تخمیر تنباکوی سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

تخمیر تنباکوی سیگاربرگ

آیا تا به حال سیگاربرگ کشیده‌اید و طعم ترشی را چشیده‌اید که بر پیچیدگی معمول دود و طعم عالی که از آن لذت می‌برید غلبه کند؟

این احتمالا آمونیاک است. خوب نیست! آمونیاک به طور طبیعی در تنباکو وجود دارد و قبل از اینکه برگ‌ها آماده شوند و بعداً به سیگار تبدیل شوند، باید از بین برود. برای دستیابی به آن و سایر اهداف، برگ‌های تنباکوی سیگار تخمیر می‌شوند.

پخت تنباکوی سیگاربرگ

پس از اینکه برگ‌ها “پریم” شدند، به این معنی که برگ‌های بالغ چیده شدند، آن‌ها را به هم می‌بندند، روی میله‌ای قرار می‌دهند و در ساختمانی – casa de tabaco – معمولاً در کنار مزارع برای درمان آویزان می‌شوند.

مرحله پخت فرآیندی است که اجازه می دهد تا رطوبت از تنباکو حذف شود. رنگ از سبز به زرد تا قهوه ای تیره تبدیل می‌شود. دما در انبارهای پخت، بین ۷۰ درجه فارنهایت تا ۷۸ درجه فارنهایت، با باز و بسته کردن درها و پنجره‌ها کنترل می‌شود تا نتیجه مطلوب، معمولاً در حدود شش هفته به دست آید. پس از آن، برگها تحت فرآیند تخمیر یک، دو و گاهی سه مرحله‌ای قرار می‌گیرند که سموم و سایر ناخالصی‌ها را از بین می‌برد.

تخمیر اول

پس از خشک شدن، برگ‌ها با دقت حرکت داده می‌شوند و به صورت دسته‌هایی از پنج برگ یا بیشتر دسته‌بندی می‌شوند. سپس دست‌ها در شمع‌های کوتاهی به نام پیلون‌ها قرار می‌گیرند که گرما تولید می‌کنند و یک دماسنج از طریق یک لوله طولانی PVC به وسط شمع وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ پارتاگاس

در حالی که انواع مختلف تنباکو با استانداردهای متفاوتی تخمیر می‌شوند، معمولاً هنگامی که دما به ۹۵ درجه فارنهایت می‌رسد، توده‌ها از هم جدا می‌شوند و گاویلاها تکان داده می‌شوند تا رطوبت اضافی گرفته شود و خنک شوند.

سپس شمع دوباره جمع می‌شود و این روند حدود ۳۰ روز تکرار می‌شود. سپس برگ‌ها را بصورت لفافا ها، بایندر ها و پرکننده‌ها دسته‌بندی می‌کنند و ساقه‌های ضخیم را از دو نوع اخیر توتون جدا می‌کنند. سپس تخمیر دوم آغاز می‌شود.

تخمیر دوم

پس از طبقه‌بندی مجدد، برگ‌ها در گودال‌های بزرگ‌تری با ارتفاع حدود چهار تا شش فوت انباشته می‌شوند. سپس آن‌ها را دوباره مرطوب می‌کنند که تخمیر را تسریع می‌کند و همان جداسازی و مونتاژ مجدد در طول حدود ۶۰ روز اتفاق می افتد. این مرحله دوم بیشترین تاثیر را روی طعم و عطر سیگار دارد. اگر به اتاق تخمیر بروید، احتمالاً در آمونیاک آزاد شده توسط برگ‌های تنباکو غرق خواهید شد.

البته طول تخمیر بسته به نوع برگ متفاوت است. لیگرو قوی‌تر، یا برگ‌های بالایی، طولانی‌ترین زمان را می‌برد، زیرا قوی‌ترین و متراکم‌ترین آن‌ها هستند. برگ‌های seco یا میانی و ولادو یا برگهای پایینی طول نمی‌کشد.

در این مرحله دوم، دماها با دقت زیر نظر گرفته شده و زیر ۱۰۸ درجه فارنهایت تا ۱۴۰ درجه فارنهایت نگه داشته می‌شوند. اگر دما از ۱۴۰ درجه فارنهایت بالاتر رود، تنباکو شروع به “سوختن” می‌کند. در آن نقطه، مونتاژ مجدد گود رخ می‌دهد.

تخمیر شماره سه

تخمیر سوم به تنباکوی مورد استفاده در سیگاربرگ کوهیبا اضافه شد. برگ‌های تنباکو در بشکه‌هایی در دمای نسبتاً پایین قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ کوهیبا سیگلو |Cohiba Siglo

ایده این است که به کوهیباس عطر و طعم غنی‌تر و ظریف‌تر بدهد. عالی است، اما تخمیر بیش از حد می‌تواند منجر به از بین رفتن خواص حیاتی توتون شود که بر عطر و طعم تأثیر می‌گذارد. این مرحله سوم توسط برخی به عنوان راهی برای کند کردن سن تنباکو در نظر گرفته می‌شود.

برخی معتقدند تخمیر سوم تأثیر کمی بر طعم دارد. پس از اتمام تخمیر، برگ‌های تنباکو را در عدل‌هایی برای کهنه شدن بسته‌بندی می‌کنند. همانطور که همه ما می‌دانیم، مدت زمان ماندگاری تنباکو که امکان آزادسازی تانن‌ها و افزایش سطح قند را فراهم می‌کند، می‌تواند تجربیات متفاوتی از سیگار کشیدن ایجاد کند.

در حقیقت، فرآیند تخمیر هیچ سیگارساز دقیقاً شبیه فرآیند تخمیر دیگری نیست. هر برند دستورالعمل مخصوص به خود را دارد. اندازه و طرح توتون و تنباکو می‌تواند متفاوت باشد و دما و طول تخمیر نیز می‌تواند متفاوت باشد.

کیفیت دائمی در حال تغییر محصول هر سال تنباکو و برگ‌هایی که برای مخلوط کردن انتخاب می‌شوند را به آن اضافه کنید، امروزه تخمیر به صورت علم به هنر تبدیل شده است.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تخمیر تنباکوی سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «تخمیر تنباکوی سیگاربرگ»

  1. بسیار مطلب جذابی بود من عاشق سیگار برگ و هر دانش یا مطلب پیرامونش هستم
    با تشکر ویژه از ماسترو رحیمی و استاد کامران عزیز

  2. بسیار مقاله جذابی بود
    همیشه دوست داشتم راجب تخمیر تنباکو ها اطلاعات داشته باشم
    سیگار برگ عجب دنیای جذابیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *