گوناگونی برگ‌های تنباکو در ساخت سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

گوناگونی برگ‌های تنباکو در ساخت سیگاربرگ

هنگامی که در حال مطالعه توصیفات سیگاربرگ هستید، توصیفاتی را برای Ashton ESG پیدا خواهید کرد، مانند “این سیگارها همچنین حاوی مجموعه شگفت انگیزی از تنباکوهای قدیمی و پرکننده دومینیکن هستند” یا کپی برای Padrón 1926.

مجموعه‌ای که شما را فریفته می‌کند، این سیگارها که منحصراً از تنباکوهای قدیمی نیکاراگوئه ساخته شده‌اند، پر بدن و خوشمزه هستند. یک ستون فقرات خاکی و غنی با طعم‌های بی‌شماری از جمله ادویه، چرم، آجیل و کاکائو به هم می‌پیوندد.

اطلاعات دقیق‌تری در مورد اینکه چه نوع برگ تنباکو در هر سیگار استفاده می‌شود و هر برگ به چه نسبت ترکیب شده است، دریافت نمی‌کنید. بیشتر سیگاری‌ها خیلی اهمیت نمی‌دهند و اکثر سازندگان سیگار لزوما مشتاق به اشتراک گذاری فرمول‌های خود نیستند. چرا که دستورالعمل‌های ساخت سیگار مخفی و سری هستند!

خوزه اورلاندو پادرون فقید زمانی با یک مصاحبه کننده به اشتراک گذاشت که سیگارهای او از تنباکوی ۱۵ مزرعه مختلف استفاده می‌کنند.

او می‌توانست تفاوت‌هایی را در میان انواع تنباکوی فراوانی که من و شما حتی فکر نمی‌کردیم متوجه آن‌ها شویم، حس کند. این تنباکوهای مختلف سپس در سیگارها استفاده می‌شوند، به گونه‌ای ترکیب می‌شوند که از آنچه که هر نوع به طعم کلی می‌بخشد، ایجاد می‌کند.

البته، اگر در همه جا یک نوع تنباکو بکارید، ویژگی‌های خاک در مناطق مختلف طعم‌ها و عطرهای متفاوتی ایجاد می‌کند که اساساً تنباکوهای متفاوتی را ایجاد می‌کند. هر گیاه تنباکو دارای چهار ردیف برگ اصلی است، به علاوه قسمتی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد در بالای گیاه.

۵ لایه گیاه تنباکو

مکان برگ مهم است!

برگ‌های قسمت‌های مختلف گیاه تنباکو در مناطق خاصی از ساخت سیگار استفاده می‌شود و هر برگ نام خاص خود را دارد:

  • Ligero
  • Viso
  • Seco
  • Volado
  • Medio Tiempo

گوناگونی برگ‌های تنباکو در ساخت سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

تنباکوی برگ لیگرو Ligero (تلفظ lee-HERR-oh)

برگی است که در نزدیکی بالای هر گیاه تنباکو یافت می‌شود. نسبت به برگ‌های وسط و پایین ساقه دیرتر بالغ می‌شود. سازندگان سیگار از Ligero برای افزودن قدرت به یک مخلوط استفاده می‌کنند و معمولاً Ligero را در مرکز بسته فیلر قرار می‌دهند زیرا به آرامی می‌سوزد.

تنباکو برگ ویزو Viso (vee-soh)

در ساقه میانی گیاه تنباکو در زیر Ligero رشد می‌کند. ویزو طعم بیشتری نسبت به Seco دارد و روغن بیشتری دارد، اما شدت برگها کمتر از Ligero است. ویزو نیز آهسته تر از Seco می‌سوزد اما پیوسته تر از Ligero می‌سوزد.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ کوهیبا سیگلو ۴

تنباکو برگ سکو

سومین نوع برگ از سه نوع برگ موجود در گیاه تنباکو Seco (seh-ko) یا خشک است و در وسط گیاه یافت می‌شود. Seco برای نرم کردن مخلوط در سیگار استفاده می‌شود و نسبتا ملایم است.

تنباکو برگ ولادو

برگ ته آن Volado (خمیر voh-lah) نامیده می‌شود و عملاً هیچ طعمی ندارد، اما واقعاً خوب می‌سوزد. همه سیگاربرگ‌ها برای طعم خوب به هر سه برگ نیاز دارند.

یکی از سیگارهایی که اساساً برگ‌های برجسته را فریاد می‌زند: La Flor Dominicana Double Ligero است، در میان سایر سیگارهای موجود در این برند.

Fuente Fuente Opus X نیز یک ترکیب Ligero-heavy است. بدیهی است که سیگارهایی که بیشتر از برگ بالایی در ترکیب استفاده می کنند، نمای قوی تری را نشان می‌دهند.

تنباکوی Medio Tiempo

در سال‌های اخیر، Cohiba Behike کوبایی شامل دو برگ بسیار بالای گیاه تنباکو است که Medio Tiempo (meh-dyo tiyempo) نامیده می‌شوند. این برگ‌ها قبلاً همراه با برگ‌های Ligero در داخل استفاده می‌شدند.

آن‌ها کمیاب، بسیار کوچک هستند و بیشتر از بقیه برگ‌ها در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و کوبایی‌ها غنای خاصی را به آن‌ها نسبت می‌دهند.

انواع سویه‌های گیاهی تنباکو

در زیر چتر “گیاه تنباکو” تعدادی از گونه های مختلف وجود دارد – هر کدام چیزی منحصر به فرد را به دست می‌آورند.

گوناگونی برگ‌های تنباکو در ساخت سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

تنباکو پیلوتو

بسیاری از تنباکوی مورد استفاده در سیگارهای ممتاز امروزی از تنباکوی پیلوتو مشتق شده است. پیلوتو یا پیلوتو کوبانو به نام شهری در کوبا در منطقه تنباکوی پینار دل ریو نامگذاری شده است.

پیلوتو از نظر طعم و مزه قوی و تنومند است و معمولاً مقداری ادویه به همراه دارد. در کوبا، زمانی که محصول مناسب باشد، برگ‌ها انعطاف‌پذیر و قوی هستند. در سال ۱۹۶۲، پس از ملی شدن بیشتر صنعت سیگاربرگ، برخی از دانه های پیلوتو در پاکت های پر از پنبه به خارج از کوبا و به جمهوری دومینیکن (DR) قاچاق شد. کشاورزان تنباکو کشت پیلوتو را در DR آغاز کردند.

Olor Tobacco نوع اصلی دیگر تنباکو که در جمهوری دومنیکن DR رشد می‌کند Olor (oh-lore) است. Olor تقریباً بومی DR است. برگ‌های آن نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر از Piloto هستند، اما Olor به دلیل پیچیدگی و ویژگی‌های سوزاننده‌اش بسیار مورد توجه است.

تنباکو کورجو

نسخه‌های معروفی مانند Rocky Patel The Edge از برگ Corojo (core-ro-ho) استفاده می‌کنند که منشا آن کوبا است، اما امروزه در هندوراس و کنتاکی غربی رشد می‌کند.

کوبایی‌ها از این برگ برای بسته‌بندی‌هایی استفاده می‌کردند که سطح قابل‌توجهی از ادویه داشتند، اما حساسیت برگ کوروجو به بیماری باعث شد کوبایی‌ها آن را ترک کنند و هیبریدهایی مانند هابانو ۲۰۰۰ ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ دیویدوف اسکوریو روبوستو توبوس

دیگر گونه‌های شناخته‌شده Corojo در ترکیب‌های نمادین میراث کوبا برای Punch Rare Corojo و Punch Signature و همچنین نمای پر جنب و جوش و بدن کامل Camacho Corojo یافت می‌شوند.

تنباکو کریولو

کریولو (cree-o-yo) نوعی تنباکو است که تصور می‌شود در زمانی که کلمب در کوبا فرود آمد در کوبا وجود داشته است. این کلمه در زمینه کشاورزی به معنای “بذر بومی” است. در کوبا، کریولو بیشتر به عنوان پرکننده استفاده می‌شد. کریولو را در بسیاری از کشورها پیدا خواهید کرد و هیچ کدام از آن‌ها واقعاً ربطی به کریولو کوبایی ندارند.

به عنوان مثال، کریولو نیکاراگوئه‌ای که در جالاپا، نزدیک مرز هندوراس رشد می‌کند، بسیار شیرین است. کریولو که در نزدیکی استلی رشد می‌کند خاکی تر و آجیل‌تر است. کریولو هندوراسی به طور کلی خامه‌تر و نرم‌تر است.

می‌توانید آن را در Camacho Criollo Robusto موجود در مجموعه Camacho Robusto امتحان کنید. کریولو این روزها محبوبیت بیشتری به عنوان یک لفاف به دست آورده است. نمونه خوب دیگری را در مجموعه کریستوف روبوستو پیدا کنید.

Habano & Habano 2000 Tobacco هابانو و هابانو ۲۰۰۰ انواع تنباکو هستند که در کوبا متولد شده‌اند. هابانو عمدتاً برگ لفاف دار است که تیره، تند و سرشار از عطر است. از دهه ۱۹۹۰ در نیکاراگوئه رشد کرده است.

هابانو ۲۰۰۰ ترکیبی از تنباکوی کوروجو و تنباکوی ملایم کوبایی است که در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر است. هیبرید پس از افتادن Corojo به قالب آبی ایجاد شد. این دانه‌ها به اکوادور، نیکاراگوئه و هندوراس راه یافته‌اند. از نمونه‌های بهتر هابانو می‌توان به Avo Heritage و Ashton Heritage Puro Sol اشاره کرد که هر دو از لفاف‌های Ecuador Habano استفاده می‌کنند. یک نت شکلاتی مشخص وجود دارد.

تنباکوی پهن برگ

برگ پهن نوعی گیاه تنباکوی کوتاه است که اغلب به عنوان پرکننده یا بایندر استفاده می‌شد، اما چون سیگارهای تیره‌تر طرفدارانی پیدا کردند، به‌عنوان لفاف محبوب‌تر شدند. برخی از بهترین‌ها در کانکتیکات رشد می‌کنند.

همچنین بسیار گران است زیرا رسیدگی به آن سخت است. با این حال، طعم برگ پهن آن را ارزشمند می‌کند و اکنون به عنوان یک برگ لفاف مورد احترام قرار گرفته است. اما شما باید دوست داشته باشید که سیگارهایتان پررنگ باشد. از Broadleaf اغلب برای تهیه سیگارهای مادورو استفاده می‌شود. Ashton Aged Maduro نمایه ای باشکوه از شکلات تیره، افرا و کمی ادویه دومینیکن را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ ایتالیایی تورنابوونی لانگ

تنباکو شید کانکتیکات

پسر عموی Broadleaf که در کنار هم در دره رودخانه کنتیکت رشد می‌کند، Shade است. در حالی که این در درجه اول به رشد تنباکو در سایه اشاره دارد، مواد در کانکتیکات بلند و از نظر طعم زیبا هستند. کانکتیکات شید اساساً ترکیبی از سوماترای آسیایی و برگ کوبایی است که مدت‌ها قبل از تحریم به دست آمده است.

مسدود کردن نور خورشید باعث ایجاد یک برگ نازک‌تر و کِش‌سان‌تر می‌شود. طعم آن به طور کلی ملایم است. اشتون کلاسیک و کابینت اشتون نمونه‌های برجسته‌ای هستند.

تنباکوی سوماترا

سوماترا یک برگ تنباکو سیاه است که در ابتدا در اندونزی یافت شد، اما محبوب‌ترین نوع آن سوماترا اکوادور است. در درجه اول به عنوان برگ لفاف استفاده می‌شود، ما عاشق رنگ، روغن و ادویه موجود در این نسخه هستیم. یکی از مشهورترین ترکیبات سوماترا موجود Ashton VSG (Virgin Sun Grown) است.

یک لفاف براق سوماترای اکوادور، دستور پختی آبدار از تنباکوهای قدیمی دومینیکن را پنهان می‌کند. نت‌های سرو، کشمش، دانه‌های قهوه و فلفل سیاه در یک دسته گل پیچیده به هم می‌رسند.

Rocky Patel Decade همچنین از لفاف سوماترای اکوادور برای تأثیرگذاری عالی استفاده می‌کند.

تنباکو کامرون

تنباکوی کامرون، همان‌طور که از نامش پیداست، از کشور آفریقایی به همین نام و همچنین جمهوری آفریقای مرکزی همسایه است. سویه کامرون از دانه سوماترا متولد شد. کامرون در حال حاضر عمدتاً به عنوان برگ لفاف برای عطر و طعم دادن به مخلوط‌های پرکننده ملایم استفاده می‌شود. کامرون تمایل به انتقال نت‌هایی از کره، فلفل و چرم دارد. آرتورو فوئنته دون کارلوس با استفاده از لفاف کامرونی است.

تنباکو روزادو

Rosado به معنی گلگون، یک برگ لفافی واقعا جالب و غیر معمول است که در الک بردلی نیکا پورو روزادو استفاده می‌شود. کاشت برگ روزادو که ابتدا در کوبا رشد کرده است دشوار است، اما وقتی ادویه و سدر را می‌چشید، از تلاشتان لذت خواهید برد. شبیه به هابانو است، اما با رنگ مایل به قرمز.

Ashton Symmetry دارای امتیاز ۹۴ است و به دلیل طعم کوبایی خود در لیست “Top 10” سالانه Cigar Aficionado قرار گرفته است. یکی از چشم‌گیرترین سیگارهای Rosado را که امروزه با Symmetry تولید می‌شود، بچشید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

گوناگونی برگ‌های تنباکو در ساخت سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «گوناگونی برگ‌های تنباکو در ساخت سیگاربرگ»

  1. عجب دنیای بزرگ و بی کرانیه این سیگار برگ
    از کلمه به کلمه این مقاله لذت بردم
    ماسترو رحیمی عزیز از شما ممنونم بابت درج این مطالب جذاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *