تحریم سیگاربرگ‌های کوبایی در آمریکا

در این مقاله می خوانید :

تحریم سیگاربرگ‌های کوبایی در آمریکا

سیگاربرگ کوبایی مدت‌هاست کالایی دست نیافتنی در ایالات متحده بوده‌اند. شهرت و تقاضای بی‌نظیر آن‌ها باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان جوان‌تر به سیگار بپرسند که چرا سیگاربرگ کوبایی در ایالات متحده غیرقانونی است، تحریم سیگار کوبایی صرفاً بخشی از ممنوعیت بزرگ‌تر تجارت با کوبا است که چندین دهه پیش توسط دولت کندی وضع شد.

برای درک منطق پشت این سیاست‌ها، باید به اواخر دهه ۱۹۵۰ سفر کنیم، اندکی قبل از اینکه ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در یک برهه وحشتناک هسته‌ای به نام بحران موشکی کوبا گرفتار شدند.

کاسترو کنترل را در دست می‌گیرد

در سال ۱۹۵۹، فیدل کاسترو، تازه‌کار سیاسی، یک نیروی چریکی را برای سرنگونی رژیم فولخنسیو باتیستا به هاوانا هدایت کرد. بر خلاف کودتای نافرجام شش سال قبل، کاسترو با موفقیت باتیستا را مجبور به فرار از کشور کرد و موقعیت رهبر بی‌رقیب کوبا را به عهده گرفت.

اندکی پس از رسیدن به ریاست جمهوری، کاسترو به ایالات متحده سفر کرد تا با دوایت دی. آیزنهاور، رئیس جمهور وقت آمریکا ملاقات کند که وی از ملاقات با کاسترو امتناع کرد و این امر باعث تشدید روابط دشوار بین ایالات متحده دمکراتیک و دیکتاتوری کوبا شد.

تنها چند سال بعد، زمانی که جان‌اف کندی، جانشین آیزنهاور، رسماً روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع کرد، تنش‌ها بیشتر شد. سال بعد، کاسترو خود را با اتحاد جماهیر شوروی متحد کرد و نیکیتا خروشچف، نخست وزیر شوروی را به عنوان یک شریک سیاسی پذیرفت.

کاسترو مجوز ساخت سایت‌های موشکی هسته‌ای در زمین کوبا را به عنوان یک عامل بازدارنده برای کشورهای ضد کمونیستی، در درجه اول ایالات متحده، و هر دولت متخاصم با برنامه کمونیستی صادر کرد. جنگ سرد چند دهه‌ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ هویو دی |Hoyo de Monterrey

چرا سیگارهای کوبایی در ایالات متحده غیرقانونی بود؟

در سال ۱۹۶۲، کندی یک تحریم تجاری یکجانبه علیه کوبا را به عنوان اقدام متقابلی در برابر موضع طرفدار کمونیست کاسترو اجرا کرد، ممنوعیتی که برای نزدیک به پنج دهه دست نخورده باقی ماند.

سیاست‌های سختگیرانه ایالات متحده علیه کوبا به عنوان یک شریک تجاری خسارات مالی سنگینی بر اقتصاد کوبا وارد کرد. بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان سیگار کوبایی، موجودی‌های ایالتی خود را در ماه‌های منتهی به تحریم افزایش دادند.

با این حال، ممنوعیت تجارت با کوبا بسیار بیشتر از عرضه سیگارهای کوبایی است که به طور قانونی وارد ایالات متحده می‌شود، سیگارهای کوبایی که اکنون کمیاب و بسیار مورد علاقه هستند، تنها از راه های غیرقانونی، از طریق منابع زیرزمینی و بازار سیاه وارد آمریکا می‌شوند.

در دهه‌های پس از تحریم کوبا، صنعت سیگاربرگ کوبا شاهد مهاجرت انبوه تولیدکنندگان و اساتید برتر تنباکو بود که به میامی و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی فرار کردند تا به تولید سیگاربرگ برای بازار ایالات متحده ادامه دهند.

سیگار کوبا: یکی یکی!

در سال ۲۰۱۴، نیم قرن پس از اعمال تحریم‌های تجاری کندی علیه کوبا، قوانین حاکم بر سیگاربرگ کوبایی اندکی کاهش یافت و به آمریکایی‌ها اجازه داد ۱۰۰ دلار و نه یک پنی بیشتر به خانه بیاورند.

دو سال بعد، به دنبال کاهش بیشتر محدودیت‌ها بر سیگارهای کوبایی، ایالات متحده به مسافران آمریکایی اجازه داد تا تعداد نامحدودی سیگار کوبایی را در چمدان‌های دستی خود به خانه بیاورند، مشروط بر اینکه سیگار برای مصرف شخصی باشد و نه فروش تجاری.

امروزه درهای سیگار کوبایی بیشتر از دهه‌های گذشته باز است، اگرچه آینده هنوز نامشخص است.

بیشتر بخوانید:  یک آگهی قديمی در مورد سیگار برگ

آینده سیگارهای کوبایی

کشاورزان تنباکوی کوبایی از پتانسیل بازار سیگار در ایالات متحده اطلاع دارند و با مذاکره در مورد یک سیاست تجاری عادی، چقدر می‌تواند سود مالی داشته باشد. از آنجایی که کوبا در تلاش برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته رقابتی است، جذابیت آن به عنوان یک مقصد مسافرتی در ایالات متحده و در نتیجه تامین کننده سیگار کوبایی برای مسافران آمریکایی، در بهترین حالت است.

در سال ۲۰۱۶، زمانی که مسیر ایالات متحده به کوبا به طور رسمی (دوباره) باز شد، گردشگری افزایش یافت، اما پس از آن به سرعت کاهش یافت. در حالی که بسیاری از دوستداران سیگاربرگ که هوس سیگارهای اصیل کوبایی را دارند، جذب این فکر می‌شدند که یک ذخیره خوب برای مصرف شخصی به خانه بیاورند، سفر به کوبا آنقدرها که بسیاری تصور می کردند جذاب نبود.

علاوه بر این، در دهه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که سیگار افسانه‌ای کوبایی سهم قابل توجهی از بازار خود را به سیگارهای جمهوری دومینیکن و نیکاراگوئه از دست داده است، زمینه‌ای که ممکن است هرگز جبران نشود، صرف نظر از کاهش تحریم‌های تجاری.

بسیاری از پرفروش‌ترین برندهای سیگاربرگ در بازار ممتاز ایالات متحده توسط خانواده‌هایی با ریشه‌های عمیق کوبایی ترکیب و تولید می‌شوند.

نسل‌های تخصص به مناطق دیگری منتقل شده است که به طور فعال با مارک‌های آمریکایی مانند Arturo Fuente، Padron، Ashton و Davidoff تجارت می‌کنند، چندین دهه است که سیگاربرگ‌های پرفروش را برای بازار ایالات متحده تولید می‌کنند. در پایان، شهرت فوق‌العاده این برندها تنها به افزایش سطح سیگاربرگ کوبایی کمک می‌کند.

از سال ۲۰۱۷، بیشترین علاقه‌مندان به سیگاربرگ می‌توانند به ادامه (البته محدود) در دسترس بودن سیگارهای کوبایی از طریق کانال مسافرتی امید داشته باشند. در حالی که آینده نامشخص است، سهم سیگارهای کوبایی در صورت پایان یافتن تحریم، احتمالاً بیشتر از یک کنجکاوی گذرا خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  ایالات مهم تولید تنباکو در آمریکا

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تحریم سیگاربرگ‌های کوبایی در آمریکا

2 دیدگاه دربارهٔ «تحریم سیگاربرگ‌های کوبایی در آمریکا»

  1. بسیار مطلب جذاب و جالبی بود
    سیگار کوبا بهترین سیگار دنیاست
    و شما تنها منبع فروش محصولات اورجینال هستید
    دمتون گرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها