تفاوت پلوم (شکرک) و کپک سیگار!

در این مقاله می خوانید :

تفاوت پلوم (شکرک) و کپک سیگار!

اگر پس از اسموک یک یا دو سیگار مصمم شده‌اید تا مجموعه‌ای از سیگارها را در رطوبت‌ساز خود ذخیره کنید. این خبر عالی است!

اکنون می‌توانید برخی از مارک‌های مورد علاقه خود را ذخیره کنید یا حتی بهتر از آن: یک یا دو جعبه را در زمان فروش بردارید. اگر شما هم جز افرادی هستید که دریافت سیگارهای مورد نظرتان با تخفیف برایتان بسیار وسوسه‌ انگیز است و مقاومت در برابر آن سخت است، حتی اگر برای مدتی همه آن‌ها را نکشید.

همانطور که هفته‌ها و ماه‌ها می‌گذرند و مجموعه شما بیشتر می‌شود، سیگارهای شما کهنه می‌شوند که اغلب به طعم و مزه آن لطافت فوق العاده‌ای می‌بخشد. ممکن است متوجه شوید که با گذشت زمان نقاط کوچک سفید (یا خاکستری روشن) روی سطح برخی از سیگارهای شما ایجاد می‌شود.

به این نقاط پلوم می‌گویند (که به آن شکوفه سیگار یا شکوفه تنباکو نیز گفته می‌شود). Plume بی ضرر است و به راحتی می‌توان آن را از سیگاربرگ پاک کرد. Plume در واقع یک علامت مثبت است که سیگارهای شما در شرایط بهینه کهنه می‌شوند و رطوبت ساز شما به درستی کار می‌کند.

Cigar Plume چیست؟

وقتی روغن‌های درون سیگار به سطح بالا می‌روند و متبلور می‌شوند، پیله ایجاد می‌شود. سیگارهایی که از تنباکوهای روغنی‌تر ساخته می‌شوند، مانند Ashton VSG یا San Cristobal Ovation ممکن است احتمال بیشتری برای ایجاد کهنه کردن داشته باشند.

حتی ممکن است متوجه وجود پلوم در سیگارهایی شوید که به صورت آنلاین یا در مرطوب کننده خرده فروش محلی خود خریداری کرده‌اید. به طور کلی، وقتی بین دو سیگار یکسان – یکی با پلوم و دیگری بدون پلوم – انتخاب می‌شود، همیشه سیگار پلوم دار را انتخاب کنید.

به آرامی نقاط سفید را از روی برگ لفاف پاک کنید، آن را آتش بزنید و از طعم‌های بسیار تصفیه شده و درجه یک لذت ببرید که فقط یک سیگار کهنه می‌تواند نشان دهد. در حالی که پلوم یک نشانه قابل لمس و خوشایند است که نشان می‌دهد شما در مراقبت از سیگارهای خود کار خوبی انجام می‌دهید، کپک دقیقاً برعکس است.

بیشتر بخوانید:  تشخیص سیگار برگ تقلبی

کپک چیست؟

کپک نامطلوب‌ترین و هشداردهنده ترین حالت در هر مرطوب کننده‌ای است. کپک از نظر ظاهر، بافت و اغلب بو بسیار متمایز از پلوم است. کپک یک ماده آبی یا سبز مایل به آبی است (دقیقاً مانند آنچه در یخچال خود روی اقلامی که تاریخ انقضا آن‌ها گذشته است رشد می‌کنند).

تفاوت پلوم (شکرک) و کپک سیگار، سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

اگرچه سیگاربرگ‌ها منقضی نمی‌شوند، اما همچنان مستعد ابتلا به کپک هستند. کپک می‌تواند بافتی مخملی یا مبهم و خزه مانند از خود نشان دهد و همچنین می‌تواند بوی کپک از خود ساطع کند. کپک می‌تواند ریشه ایجاد کند و داخل سیگار را به اندازه سطح آن آلوده کند. کپک به دلیل تعداد انگشت شماری از عوامل مختلف ایجاد می‌شود.

چه چیزی باعث ایجاد کپک می‌شود؟

کپک اغلب نتیجه مرطوب کردن بیش از حد سیگارهای شما یا استفاده از آب غیر مقطر در دستگاه مرطوب کننده است. به یاد داشته باشید، ۷۰٪ RH (رطوبت نسبی) برای تازه نگه‌داشتن سیگارهای شما ایده‌آل است.

سطح رطوبت بین ۶۲ تا ۷۲ درصد قابل قبول است. برای علاقه‌مندان به سیگار غیر معمول نیست که «اسفنجی بودن» یا نرمی را با تازگی اشتباه بگیرند. در نتیجه، برخی از دوستداران سیگار وسوسه می‌شوند که سیگارهای خود را نزدیک به ۷۵٪ RH یا حتی بالاتر ذخیره کنند.

سیگارهای خیلی اسفنجی تازه‌تر نیستند. آن‌ها بیش از حد مرطوب شده‌اند. یک مرطوب کننده یا مجموعه سیگار که خیلی مرطوب است رشد کپک را تشویق می‌کند. در حالی که کپک‌ها، یک شبه ایجاد نمی‌شوند، اگر سطح رطوبت موجود در مرطوب کننده خود را در حالت بالا نگه دارید، مطمئناً به سمت یک سناریوی ناخوشایند خواهید رفت.

فقط از آب مقطر در هومیدور خود استفاده کنید!

همچنین بسیار مهم است که فقط از آب مقطر برای جلوگیری از رشد کپک در مرطوب کننده خود استفاده کنید. آب لوله کشی، یا حتی آب بطری شده از یک برند فانتزی، مقطر نیست و احتمال رشد کپک را بسیار افزایش می‌دهد. کافی است یک یا دو گالن آب مقطر بردارید و آن را در خانه نگه دارید تا وقتی زمانش رسید واحد رطوبت ساز خود را دوباره پر کنید.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ هویو اپیکور نمره دو Hoyo de Monterrey Epicure No 2

هنگامی که کپک ایجاد می‌شود، اگر بتوانید زودتر آن را بگیرید، خوش شانس هستید. هر سیگاری که شواهدی از کپک زدگی دارد باید فوراً از دستگاه مرطوب کننده خارج شود و دور ریخته شود. کپک را نمی‌توان از سیگاری که به آن آلوده شده است از بین برد، اگرچه گاهی اوقات می‌توانید وجود آن را از یک مرطوب کننده پاک کنید (در صورتی که کپک در داخل جعبه رشد نکرده باشد).

سیگارهای کپک زده را دور بریزید!

تمام سیگارهای کپک زده را بردارید و بیرون بیاندازید. اگرچه برخی از انواع کپک‌ها بی ضرر هستند، اما برخی دیگر سمی هستند و هیچ کدام طعم سیگارهای شما را بهتر نمی‌کند. اگر سیگارهای بیشتری در مرطوب کننده خود دارید که به نظر می‌رسد مشکلی ندارند، بهتر است آن ها را نیز بردارید و برای مدتی در کیسه رطوبت قرار دهید تا مطمئن شوید که کپک در خود جعبه رشد نمی‌کند.

دستگاه رطوبت ساز خود را تعویض کنید

همچنین احتمالاً مجبور خواهید بود دستگاه رطوبت ساز خود را بیرون بیاورید و آن را با یک دستگاه جدید جایگزین کنید. حتی در صورتی که به نظر می‌رسد دستگاه رطوبت ساز شما مشکلی ندارد، بهتر است قبل از اینکه رطوبت‌ساز خود را با دسته جدیدی از سیگارهای گران قیمت پر کنید، آن را تعویض کرده و با یک دستگاه جدید شروع کنید. همیشه ایمن بودن بهتر از پشیمان شدن است، مخصوصاً بار دوم.

در بدترین حالت، ممکن است نه تنها مجبور شوید از اکثر سیگارهای گرانبهای خود جدا شوید، بلکه ممکن است مجبور شوید رطوبت ساز خود را نیز تعویض کنید. در شرایط خاصی می‌توانید کپک را از یک مرطوب کننده پاک کنید، اما این کار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و باید مدتی پس از مرطوب شدن مجدد، رطوبت ساز را بدون سیگار در داخل آن تحت نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که کپک دوباره رشد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:  ساختار لایه بیرونی سیگار

سیگارهای خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید!

حواستان باشد که سیگارهای خود را از کجا خریداری می‌کنید. نود و نه درصد مواقع، زمانی که سیگاربرگ را از یک خرده‌فروش مورد اعتماد می‌خرید، کپک‌ها هرگز مشکلی برای سیگارهای شما در زمان خرید ایجاد نمی‌کنند. با این حال، اگر سیگار را از یک منبع ناشناخته یا کمتر معتبر تهیه می‌کنید، ریسک می‌کنید. نمی‌دانید که سیگارها قبلاً در معرض یک محیط کپک‌زده قرار گرفته‌اند یا اینکه کپک را به مرطوب‌کننده شما منتقل کرده و کل مجموعه شما را آلوده می‌کنند.

کپک می‌تواند مشکل رایج تری در سیگارهای کوبایی باشد – نه به این دلیل که خود سیگاربرگ‌های کوبایی بیشتر مستعد کپک هستند – بلکه به این دلیل که تعدادی از مصرف کنندگان وقتی در تعطیلات هستند سیگارهای «کوبایی» را از فروشندگان خیابانی یا سایر منابع کمتر قابل اعتماد خریداری می‌کنند. بطور  مثال، اگر این سیگارها به طور نامناسب ذخیره شده باشند، وقتی آن‌ها را به خانه می‌آورید، به راحتی می‌توانند کپک را به رطوبت‌ساز شخصی شما منتقل کنند.

وقتی مطمئن نیستید که کپک است یا پلوم

هنگامی که شک دارید، نگهداری سیگارهای خود در یک محیط موقت مانند کیسه  هومیدور هرگز ضرری ندارد. سیگارهای شما برای چندین ماه تازه می‌مانند. این به شما زمان زیادی می دهد تا سیگارهای مورد نظر را ارزیابی کنید، در حالی که آن‌ها در یک محیط محصور هستند و نمی‌توانند به رطوبت‌ساز یا بقیه مجموعه شما آسیب وارد کنند.

کپک رشد می‌کند، کپک زده می‌شود و سیگارهای شما را غیرقابل اسموک کردن می‌کند، در حالی که پلوم‌ها پوشش ملایمی از یک ماده سفید و متبلور است که اغلب در مشخصات یا نقطه‌های ریز تشکیل می‌شود. پلوم بی ضرر است، به راحتی از سیگارهای شما پاک می‌شود و نشانه چیزهای خوب آینده است.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تفاوت پلوم (شکرک) و کپک سیگار، سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت پلوم (شکرک) و کپک سیگار!»

  1. من بخاطر خرید هومیدر فیک از یه کانال به اصطلاح معتبر خیلی ضرر کردم
    و ۲۰ عدد از بهترین سیگار هام کپک زد
    خوشبختانه با راهنمایی های ماسترو رحیمی و خرید اجناس اورجینال
    الان سیگار هام در بهترین شرایط موجود هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *