تاریخ سیگاربرگ در جمهوری دومنیکن

در این مقاله می خوانید :

تاریخ سیگاربرگ در جمهوری دومنیکن

کشیدن سیگاربرگ شبیه به سبکی که امروز از آن لذت می‌بریم، ریشه در قرن دهم پس از میلاد در قاره آمریکا دارد. یک استدلال منطقی وجود دارد که کلمب تنباکو را در جمهوری دومینیکن (DR) به جای کوبا “کشف” کرده است. صرف نظر از آغاز تاریخی آن، تنباکو در DR در اواسط دهه ۱۷۰۰ هنگامی که مهاجران از جزایر قناری در زمین‌های کشاورزی غنی دره Cibao – منطقه اصلی کشت تنباکو تا به امروز در نزدیکی سانتیاگو – مستقر شدند، به یک محصول کشاورزی مهم تبدیل شد.

تجارت توتون و تنباکو به زمین کمتری نسبت به صنعت گاوداری نیاز داشت و بازاری برای این محصول در میان نخبگان سانتو دومینگو، پایتخت DR وجود داشت. تنباکو در آن روزها در مزارع کوچک کشت می‌شد. بازرگانانی که از آنجا عبور می‌کردند، محصولات را به شهرهای بندری منتقل می‌کردند که از آنجا تنباکو به اروپا، عمدتاً آلمان، راه می‌یافت.

تنباکو به عنوان یک کمک مالی

تنباکو همچنین در اواسط دهه ۱۸۵۰ در مرکز مناقشه قرار گرفت. بوئناونتورا بائز، رئیس جمهور وقت، ۱۸ میلیون پزو را در یک دوره اقتصادی وخیم در DR چاپ کرد. او از این ارز برای خرید محصول تنباکوی جزیره و فروش آن به خارج از کشور در قبال پول نقد استفاده کرد. تولیدکنندگان تنباکو در دره Cibao پس از بالا رفتن تورم، ویران شدند. آن‌ها قیام کردند و بائز را از دفتر خود به بیرون پرتاب کردند.

قدیمی ترین برند دومینیکن

صنعت تنباکوی DR در سال ۱۹۰۳ زمانی که یک جوان ۱۸ ساله از یک خانواده تولید کننده تنباکو تصمیم به افتتاح یک کارخانه سیگاربرگ گرفت، رونق گرفت. ادواردو لئون جیمنس La Aurora را در گوآزومال، نزدیک سانتیاگو افتتاح کرد. او رویای ایجاد یک برند جهانی سیگار را داشت.

بیشتر بخوانید:  مناطق کشت‌ توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه

تاریخ سیگاربرگ در جمهوری دومنیکن1

لئون که در اسپانیایی به معنای شیر است و نماد شرکت است، تنها با شش سیگار شروع شد که یک فیگورادو دوبل، که امروزه به نام La Aurora Preferido یا Edición 1903 شناخته می‌شود، به شکل پرفکتو ساخته شده است. در سال ۱۹۱۲، ادواردو و برادرش کارخانه را به سانتیاگو منتقل کردند. برند La Aurora یک برند خانگی است و یک سیگار داخلی باقی ماند و هنوز رویای ادواردو را برآورده نکرده است. La Aurora از دیکتاتوری‌ها و چالش‌های سخت اقتصادی جان سالم به در برد و اکنون به یک شرکت متنوع تبدیل شده است. امروزه برند La Aurora در بیش از ۶۰ کشور جهان به فروش می‌رسد.

تاثیر تحریم کوبا

مشکل در یک کشور همسایه منجر به توسعه بزرگ بعدی در تولید تنباکو و سیگاربرگ دومینیکن شد. انقلاب کوبا در سال ۱۹۵۹ صنعت تنباکوی جزیره را ملی کرد و بهترین تولیدکنندگان و تولیدکنندگان آن را به کشورهای اطراف فرستاد.

مورخان کارلوس تورانو، پدر را از جمله تبعیدیان کوبایی می‌دانند که بذر «پیلوتو کوبانو» را به DR معرفی کرد. نام روی سیگارهای Toraño Exodus، از جمله Toraño Exodus Gold 20th Anniversary به یاد خروج خانواده از کوبا است.

کارلوس تورانو به Cigar Aficionado گفت: “وقتی پدرم به جمهوری دومینیکن رفت، او در دل خود می‌دانست که خاک جمهوری دومینیکن بسیار شبیه به شرایط کوبا است”.

تحریم متعاقب کالاهای کوبا توسط ایالات متحده، گسترش کشت تنباکو سیگار و تولید سیگار در DR را بیشتر کرد. زمین‌های اصلی کشت تنباکو را می‌توان در حومه شهر سانتیاگو، در شمال مرکزی کشور و در اسپرانس، در حدود ۲۵ مایلی شمال غربی یافت. رودخانه بسیار وسیع Yaque از میان این دره می‌گذرد، دره‌ای در دره بزرگتر Cibao که توسط دو رشته کوه محصور شده است. گفته می‌شود که تنباکوی بهتر از نزدیک به دامنه دامنه شمالی یعنی Cordillerra Septentrional می‌آید. خاک غنی‌تر در نظر گرفته می‌شود. آب و هوای آنجا به نسیم‌های بعدازظهر که روز را خنک می‌کند معروف است.

بیشتر بخوانید:  پنج سیگار برتر برای ورود به دنیای سیگار

ثبات در جمهوری دومنیکن

یکی از جذابیت‌های جمهوری دومنیکن ثبات نسبی سیاسی آن از زمان جنگ داخلی ۱۹۶۵ بوده است. ایالات متحده و سازمان کشورهای آمریکایی برای پایان دادن به درگیری نیروهای خود را اعزام کردند. انقلاب کاسترو هنوز در ذهن همه تازه بود.

از آن زمان، اقتصاد دومنیکن، مانند هر کشور در حال توسعه، دچار مشکل شده است، اما از نظر توسعه در میان کشورها در رتبه متوسط ​​قرار دارد. جمهوری دومنیکن نهمین اقتصاد بزرگ در آمریکای لاتین را دارد. تنباکو یکی از محصولات کشاورزی و صادرات اصلی این کشور است.

بزرگترین برندهای امروزی سیگاربرگ دومنیکن

دومنیکن خانه بسیاری از بهترین سازندگان سیگار در جهان است. Davidoff دفاتر خود را در سانتیاگو دارد که در آن یک تور کارخانه عالی و همچنین یکی از مزارع تنباکو خود را ارائه می‌دهد. یکی از شهرهای اصلی در دره برای کشت تنباکو و سیگارسازی ویلا گونزالس است. Avo و La Gloria Cubana، در میان دیگران، در آنجا در کارخانه‌های کوچک ساخته می‌شوند.

Partagas، Romeo y Julieta و Montecristo و بسیاری دیگر، همگی نسخه‌های غیرکوبایی هستند که در دومنیکن ساخته شده‌اند و آن را به کشوری برجسته در تولید سیگار تبدیل می‌کنند.

شرکت A. Fuente پس از فرار از انقلاب ساندینیستا در دهه ۱۹۷۰ در DR مستقر شد. ساخت Fuente Fuente Opus X در سال ۱۹۹۵، با لفافی که در سایه رشد می‌کند، قابلیت‌های دومنیکن را برای تولید Puro، سیگاری که تماماً از تنباکوی تولید شده در دومینیکن ساخته می‌شود، روشن کرد.

تنباکوی دومینیکن عمدتاً به عنوان لایه پرکننده استفاده می‌شود. Fuente، مانند سایر شرکت‌ها، از تنباکوی سرتاسر جهان برای تولید سیگارهای ترکیبی زیبا استفاده می‌کند، اما از آنجایی که آن‌ها در دومنیکن رول می‌شوند، دومینیکنی محسوب می‌شوند. سیگارهای اشتون نیز در دومنیکن ساخته می‌شوند. کوهیبا غیر کوبایی در دومنیکن آغاز شد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ Cusano Short Robusto| دومنيكن

E.P. Ernesto Perez-Carrillo Carrillo Encore Majestic سیگار سال ۲۰۱۸ توسط Cigar Aficionado یک سیگاربرگ دومینیکن است که تماماً از تنباکو نیکاراگوئه ساخته شده است. عجیب است! نه!!!

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تاریخ سیگاربرگ در جمهوری دومنیکن، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «تاریخ سیگاربرگ در جمهوری دومنیکن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *