربن فعال بیش از یک بار استفاده نکنید. فیلتر پس از یک بار پر کردن پیپ به حدی اشباع می‌شود که از بین می‌رود و هرکسی که تا به حال به فیلتر بعد از پیپ کشیدن نگاه دقیق‌تری داشته باشد می‌داند که در مصرف فیلتر نباید صرفه جویی کرد.

سپس یک پیپ پاک کن بردارید و آن را ۱ یا ۲ بار از کانال دود قطعه دهانی عبور دهید. اگر آن را خم کنید، می توانید محفظه قرار گیری فیلتر را نیز با آن تمیز کنید. از یک لوله پاک کن دوم برای تمیز کردن کانال دود پیپ و همچنین سوراخ آن استفاده کنید. تمیز کردن این سوراخ نیز مهم است، در غیر این صورت اسپیگوت در نهایت خیلی سفت می‌شود و قطعه دهانی دیگر از پیپ بیرون نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:  انواع فیلتر پیپ

در صورت لزوم، همچنان می‌توانید باقی مانده خاکستر را از محفظه دود خارج کنید. به پیپ خود را در معرض هوای زیادی قرار بدهید تا بقایای رطوبت از آن خارج شود. متوجه خواهید شد که با چنین مراقبت‌هایی که باید بعد از هر بار پیپ کشیدن انجام شود، پیپ در طول سال‌ها طعم بهتر و بهتری پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که البته روش‌های دیگری نیز برای پولیش دهانی‌ها، درخشش مجدد پیپ‌ها و انجام تعمیرات ساده وجود دارد. با این حال، پرداختن به این موضوع فراتر از محدوده این مقاله است چرا که انجام این کارهای، پروسه‌ای تخصصی است و باید در مراکز معتبر و بصورت تخصصی و حرفه‌ای انجام شود پس پیشنهاد می‌کنیم جهت انجام هر گونه پروسه بیشتر از مراقبت‌های روزانه در اسموک های روزانه خود، مابقی کارها را به متخصص آن بسپارید.

پیپ های خود را به طور مرتب تمیز نگه دارید تا بتوانید از اسموک با کیفیتی بهره‌مند باشید.

لازم به ذکر است که تمام محصولات بالا و یا نمونه‌های مشابه در مجموعه پاسارگادتاباک به صورت حضوری و یا خرید آنلاین در دسترس علاقه‌مندان دنیای پیپ می‌باشد.

ابزار تمیزکاری پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

3 دیدگاه دربارهٔ «ابزار تمیزکاری پیپ»

  1. بسیار مطلب کاملی بود
    توتون های اروماتیک شیره ی زیادی دارن
    و بعد از اسموک و فرصت خنک شدن پیپ – باید تمیز بشه تا اون شیره نخوابه به جون پیپ و بهش آسیب نزنه

  2. نظافت اصولی و دوره ای .باعث میشه عمر پیپ چندین برابر بیشتر بشه
    بسیار ممنونم از زحمات ماسترو رحیمی و استاد کامران عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *