ترغیب به پیپ

در این مقاله می خوانید :

ترغیب به پیپ

این مطلب صرفا جهت سیگاری ها نوشته شده و اصلا قصد ترغیب به دخانیات را ندارد. با مصرف دخانیات مرگ زودرس خود را بیمه کنید.
می دونم که تیترمون مثل تیتر های روزنامه سلامت شده که مثلا “چرا هویج بخوریم” و امثالهم، ولی با این تفاوت که ما داریم برای دود کردن و ضرر زدن به بدن تبلیغ می کنیم. نه عزیز برادر، هدف ما این نیست که روم به دیوار، گلاب به روتون شما رو پیپی کنیم، بلکه هدف اینه که سیگاری های عزیز رو از سیگار جداکنیم و با چپق پیوند بدیم…
۱-دود پیپ رو بر خالاف دود سیگار وارد ریه نمی کند، بنابر این ریه شما سالم می مونه و فقط خار و مادر دهان و دندان رو به هم پیوند میده.
۲-پیپ مثل سیگار نیست و نمی شه هر وقت و هر جایی کشید. باید یک جایی مستقر باشید و سر فرصت مراسم چاقیدن رو انجام بدید. پس اگه تصمیم بگیرید که فقط پیپ بکشید، عملا خیلی از فرصت های دود کردن سیگار از برنامتون حذف می شه.
.۳- برای کم کردن نیکوتین و قطران سیگار و درست کردن سیگار های لایت و اولترا لایت، توتون اون رو با محلول های گوگردی شستشو میدن. کاغذ سیگار هم برای روشن موندن حلقه های فسفر داره. وقتی شما پیپ می کشید، تنباکوی خالص استفاده می کنید و اثری از گوگرد و فسفر و کاغذ نیست. مقدار زیادی از بوی بد سیگار مال همون فسفر و کاغذه.
۴- شاید سیگار کشیدن تو زمان فردین اینا نشونه کلاس و این مزخرفات بود ولی الان در واقع یک حرکت خز اجتماعیه. نمی خوام بگم که من چون پیپ می کشم با کلاسم. ولی در کل پیپ شیک ترین حالت استعماله. (البته منظورم دخانیاته !!!)
۵- بوی پیپ خوبه ولی بوی سیگار…،
۶-هزینه پیپ کشیدن بسیار بسیار کمتر از سیگار کشیدنه.
اگر بتونید پیپ رو جایگزین سیگار کنید، بعد از یه مدت نسبت به سیگار حس بدی پیدا می کنید. بوش اذیتتون می کنه. دیگه هم مثل دفعه های قبل هم که ترک کردید، با حسرت به سیگار های دیگران نگاه نمی کنید و هیچ میلی به سیگار ندارید. اگه واقعا می خواید این کارو بکنید اول از همه یه پیپ خوب تهیه کنید که البته و صد البته باید از نوع فیلتر دار باشه. با حدود چهل تومن می تونید یه پیپ خوب بخرید یه فروشگاه هم توی خیابون ویلا تقاطع سپند هست به اسم “ویلا” که پیپ های خوبی داره که البته از گرون تر میده. فروشگاه شوکولند توی پاساژ ونک هم پیپ های خوبی داره، هر سه تای اونها توتون پیپ هم دارند. چند تا نکته رو توی پیپ کشیدن باید مراعات کنید. روز های اول نا خودآگاه مقداری از دود رو پایین می دید. سعی کنید این کارو نکنید چون درست نیست. اون دود غلیظ که به لطف حلقه های آروماتیک شیمیایی خوشبو شده، برای ورود به ریه شما نیست و اگر می خواید اینجوری پیپ بکشید، برید همون سیگارتونو بکشید سنگین تره. نیکوتین توی دود پیپ اونقدر زیاده که از مخاط دهان و زبون شما جذب می شه. پیپ رو مثل سیگار و یا قلیون نکشید. پک های عمیق نزنید. پک زدن به پیپ باید بسیار بسیار آروم و کوتاه باشه. مثل هورت کشیدن کف روی یه فنجون قهوه داغ داغ. وقتی که پیپتون داغ میشه اون رو نکشید و بذارین کنار تا سرد بشه، دود داغ مخاط گلو و دهان شما رو می سوزونه که البته شما اون موقع متوجه نمی شید ولی فرداش می فهمید که چه بلایی سرتون اومده. توتونی هم که استفاده می کنید مهمه !
امیدوارم شماهایی هم که تا حالا لب به دخان و دخانیجات نزدید، تو بقیه زندگیتون هم این کارو نکنید.

بیشتر بخوانید:  فقط زیپو اصل
ترغیب به پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *