تشخیص سیگار برگ تقلبی

در این مقاله می خوانید :

تشخیص سیگار برگ تقلبی

به کریسمس که نزدیک میشیم بازار سیگابرگ کوبایی داغ میشه و جانی هایی که سلامتی مردم براشون مهم نیست برای سود جویی کلاشی را پیشه می کنند و سیگار برگ های تقلبی کوبایی را عرضه بازار کرده اند به شدت در حال توزیع آن هستند و سر از هر جایی در میاورد
واژه های آشنایی چون دوستم از کوبا آورده خودم از کوبا آوردم
همه و همه برای گول زدن مشتری که دنبال سیگاربرگ ارزان است !
کجای دنیا کوهیبا قرار است ارزان باشد و یا در دسترس ؟!
سیگاربرگ کوبایی تعریف خودش را دارد و ارزش خودش را و به شدت تقلبی دارد
هوشیار باشید
استفاده از کالای فیک و تقلبی و سیگاربرگ تقلبی علاوه به توهین به تولید کننده اصلی درواقع ضرر زدن به سلامتی خود شماست !
به امید روزی که بشه با این کلاش های تقلبی فروش برخورد کرد!


دوستان خیلی دقت کنند موج جدیدی از سیگاربرگ های تقلبی به اسم
کادوی کریسمس
لیمیتد
کم یاب
کلکسیونی  از کانادا آوردم
خودم از آمریکا آوردم شدیدا وارد بازار ایران شده و تشخیص این سیگار ها بسیار مشکل است


با توجه به افزایش سوء استفاده و ورود سیگار های برگ تقلبی به بازار بد نیست به یکی از روش های تشخیص سیگار برگ های اصل کوبایی بپردازیم :
شاید ندانید اما در تمام بسته بندی های چوبی سیگارهای کوبایی تعدادی کاغذ داخل بسته بندی وجود دارد .

جدا از اینکه بر روی این کاغذها یک سری مشخصات و تاریخچه و تبلیغ و … نوشته شده است جهت ارائه به مشتری که مسلما از با کیفیت ترین کاغذ و چاپ بر روی آنها استفاده شده است که گاهی به حد لاکژری و حتی طلاکوب هم میرسد ، یکی از دلایل استفاده از این کاغذهای روغنی اثبات اصالت سیگار است !
به این صورت که در بسته بندی های اصلی ، بعد از باز کردن بسته بندی سیگار و به محض اینکه این کاغذ روغنی را بیرون آورده و بر روی کف دست قرار دهید ، حرارت دست باعث می شود که کاغذ به حالت لول شده درآید .
اگر چه شاید این موضوع یکی از روش های اصالت بسته بندی سیگارهای کوبایی است اما تنها راه تشخیص نیست و نمیتوان فقط به این مورد جهت اصالت سیگار اکتفا کرد ، چرا که :
اولا ، در بازار ایران سیگارها معمولا بصورت یک نخ فروخته می شود پس خریدارها دسترسی به بسته بندی سیگار ندارند .

دوما ، اگر هم به بسته بندی دسترسی داشته باشید ، به دلیل وجود کفتارهای دنیای تجارت این امکان وجود دارد که از کاغذهای بسته بندی های اصلی سیگار در بسته های سیگارهای تقلبی استفاده شده باشد .
مهم : با این اوصاف به این کاغذ نمی توان اطمینان کرد
پس پیشنهاد می شود که از فروشگاه های قابل اعتماد و با سابقه ای درخشان و شناخته شده در این زمینه خرید کنید .

 فروشگاه سیگار برگ


اصلی یا تقلبی !؟
متاسفانه با فراگیر شدن مصرف سیگار برگ در ایران ، سود جویان و دلالان و کفتارهای وادی تجارت بیکار ننشسته و از هر راهی برای کسب سود و منفعت بیشتر بهر قیمتی که شده حتی بازی با جان انسان ها ، وارد این عرصه می شوند .
نمونه ای دیگر از سیگارهای تقلبی کوبایی !
توجه داشته باشید که تا کنون هیچ سیگار کوبایی با بسته بندی جوبی با درب شیشه ای تولید و روانه بازار نشده است .
پس آگاه باشید که این گونه بسته بندی ها ، تقلبی هستند.


بازار سیگاربرگ کوبایی در ایران  بازاری با ریسک بالا و حساس:

photo77

ورود موج‌جدیدی از سیگار برگ های تقلبی با حضور صفحه های اینستاگرامی بدون پشتوانه
بدون مجوز فروش دخانیات بدون جواز و بدون نظارت و کانال های تلگرامی بی هویت و ناشناس همه و همه دست هم داده اند با قیمت های پایین تر اسموک شاپ استاندارد ایران پاسارگادتاباک تا برای مشتری جذاب باشند .
عکس های لو رفته از کارگاه های چینی که در حال تهیه سیگاربرگ های تقلبی هستند و لیبل هایی که توسط تیم تحقیق و توسعه پاسارگاد تاباک روئیت شده نشان می دهد که موجی از سیگاربرگ های کوبایی تقلبی به اسم اینکه از اسموک شاپ های کانادا خریداری شده در راه است و با انواع روش های مختلف سعی در کلاه برداری و ورود کالای قاچاق چینی و تقلبی دارند و با قیمت پایین به شما ارائه می کنند .
توجه داشته باشید سیگار برگ بطور کلی جز کالاهای لوکس در نظر گرفته می شود ، از بدو پیدایش این صنعت ، گروه مورد توجه برای تولید کنندگان و دست اندرکاران این صنعت ، طبقه مرفه جوامع بشری هدف گرفته شد و جهت پاسخ به تقاضای این گروه از سرمایه داران ، صنعت سیگار برگ به شکل امروزی شکل گرفت ، با توجه به خاص بودن مواد اولیه این کالا که همان برگ توتون سیگار می باشد که از انواع خاص در مناطق محدود و به روش هایی انحصاری و از همه مهم تر پروسه طولانی و زمان بر تولید سیگار برگ ، همه منجر به افزایش قیمت تمام شده آن می شود .

بیشتر بخوانید:  ایالات مهم تولید تنباکو در آمریکا

متاسفانه صنعت سیگار برگ هم همانند تمام زمینه های اقتصادی و تجاری از هجوم سوء استفاده گران و یا به بیانی شاید بهتر ” انگلان عرصه تجارت ” در امان نمانده و در سراسر دنیا این انگل های دنیای تجارت به طرق مختلف سعی در سوء استفاده از فرصت های ایجاد شده ، می کنند و بالطبع به غیر از خود این گروه کس دیگری نفع نخواهد برد ، چه مصرف کننده و چه تولید کننده متضرر این بازی هستند و سود حاصل از این بازی کثیف فقط در جیب این سوداگران سرازیر می شود .

جدا از ضرر اقتصادی ، متاسفانه این گروه وقاحت و خوی حیوانی خود را به جای رسانده اند که به سلامت افراد نیز هجوم برده اند و بعنوان مثال در زمینه تولید سیگار برگ در انواع تقلبی آن اقدام به استفاده از مواد مضر برای سلامت مصرف کننده کرده اند و از هیچ اقدامی جهت کسب سود بیشتر حتی استفاده از مواد صنعتی و سمی در ساخت این سیگار ها ، دریغ نکرده اند .

پس اگر دلتان به حال جیبتان نمیسوزد حداقل دلتان به حال خودتان بسوزد و به بهانه چند دقیقه حس لاکژری آنهم از نوع تقلبی در مجالس پلنگ بازی و یا عرض اندام مردانه خود ، اقدام به خودزنی نکنید .

تشخیص سیگاربرگ اصلی بسیار مشکل است و روز به روز سخت تر می شود لذا حتما فقط از مجموعه پاسارگادتاباک تنها اسموک شاپ استاندارد ایران سیگاربرگ خود را تهیه فرمایید .


داستان کالای فیک و تقلبی و کپی و های کپی در ایران تمامی ندارد این بار در مورد سیگاربرگ !
سوداگران و کسانی که لحظه ای به فکر سلامتی مردم نیستند با واردات قاچاق سیگار برگ های فیک و تقلبی از گپ عدم ورود سیگار برگ به ایران در چند ماه اخیر استفاده کرده اند و سیگار برگ های تقلبی به اسم مسافری در بازار عرضه کرده اند که چون با چسب و برگ موز تهیه می شود و بسیار برای سلامتی مضر است !!!

سیگار برگ یکی از خریدهای گرانقیمت هر اسموکر می تواند باشد که با توجه به قیمت، هیچ مصرف کننده ای دوست ندارد کالای معیوب و یا بی کیفیت خریداری کند. در مقالات گذشته به تاریخچه سیگار برگ اشاره شده است و در این مقاله به روش های تشخیص سیگار برگ سالم، نحوه نگهداری و ایج کردن و همچنین روش های روشن کردن ان خواهیم پرداخت.

لذا در خرید خود دقت کنید از آنجایی که تشخیص اصل و تقلبی برای مشتری بسیار مشکل است بهتر است گول فروشنده های بی اخلاق را نخورید .

دوستان عزیز بنا بر تجربه کسانی که سعی بر فروش سیگاربرگ های تقلبی دارن به روش های زیر به شما معرفی می کنند
من در سفارت کار می کنم
من در تیم فوتبال کوبا هستم
من خودم از کوبا آوردم
برام از آمریکا آوردن
خودم از فیری شاپ خریدم
حتی نایلون فیری شاپ براتون نشون میدن
حتی پاسپورت با مهر کوبا
حتی موردی بوده از هموطنان جنوبی رو آوردن گفتن ایشان از کوبا آوردن و فارسی بلد نیست

البته از قیمت پایین آن هم شک کنید هوشیار باشید

مواردی که در انتخاب سیگار برگ بسیار مهم هستند:

۱- رطوبت:
سیگار برگ زمان خرید میبایستی رطوبت استانداری داشته باشد، نه آنقدر خشک باشد که به سرعت بسوزد و پودر شود و نه آنقدر مرطوب باشد که نسوزد.
۲- نوع سیگار برگ
اگر اسموکر آماتور هستید پیشنهاد می شود حتما از جای معتبر خریداری کنید تا بتوانید از پیشنهاد و تجربه فروشنده بهره ببرید. فروشگاه های زیادی را می توان یافت که سیگار برگ عرضه می کنند ولی ممکن است کالای مرغوبی عرضه نکنند، این را به یاد داشته باشید که هیچ فروشنده ای دوست ندارد کالای معیوب بفروشد ولی ممکن است به دلیل تجربه کم این امر صورت یابد.
۳- ضخامت:
سیگار برگ ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در عکس نام آنها و ضخامت را می بینید ولی به یاد داشته باشید خرید محصول سالم از اهمیت بالایی برخوردار است و ضخامت نمی تواند عامل تعیین کننده کیفیت باشد. بسیاری از سیگار برگ های قلابی یا تجاری ضخامت بیشتری دارند تا برای خریدار آماتور جذابیت بیشتری داشته باشند.P 20160414 145846 MT 1
۴- ایج:
فروشندگان حرفه ای سیگار برگ معمولا برندهای مختلفی را عرضه می کنند و دلیل آن تنوع در فروش محصول و همچنین انتخاب کالای مورد نیاز بر اساس کیفیت و تازگی آن است. برخی از انها ممکن است پس از خرید سیگار آن را مدت زمان معینی در شرایط خاص نگهداری کرده و بعد عرضه کنند که در این صورت سیگار برگ را ایج کرده اند.
سیگار برگ های ایج شده کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به هم ردیف های تجاری خود دارند و اسموک آنها نیز به مراتب بهتر و با کیفیت تر است. پس در زمان خرید سیگار برگ به مدت زمان نگهداری آن توسط خریدار توجه کنید.
چه چیزی اسموک را مطلوب می سازد؟
تئوری کربن! شاید برای اولین بار باشد که در مقاله های ایرانی به تئوری اصلی اسموک یعنی کربن اشاره می شود. زنجیره هستی بر اساس کربن چیده شده است و همه مواد چرخه ای بر این اساس را طی می کنند که به آن چرخه کربن گفته می شود. هر چقدر چرخه کربن درست تر طی شود کیفیت بالاتر خواهد بود.
مثلا هضم گوشت خام برای انسان دلنیشن تر و مطلوب تر است یا گوشت کباب شده؟ در کباب کردن (پختن) در دحقیت به وسیله گرما ماده به کربن نزدیکتر شده و طعم لذیذ تر و مقبولتری به خود می گیرد. اسموکر های سیگارت، پیپ و سیگار برگ ها با نزدیک کردن ماده به حالت کربن سعی در اسموک بی نقص دارند. اگر توتون یا سیگار برگ رطوبت بالا یا پایینی داشته باشد پروسه کربن کردن آن دچار اختلال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ اژدر کوتاه زینو نیکاراگوئه

توجه: کربن عامل اصلی سرطان و برای سلامتی جدا زیان دارد.

چگونه سیگار برگ اصل بخریم
انواع سیگار برگ:

سیگار برگ ها به چند دسته تقسیم می شوند که به آن اشاره خواهد شد، به یاد داشته باشید که نوع سیگار برگ نمی تواند بیانگر کیفیت آن باشد و برای انتخاب سیگار برگ خوب باید تجربه کسب کرد.
۱- سیگاریلو:
نزدیکترین فامیل سیگارت (سیگار های تجاری که در سوپر مارکت ها به فروش می رسند) سیگاریلو است. در سیگاریلو توتون پیپ در ورقه ای از کاغذ پیچیده می شود و روی این کاغذ پودر برگ پاشیده می شود یا ورقه ای برگ پیچیده می شود. معمولا سیگاریلو ها با دهنی عرضه می گردند که ممکن است دهنی آنها چوبی و یا پلاستیکی باشد. گونه هایی که دور آن برگ پیچیده شده است ممکن است با فیلتر هایی شبیه سیگارت عرضه شود که به نظر کیفیت مقبول تری دارد.
سیگاریلو به دلیل آنها بیشتر یک محصول تجاری و ارزان قیمت میباشد در بسته بندی یا لفاف خاصی عرضه نمی شود و به همین دلیل هم خشک شدن همیشه آن را تهدید می کند. معمولا به دهنی اسانس تزریق می شود تا اسموک مطلوبتری داشته باشد ولی در کل سیگاریلو اسموک تلخ تر و گرمتری نسبت به بقیه سیگار برگ ها دارد و مزه کردن آن در هوای خنک مطلوبتر خواهد بود.
۲- سیگار:
سیگار یا همان سیگار برگ انواع مختلفی دارد که در بالا اشاره شد البته ضخامت و بزرگی نمی تواند گویای کیفیت باشد و عوامل زیادی در کیفیت مطلوب سیگار برگ مهم هستند. اگر تجربه زیادی در انتخاب سیگار برگ ندارید سعی کنید سیگار برگ هایی خریداری کنید که در لفاف های آلومینیمی یا پلاستیکی نگهداری می شوند یا فروشنده آن را در هومیدور خود ایج کرده است. با این کار شما نهایت دقت را در انتخاب کرده اید و اگر شانس یار باشد کالای مطلوبی خریداری کرده اید. اگر اسموکر هستید و تجربه بیشتری دارید سیگار برگی را انتخاب کنید که ضخامت مقبولی داشته باشد و اگر به بدنه آن دست بزنید خشک نباشد و یا حالت خمیری نداشته باشد.
اگر رنگ آن کمی تیره و برند معتبری باشد حتما گزینه مناسبتری خواهد بود، در ضمن توجه کنید که فروشنده محصول مورد عرضه را کجا نگهداری می کند. همه سیگار برگ ها برای نگهداری احتیاج به هومیدور دارند و از خرید سیگار برگ هایی که در مجاورت هوا بوده است جدا خودداری کنید چرا که معمولا خشک هستند.
چرا بسیاری از عکس های تجاری سیگار برگ، آن را به صورت سوخته و با انبوهی از خاکستر که هنوز حالت خود را نگه داشته است نشان می دهد؟
اگر محصول خریداری شده از کیفیت مقبولی برخودار باشد و شما خرید درستی انجام داده باشید، اگر سیگار برگ شما به درستی ایج شده باشد و محصول تجاری نباشد، اگر برگ به کار رفته در آن کیفیت خوبی داشته باشد و به درستی پیچیده شده باشد و اگر که شما اسموک خوبی داشته و پک های عمیق و سنگین به سیگار برگ نزنید سیگار برگ شما شبیه همین عکس خواهد بود.
پس در حقیقت اسموکر های سیگار برگ با نشان دادن عکس سیگار اسموک شده خود به همدیگر می فهمانند که از تجربه خوبی در خرید، نگهداری و اسموک بهره می برند. سیگار برگ هایی که به درستی ایج شده باشند حالت چسبندگی بهتری در برگ ها صورت می گیرد و خاکستر ناشی از سوختن آن هم از پایداری بالاتری برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ J . Cortes Corona Honduras| ماشینی بلژیک

چگونه سیگار برگ اصل بخریم

چطور سیگار برگ قلابی نخریم؟

به دلیل گران قیمت بودن سیگار برگ بسیاری از سازندگان متفرقه، مارک و برند سازندگان معتبر را روی سیگار برگ می چسبانند تا بتوانند محصول خود را با قیمت بالاتری یه فروش برسانند. هر قدر ضخامت سیگار بیشتر باشد راحت تر می توان قلابی بودن آن را تشخیص داد و هر قدر سیگار برگ بزرگتر باشد برای اسموکر آماتور جذابتر است، رابطه جالبیه!
سیگار برگ زمان خرید حتما باید از هومیدور خریداری شود، سیگار برگی که می خرید نباید پرپر شده باشد و یا جوش زده باشد. سیگار برگ های قلابی به سرعت پرپر می شوند و یا روی آن جوش هایی دیده می شود که اسموک را مختل می سازد. به هیچ وجه سیگار برگ ترک خودره و یا شکسته نخرید، هر قدر هم به شما تخفیف بدهند فایده ای ندارد و غیر ممکن است شما از اسموک آن لذت ببرید.

چگونه سیگار برگ اصل بخریم

عکس ۱ (سیگار برگ قلابی)

چگونه سیگار برگ اصل بخریم

عکس ۱ (تصویر قابل فهم از سیگار برگ قلابی)

چگونه سیگار برگ اصل بخریم

عکس ۲ (سیگار برگ اصلی)

چگونه سیگار برگ اصل بخریم

عکس ۲ (تصویر قابل فهم سیگار برگ اصلی)

چگونه سیگار برگ را آتش بزنیم؟

دو وسیله می تواند در آتش زدن صحیح سیگار برگ به شما کمک کند، کبریت و فندک های پریموسی که شعله تندی دارند. فندک های پریموسی به دلیل آنکه میبایستی محل خروج آتش را از جنس سرامیک بسازند تا زمان روشن کردن مجدد یا روشن نگه داشتن مقاومت بالایی داشته باشد، حرارت آن مناسب و مرغوب است و برای روشن کردن سیگار پیشنهاد میگردد.
در آن طرف میدان طرفداران کبریت هم بسیار زیادند که روشن کردن درست سیگار برگ را نیمی از استعداد خود می دانند. روشن کردن با کبریت این امکان را به مصرف کننده می دهد تا پروسه کربن کردن سیگار برگ را با وسواس و حوصله بیشتری ادامه دهند.
چگونه سیگار برگ اصل بخریم

در روشن کردن سیگار برگ باید ابتدا Neck یا سر سیگار را با کبریت سوزاند و به هیچ وجه پک نزد، این کار با دوبار انجام دادن (۲ کبریت) کیفیت مقبولی خواهد داشت و در پایان میبایستی چند پک کمی قوی به همراه داشته باشد، سیگار برگ اماده استفاده است.
دو باور نادرست در مورد سیگار برگ:
– سیگار برگ را باید در یک مرحله تمام کرد: سیگار برگ می تواند تا یک بار خاموش شده یا به اصطلاح رست داشته باشد و در بار آتی استفاده شود.
– سیگار برگ بعد از خاموش شدن و مجددا روش کردن طعم نامطلوبی دارد: در اثر روشن کردن مجدد سیگار برگ، طعم آن کمی تلخ تر می گردد که عادت سیگار برگ همین است و معمولا اسموکر با با این مطلب آشتی می کنند.

خاموش کردن سیگار برگ چطور اتفاق می افتد؟
سیگار برگ برای روشن ماندن احتیاج به پک های زیادی ندارد (یک پک در دقیقه) ولی اگر چند دقیقه استفاده نشود خاموش می شود. در صورتی که تصمیم به خاموش کردن سیگار برگ می گیرد هیچ وقت سر آن را مانند سیگارت له نکنید و اجازه دهید سیگار به آرامی خاموش شده و بگذارید در کنار زیر سیگاری بماند و از گذاشتن آن در جای درب بسته اجتناب کنید چرا که اگر دوباره داخل تاب قرار دهید بوی بسیار نا مطلوبی خواهد گرفت.

پاسارگادتاباک
تنها مرکز فروش و نگهداری اصولی سیگاربرگ کوبایی و اروپایی اصل در ایران

خرید :میرداماد،رزمیرداماد،ط٢،پاسارگادتاباک
سفارش و ارسال : ٠٩٣۵٢٢٠٠٠٧٧
cigarworld@

در ادامه تصاویری از سیگارهای تقلبی را مشاهده کنید

fakecigar9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =