سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه در برابر هندوراس

در این مقاله می خوانید :

سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه در برابر هندوراس

برای سال‌ها، جمهوری دومینیکن (DR) صادرکننده شماره یک سیگاربرگ ممتاز بود. امروز نیکاراگوئه با جمهوری دومنیکن در جایگاه دوم و هندوراس در رتبه سوم قرار دارند. فراتر از ساخت سیگاربرگ‌های مرغوب، صنایع سیگاربرگ در سه کشور ریشه‌های مشابهی دارند.

دیاسپورای کوبا در دهه ۱۹۶۰ شاهد بود که سیگارسازان جزیره با دانش و گاهی اوقات دانه های تنباکو، فرار کردند تا در کشورهایی بکارند که بتوانند کسب و کار خود را از سر بگیرند.

افزایش صادرات سیگاربرگ

در نوامبر سال ۲۰۲۰، نیکاراگوئه با ارسال ۱۶.۶ میلیون سیگاربرگ در آن ماه، رهبر کل باقی ماند، اما کشور همسایه هندوراس بیشترین افزایش صادرات را نسبت به سال گذشته داشته است و تقریباً دو برابر شده و به ۸.۶ میلیون سیگار رسیده است. این دو ملت نه تنها مرز زمینی و سابقه ناآرامی سیاسی دارند، بلکه سنت ساخت سیگارهای به طور کلی غنی و تاریخی را نیز دارند.

هندوراس یا نیکاراگوئه؟

باوری که اغلب تکرار می‌شود این است که سیگارهای هندوراس قوی تر از سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه هستند. واقعیت کمی پیچیده‌تر است. در صنعت مدرن سیگاربرگ، تنباکو با تسهیلات زیادی در میان ملت‌ها حرکت می‌کند و در سیگارهای تولید شده، در هر کجا، پیچیده می‌شود. (تنها سیگاربرگ‌های کوبایی به دلایل زیادی محدود به استفاده از تنباکوی تولید شده در کشوری هستند که در آن تولید می‌شوند).

قدرت سیگار کاملاً به ترکیبی بستگی دارد که توسط سازنده سیگار انتخاب می‌شود و نه کشوری که سیگار در آن تولید می‌شود، یعنی، کشوری که سیگار در آن ساخته می‌شود و نه منشأ تنباکوی موجود در سیگار، تعیین کننده محل تولید سیگار است. به عنوان مثال، بسیاری از بهترین سیگارهای نیکاراگوئه با لفاف‌های دانه کوبایی که در اکوادور رشد می‌کنند، ترکیب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  انواع سیگار برگ montecristo

در حالی که مولدترین مناطق کشت تنباکو در هندوراس و نیکاراگوئه در مرز بین این دو قرار دارند، تنباکوی هر کشور دارای ویژگی‌های متمایزی است.

تنباکوی هندوراس

هندوراس یک تنباکوی بومی و وحشی به نام کوپانکو دارد. این تنباکوی خیلی خوب نبود و سیگارهای تهیه شده از آن خام بودند. هنگامی که دانه های کوبایی در اوایل دهه ۱۹۶۰ معرفی شدند، کیفیت تنباکوی هندوراس به طور قابل توجهی بهبود یافت.

در حالی که تنباکو هنوز رشد می‌کند و سیگاربرگ هنوز در شمال کشور، در اطراف سانتا روزا د کوپان (از این رو کوپانکو) تولید می‌شود، امروزه تولید بیشتر در دره جاماستران جنوبی، در امتداد مرز با نیکاراگوئه است.

انواع اصلی تنباکوی که در این منطقه کشت می‌شود، کانکتیکات شید و کورجو شید هستند، اما مقدار زیادی تنباکدی پرکننده‌ای که در آفتاب رشد می‌کند نیز از دانه‌های کوبایی کشت می‌شود.

تنباکوی نیکاراگوئه

منطقه اصلی تولید تنباکو نیکاراگوئه در شمال کشور و در نزدیکی شهرهای استلی و کوندگا قرار دارد. استلی همچنین شهر اصلی تولید سیگار در کشور است. این دو شهر توسط خاک آتشفشانی احاطه شده‌اند که مقداری تنباکوی خوش طعم دانه کوبایی تولید می‌کند.

در شمال و شرق، مزارع تنباکوی ممتاز نیکاراگوئه را در دره جالاپا خواهید دید که ویژگی‌های آن بسیاری از سیگارسازان پناهنده کوبایی را به یاد سرزمین خود می‌اندازد.

استلی، کوندگا و جالاپا سه منطقه از چهار منطقه اصلی دخانیات نیکاراگوئه را تشکیل می دهند. چهارمین منطقه در جزیره Ometepe در دریاچه بسیار بزرگ نیکاراگوئه است. خاک آنجا آتشفشانی است و به تنباکوی کشت شده در آنجا طعمی شیرین و خاکی می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  پاکسازی کپک و قارچ رطوبت ساز سیگار برگ

همانطور که گفته شد، تنباکو سفر می‌کند و برگ‌هایی که در یک کشور رشد می‌کنند به راحتی در سیگارهای تولید شده در هر جایی استفاده می‌شود. شاید یک راه خوب برای درک اندکی از خصوصیات سیگارهای هندوراس و نیکاراگوئه، چشیدن یک پورو از هر کشور باشد. پورو سیگاری است که تماماً – یا صرفاً – از تنباکو از یک کشور درست می‌شود. نمونه‌های بسیار دلپذیری از هر دو کشور وجود دارد.

پوروس هندوراس

Punch Gran Puro در میان تنباکوهای هندوراسی متمایز است. تنباکوی این سیگار در نزدیکی مرز گواتمالا کشت می‌شود، بنابراین شما تجربه‌ای بسیار خاص از آنچه که آن خاک از نظر طعم تولید می‌کند، دریافت خواهید کرد. یک ترکیب متوسط ​​به بالا است که تعادل عالی از طعم خاکی و تند را با نت های سدر، بلوط، چرم و فلفل سیاه در پایان ارائه می دهد. سانتا ریتا یک روبوستوی قطور با ابعاد ۴.۵ در ۵۲ است، این سیگار چند بار در لیست ۲۵ برتر سیگاربرگ قرار گرفته است.

پوروس نیکاراگوئه

هنگام انتخاب نمونه نیکاراگوئه ای از پورو، شروع نکردن با پادرون سخت است. اولین مورد از خط اصلی Padrón 3000 است. یک Toro 5.5 x 52، که در جعبه با لفاف تیره و طبیعی که خیلی روغنی نیست فشرده شده است.

این سیگاربرگ متوسط ​​دارای تنباکوهای قدیمی است که خاکی بودن را تأمین می‌کند و ترکیبی پیچیده از سدر، آجیل، چرم و کاکائو و حتی نکاتی از میوه هسته دار دارد و به شما ایده بسیار خوبی از طعم نیکاراگوئه می‌دهد.

برای سیگارهای تولید شده در هندوراس و نیکاراگوئه، همانطور که احتمالاً می توانید از اعداد صادرات گزارش شده در اینجا متوجه شوید، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. در اینجا فقط دو مورد را بیان می‌کنید. موارد بسیار عالی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ مینی سیگاریلوها نقره‌ای

سیگاربرگ‌های ساخت هندوراس

واقعاً از سیگار Rocky Patel Vintage 2003 در فرمت چرچیل، با ۷ اینچ طول و رینگ گیج ۴۸ می توان لذت برد. این سیگار در سال ۲۰۱۷ در صدر لیست «۲۵ سیگار برتر» برای علاقه‌مندان به سیگار بود. مطابق با شهرت هندوراسی قدرت، این یک سیگاربرگ متوسط ​​با نت‌های چوبی، ادویه‌ای و چرمی فراوان است.

توتون پرکننده و بایندر هندوراسی و لفاف آن از کامرون، آفریقا است. لایه میانی و لفاف هشت ساله هستتد. ساختار و سوختن آن عالی است.

سیگاربرگ‌های ساخت نیکاراگوئه 

یکی دیگر از ترکیب‌های با کیفیت – و همچنین یکی که در سال ۲۰۱۱ در لیست «۲۵ برتر» رتبه دوم بود و در سال ۲۰۱۹ دوباره در لیست ظاهر شد La Aroma de Cuba Mi Amor است. به خصوص نمونه ای با فرمت چرچیل ۷ در ۵۰ آن. این سیگار با گیرایی متوسط در نیکاراگوئه توسط خانواده گارسیا با بایندر و تنباکوهای پرکننده نیکاراگوئه که با یک لفاف مکزیکی سن آندرس به رنگ شکلاتی احاطه شده است، به شدت با کیفیت است.

ترکیب نیکاراگوئه و مکزیک در اینجا چشمگیر است، بادام، کاکائو، ادویه جات ترشی جات، و فلفل سیاه را با نت های گیلاس سیاه آشکار می‌کند. پایان کمی شیرین است. این سیگار برای کشیدن و به خاطر سپردن است.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه در برابر هندوراس، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه در برابر هندوراس»

  1. به سلیقه شخصی خودم
    سیگار برگ های نیکاراگوئه حقشون اجهاف شده
    چرا که اونقدر که سیگار برگ های کوبا توچشم هستن
    سیگار برگ های نیکاراگوئه همیشه در جایگاه دوم هستن

  2. سیگاربرگ‌های ساخت نیکاراگوئه
    یکی از بهترین ها هستن
    تنها سیگار برگی که قدرت مقابله با سیگار برگ های کوبایی رو داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *