معرفی انواع سیگار برگ|قسمت دوم

در این مقاله می خوانید :

معرفی انواع سیگار برگ

 ۴۱ – Toscano Modigliani

در حالت خاموش ، رایحه چرمی ، خاکی و زمینی و کمی بادامی دارد .در ابتدای اسموک طعمی نمکی و در عین حال شیرین و ملیح دارد بهمراه روایح چوبی ، فلفلی و چرمی و اندکی میوه های خشک شده .در ادامه اسموک ، طعم نمکی و شور همچنان باقی می ماند اما قسمت شیرین و ملیح جای خود را به طعم تندی و کمی تلخی میدهد و همچنان روایح چوبی و میوه های خشک شده مانند بادام و فندق به مشام میرسد و در این قسمت شاهد حضور طعم و عطر کاکائو در پس زمینه نیز هستیم .سیگاری پیچیده هم از لحاظ طعم و هم عطر .گیرایی متوسط به بالا .

Pack Size : ۵ Cigars
Origin : Lucca , Italy
Strength : Mellow-Medium Bodied
Aroma : Cedar, Dried Fruit, Malt
Palate : Slightly Sweet
Aging : ۶ Months
Release Year : ۲۰۱۰
WRAPPER : Italian Kentucky
BINDER : No Binder
FILLER : Foreign Kentucky

 41 - Toscano Modigliani


۴۲ – Toscano Granduca Di Toscana Cosimo I

در حالت خاموش ، رایحه خاکی ، زمینی و کمی چرمی دارد .در ابتدای اسموک ترکیبی از طعم های نمکی و تندی و کمی تلخی را حس خواهید کرد بهمراه روایح زمینی و چوبی .در ادامه اسموک طعم تندی و تلخی محسوس تر می شود در حالیکه روایح فلفلی و چرمی بهمراه رایحه خاکی و زمینی ، خودنمایی میکنند .

گیرایی متوسط به بالا

Producer: Manifatture Sigaro Toscano
Wrapper: Italian
Filler: Import
Construction: Short Filler
Manufacture: Machine-made
Length: 155 mm
Maturation: 6 months
Packaging: 5 pieces

42 - Toscano Granduca Di Toscana Cosimo I


۴۳ – Toscano Extravecchio

در حالت خاموش ، رایحه چرم و مواد معدنی دارد .در ابتدای اسموک طعمی نمکی با روایح گیاهان دارویی و خاک گلدان را حس خواهید کرد .در ادامه اسموک ، طعم نمکی همچنان پابرجاست و رگه هایی از نت های میوه های خشک شده ظاهر میشوند .

گیرایی متوسط رو به بالا
Producer: Manifatture Sigaro Toscano
Wrapper: Italian
Filler: Italian
Construction: Short Filler
Manufacture: Machine-made
Length: 155 mm
Maturation: 9 months
Packaging: 5 and 20 pieces

43 - Toscano Extravecchio


۴۴ – Toscano Toscaanello Blu Anice

از پشگامان تولیدات این کمپانی در سال ۲۰۰۱ میلادی می باشد .
ترکیبی خاص و یکتا از تزویج توتون های ایتالیایی و آمریکای جنوبی و کنتاکی که بطرز استادانه ای با طعم رازیانه همراه شده است .
با پروفایل طعمی شاداب و شفاف از رازیانه ، مرکبات ، نوشیدنی های ….. و نعنا بهمراه شیرینی ملیح و ملایم .
سیگاری با گیرایی متوسط به بالا جهت اسموک هاب کوتاه مدت و یا کسانیکه طرفدار سیگارهای توسکانی هستند اما گیرایی بالای آنها برایشان زیاد است .

ORIGIN Cava de’ Tirreni, Italy
WRAPPER Foreign Kentucky
BINDER No Binder
FILLER Blend of Italian & Foreign Kentucky
Strength Mellow Bodied
Aroma Citrus, Licorice, Peppermint
Palate Refreshing, Slightly Sweet
Aging ۳ Months
Release Year ۲۰۰۱

44 - Toscano Toscaanello Blu Anice


 ۴۵ – Toscano Toscanello Bianco

سیگاری است با طول ۳ اینچ و رینگ گیج ۳۸ از سری تولیدات :Toscanello از برند محبوب ایتالیایی :Toscano تهیه شده از برگ های توتون کنتاکی آمریکای شمالی و ایتالیا .
سیگاری تماما تشکیل شده از توتون کنتاکی ، چه لایه بیرونی و چه لایه درونی آن .با طعم :Grappa نوعی نوشیدنی تخمیری ایتالیایی که مزه ای خاص و دلپذیر به آن بخشیده است بهمراه بوی محیطی مناسب .
برگ های توتون استفاده شده در ساخت این سیگار حداقل به مدت یک سال کهنه شده اند.سیگاری مناسب اسموک های کوتاه و یا دوستداران سیگارهای توسکانی که گیرایی بالای آنها برایشان زیاد است .

 45 - Toscano Toscanello Bianco


 ۴۶ – Toscanello Verde Limoncello

سیگاری کوتاه با ظاهری قدیمی و روستیک با لایه بیرونی قهوه ای تیره روغنی با رگه های نمایان بر روی آن ، انتهای سیگار قطر بیشتری نسبت به ابتدای آن دارد ، بدون کلاهک ، که این امر باعث می‌شود نیازی به کات کردن آن نباشد .
با ساختاری متراکم و مسیر عبور هوایی مناسب جهت داشتن یک اسموک با کیفیت .
با رایحه ای شیرین با عطر خاص خود که در نتیجه طعم دار شدن با نوشیدنی خاص ایتالیایی‌ها یعنی :Limoncellp می باشد که این نوشیدنی ترکیبی از شکر و آبلیمو و الکل است .
عطر و طعمی خاص که شاید همه پسند نباشد .در حالت خاموش مسیر عبور هوایی مناسب و طعمی شیرین و خاکی و زمینی دارد .
در حین اسموک طعم شیرین نوشیدنی خاص ایتالیایی به صورتی ملیح و ملایم به همراه رگه هایی از حضور رازیانه و دیگر نوشیدنی ایتالیایی یعنی :Sambuca را حس خواهید کرد .
دارای رایحه ای متناسب با طعم خود می باشد و شاید اندکی عطر وانیل را در آن حس کنید .مناسب دوستداران سیگارهای توسکانی که گیرایی آنها برایشان زیاد است و آروماتیک پسندان .

Vitola: Half-Cheroot (3”x 33)
Origin: Italy
Wrapper: Italian Kentucky
Binder: None
Filler: Italian, South American, and Far East Kent
Body: Mild
Rating (out of 10): 9.8

 46 - Toscanello Verde Limoncello


 ۴۷ – Partagas Corona Senio

 سیگاری از برندی پرطرفدار که به خاطر طعم وانیلی و پوست پرتقالی محصولات آن محبوبیت زیادی دارد .
دارای مسیر عبور هوایی مناسبی است که باعث سوختن آرام و یک دست آن تا انتهای اسموک ، بدون نگرانی از بابت خاموش شدن های متوالی می شود .
به طور کلی محصولات این برند از ۹۰% سیگارهای موجود در بازار دارای کیفیت و نحوه سوختن بهتری می باشد .
دارای بافت و ساختاری یکنواخت و یکدست و متراکم و مناسب است که باعث حفظ ساختار این سیگار در طول مدت استفاده می‌شود .
در قسمت ابتدایی اسموک با طعمی از ادویه و چرم مواجه خواهید شد و کمی بعد می توان طعم همیشگی محصولات پارساگاس یعنی وانیل و پوست لیمو را حس کرد .
در قسمت دوم اسموک طعم های ملایم توتون چرم و نان تست قابل حس هستند و طعم‌های قسمت اول نیز همچنان در پس زمینه شما را همراهی می‌کنند ، و در این مرحله گیرایی متوسط این سیگار آرام آرام خود را بروز می‌دهد .
در قسمت سوم با حجم زیادی از طعم های چرمی مواجه هستید به همراه طعم توتون و نان تست از قسمت قبل و به طرز بسیار نامحسوسی طعم واانیل و پوست لیمو را نیز شاید بتوانید در انتهای اسموک حس کنید .
به عنوان سیگاری با کیفیت با لایه ای از چوب سدار و در یک غلاف فلزی نمونه ای مناسب از محصولات این برند برای شروع آشنایی با تولیدات این برند می باشد ، دارای ویژگی های خاص محصولات پارتاگاس با گیرایی ملایم و متوسط و پیچیدگی پروفایل طعمی مناسب می باشد .

ساخت : دست پیچ کوبا
فرمت : Eminentes
وزن : ۸.۴۶ گرم
طول : ۱۳۲ میلیمتر
رینگ گیج : ۴۲
امتیاز : ۸ از ۱۰

 47 - Partagas Corona Senio


۴۸ -Partagas Serie D No.3 ( LE 2006 )

ارائه جدیدی از ورژن سال ۲۰۰۱ این سیگار و با کیفیت برتر خاص این برند .با ظاهری جذاب و فریبنده و دلنشین که جزء سیگارهایی با اندازه بزرگ محسوب می‌شود از لحاظ رینگ گیج مناسب برای دوستداران این گونه سیگار ها ، با لایه بیرونی تیره از نوع :Maduro با خواص و ویژگی های خاص خود ، که این لایه بیرونی حداقل به مدت دو سال کهنه شده است ، با ظاهری کاملاً قدیمی و روستیک که رگه هایی قابل مشاهده خاصی روی آن وجود ندارد .

در حالت خاموش رایحه ای چوبی و ملاس ( شیره قند ) مانند و رگه‌هایی از انبار کاه به مشام می‌رسد .ساختاری با تراکمی مناسب با کلاهکی سه لایه که به استادی بر بالای آن قرار گرفته است .مسیر عبور هوایی بسیار مناسب بدون نیاز به هیچگونه فشار جهت اسموک آن .پروفایل طعمی در حالت خاموش ترکیبی از ملاس ، عسل ، کاکائو و چرم می باشد .
در قسمت ابتدایی اسموک طعم ملاس و چای اولانگ به همراه چرم و کاکائو بر روی پرزهای چشایی شما می نشیند ، با گیرایی ملایم در ابتدای اسموک و حجم دود زیاد که بسیاری علاقه مند به این مقدار حجم دود در حین اسموک هستند ، در این قسمت از اسموک شاید بر روی زبان خود احساس کمی خشکی و گسی کنید ، همانند گسی حاصل از نوشیدن چای سیاه مرغوب و باکیفیت که شاید حتی بر روی لبان خود نیز بتوانید آن را حس کنید ، پیشنهاد می شود پس از درک و احساس کامل این ویژگی با نوشیدن جرعه‌ای از نوشیدنی مورد علاقه خود ، دهان خود را تازه کنید برای ادامه اسموک .
در قسمت میانی اسموک طعم شیرین ملاس کم کم ، کمرنگ می شود و جای خود را به طعم های چرمی ، زمینی و چای می دهد ، در این مرحله طعم کاکائو حضور پررنگ تری از خود را به نمایش می گذارد ، گیرای سیگار بیشتر می شود .
در قسمت پایانی اسموک طعم کاکائو غالب است و در پی آن طعم های چرمی و زمینی ایفای نقش می‌کنند ، شیرینی ملاس کاملا از بین رفته و فقط رگه‌هایی از طعم چای حضور دارد ، گرایی به بالاترین حد خود می رسد ، اما در کل این سیگار دارای گیرایی متوسطه می باشد .
حجم دود زیادی فضای اطراف را فرا می‌گیرد که اگر در فضای سربسته حضور داشته باشید این حجم دود کاملاً مشهود می‌باشد .
تا مدتی بعد از اسموک طعم چرم و کاکائو و چای بر روی زبان شما خواهد ماند .سیگاری که هرچه کهنه و قدیمی تر شود کیفیت و ویژگی های خاص خود را بهتر بروز خواهد داد .دو باندرول یکی به رنگ قرمز در بالا و دیگری به رنگ مشکی و طلایی در پایین بر روی سیگار خودنمایی می‌کنند که نشان از کیفیت بالای این سیگار دارند.

ساخت : دست پیچ کوبا
فرمت : Corona Gorda
وزن : ۱۱.۴۱ گرم
طول : ۱۴۳ میلیمتر
رینگ گیج : ۴۶
امتیاز ۸ از ۱۰

48 -Partagas Serie D No.3 ( LE 2006 )


 ۴۹ – Partagas Serie P No.2

این سیگار نمونه بارزی از پیشرفت و بهبود کیفیت در طول زمان را نشان می‌دهد ، سیگاری که در ابتدا با نام :Partagas piramide شناخته می شد و در سال ۲۰۰۰ روانه بازار شد و در همان ابتدا در رده بندی دنیای سیگار از ۱۰۰ امتیاز ممکن ، نمره بالای ۸۰ را از آن خود کرد ، به دلیل محبوبیت در بین عموم جامعه ، نام آن تغییر کرد و تحت نام :Partagas Serie P No.2 شناخته شد و همچنان دارای امتیاز بالایی بود ، نمونه های تولیدی سال ۲۰۰۶ آن امتیاز ۹۰ را از آن خود کردند در سال ۲۰۰۹ امتیاز ۹۱ و در سال ۲۰۱۰ امتیاز ۹۴ را کسب کرد و در سال ۲۰۱۱ در بین ۲۵ سیگار برتر سال قرار گرفت ، پیشرفتی آشکار و محسوس که همچنان ادامه دارد .
سیگاری با کیفیت از برند قدیمی که در سال ۱۸۴۵ توسط :Don Jaime Partagas بنا نهاده شده است .
با لایه بیرونی روغنی و درخشنده و باکیفیت و مسیر عبور هوایی مناسب .
دارای پروفایل طعمی کلی شکلات شیری ، کارامل ، بادام زمینی که کاملاً در طول مدت زمان اسموک سیگار محسوس هستند و در انتهای سیگار با طعم های خاص سیگارهای کوبایی و رازیانه و فلفل مواجه خواهید شد که اگر از تکنیک :Retrohale
در اسموک خود بهره ببرید به پیچیدگی ها و جذابیت های طعمی بیشتر نیز دست پیدا خواهید کرد .
دارای حجم دود مناسبی است که علاقه‌مندان خود را راضی نگه می دارد .
دارای شیرینی طبیعی ملیحی میباشد که هر چه به انتهای اسموک نزدیک تر می شوید حضور آن کمرنگ تر شده و گیرایی سیگار افزایش پیدا میکنه .
به دلیل کیفیت برگهای توتون مصرفی و ساختار و تراکم مناسب آن ، به راحتی می سوزد و نگرانی بابت خاموش شدن های متوالی سیگار نخواهید داشت .
برخی این سیگار را با سیگار محبوب : Montecristo No.2 مقایسه کرده و بسیاری این سیگار را حتی از آن نیز بالاتر و بهتر می داند ، اگرچه از لحاظ کلی دو سیگار کاملا متفاوت می باشند یکی با پروفایل کلی ملایم و ترد تر و دیگری قوی‌ و گیراتر .
پیشنهاد می‌شود در حین اسموک کام های محکم و متوالی از سیگار نگیرید تا باعث بالا رفتن حرارت و داغ سوختن آن نشوید و بتوانید اسموکی آرام و خنک و لذت بخش داشته باشید و در این صورت درک بهتری از طعم و مزه و عطر سیگار نیز خواهید داشت .

بیشتر بخوانید:  موزيك های مربوط به سیگار برگ

ساخت : دست پیچ کوبا
فرمت : Piramide
وزن : ۱۴.۲۶ گرم
طول : ۱۵۶ میلی متر
رینگ گیج : ۵۲
امتیاز : ۹ از ۱۰

 49 - Partagas Serie P No.2


 ۵۰ – Partagas Coronas Junior

 سیگاری متفاوت از برند محبوب پارتاگاس که تا سال ۲۰۰۲ به صورت ماشینی پیچیده میشده است و در داخل تیوب زرد رنگ آلومینیومی به بازار ارائه می شود .دارای لایه بیرونی قهوه ای فندقی روغنی میباشد که کلیه برگهای توتون استفاده شده در تهیه سیگار از منطقه :Vuelta Abajo می باشد .در حالت خاموش دارای رایحه انبارکاه ، چوب سدار و میوه ای می باشد .پروفایل کلی طعمی در ابتدا شامل طعم های زمینی و خاکی ، چوب نمناک و کمی طعم گیلاس است ، در انتهای اسموک تلخی و تندی خاص سیگارهای کوبایی را حس خواهید کرد و وجود رگه هایی از طعم های میوه مانند توت فرنگی و پرتقالی با استفاده از تکنیک :Retrohale که وجود آنها در سیگار های کوبایی کم یاب و نایاب است .در کل سیگاری است با طعم کلی و مختص سیگارهای این برند که نوعی طعم خاکی و زمینی با گیرایی خوب و متوسط رو به بالا .
پیشنهاد می شود این سیگار حداقل به مدت ۲ سال کهنه شده باشد .

ساخت : ماشین پیچ کوبا ( تا سال ۲۰۰۲ )
فرمت : Coronitas
وزن : ۶.۷۲ گرم
طول : ۱۱۷ میلی متر
رینگ گیج : ۴۰
امتیاز : ۷.۸ از ۱۰

 50 - Partagas Coronas Junior


 ۵۱- Partagas De Luxe

محصول که تا سال ۲۰۰۲ به صورت ماشینی تولید میشده است و از سال ۲۰۱۰ در داخل یک تیوب زرد رنگ آلومینیومی به بازار مصرف ارائه می شود .
پروفایل عطری این سیگار در حالت خاموش شرح زیر است :
کلاهک سیگار : عطر و رایحه کاکائو ، عسل ، کاپوچینو و چوب سدار .
بدنه سیگار : عطر و رایحه کوکی ، قهوه ،کاکائو ، چوب .
انتهای سیگار : عطر و رایحه خاکی و زمینی فندق ، چوب سدار ، نان خمیر ترش .
دارای لایه بیرونی شکلاتی تیره روغنی و مخملی با رگه هایی کم و نامحسوس و با کیفیت بالا و مسیر عبور هوایی و تراکم و ساختاری مناسب می باشد.در ابتدای اسموک با پروفایل طعمی خامه شیرین و کمی چوبی مواجه هستید به همراه طعم های چرمی و کمی نان با یک شیرینی ملیح و ملایم و رگه‌هایی از مرکبات .در ادامه مسیر گیرایی سیگار افزایش یافته و پروفایل طعمی تا حدی بدون تغییر ادامه پیدا می کند .در انتهای اسموک با طعم خامه ای نعنایی غافلگیر خواهید شد .پبشنهاد می‌شود سیگار حداقل دو سال کهنه شود .

ساخت : ماشین‌پیچ کوبا ( تا سال ۲۰۰۲ )
فرمت : Cremas
طول : ۱۴۰ میلی متر
رینگ گیج : ۴۰
امتیاز : ۷ از ۱۰

 51- Partagas De Luxe


۵۲ – Partagas Petit Bouquets

سیگاری کوچک از برند محبوب پارتاگاس مناسب برای اسموک های کوتاه و در عین حال با کیفیت در ساعات مختلف شبانه روز .
با لایه بیرونی به رنگ قهوه ای روشن از نوع :Colorado که در روکشی پلاستیکی ارائه می شود .
در حالت خاموش دارای پروفایل عطری فندقی خامه ای ملایم و کمی رگه‌هایی از رایحه گوشت می باشد .
در ابتدای اسموک با حالتی از ادویه ای و خاکی و زمینی مواجه خواهید شد که در ابتدا شاید کمی خشک و خشن باشد ولی در ادامه ملایم‌تر خواهد شد .
در ادامه اسموک عطر و طعم چوبی نیز به پروفایل طعمی آن اضافه می‌شود ، در این مرحله کمی عطر و رایحه برگ بو و چای سیاه نیز حس خواهید کرد .
هرچه به سمت انتهای اسموک پیشروی کنید طعم های روست داده شده مانند دان قهوه اسپرسو روست شده به همراه گیرایی سیگار افزایش پیدا می‌کند ، به همراه عطر و رایحه گیاهان معطر و دارویی .
به عنوان یک سیگار کوچک دارای گیرایی قابل قبولی است ، پس گول ظاهر آن را نخورید .با اینکه سیگاری کهنه شده و قدیمی است اما اسموک تازه و با طراوتی دارد ، البته اگر در شرایط مناسب نگهداری شده باشد .مسیر عبور هوایی کمی فشرده اما مناسب است .
سیگاری است که پیشنهاد می‌شود حداقل به مدت سه سال کهنه شود اما با درنظر گرفتن اینکه اینکه این سیگار تا سال ۲۰۰۳ تولید شده است و پس از آن تولید آن متوقف شده پس نگرانی بابت قدیمی و کهنه بودن آن نخواهید داشت .

ساخت : ماشین پیچ ، کوبا
فرمت : Infantes
طول : ۹۸ میلیمتر
رینگ گیج : ۳۷

52 - Partagas Petit Bouquets


 ۵۳ – De Cabanas Carbajal Suaves

 یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی هاباناس که البته خود دارای سابقه بسیار طولانی و تاریخی میباشد در سال ۱۷۹۸ توسط فردی اسپانیایی به نام :Francisco Álvarez Cabañas تاسیس شد و سال ۱۸۱۰ به طور رسمی شروع به تولید سیگار برگ های کوبایی کرد ، تا سال ۱۹۶۲ به فعالیت خود ادامه داد و بعد از آن برای مدتی فعالیت خود را تعطیل کرد و مجدداً در سال ۱۹۸۹ شروع به فعالیت کرده است .
نکته حائز اهمیت درباره این برند این است که در حال حاضر دیگر وجود خارجی ندارد چراکه تا سال ۲۰۰۵ فعالیت داشته است و از آن تاریخ به بعد فعالیت آن متوقف شده است .با اینکه اکثر سیگار های تولیدی آن ماشین پیچ هستند اما تمام برگهای توتون استفاده شده در تولید آنها از بهترین برگ های موجود در منطقه :Vuelta Abajo می باشند
توجه داشته باشید که برند مشابهی با همین نام در دنیای سیگار برگ وجود دارد با این تفاوت که آن متعلق به کمپانی هاباناس و کوبایی نمی باشد پس در خرید سیگار های این برند حتماً به باندرول استاندارد آن توجه داشته باشید .
De Cabanas Carbajal Suaves

سیگاری است با پروفایل طعمی میوه ای و شیرین اگر به طور مناسبی نگهداری شده باشد و توصیه شده که حداقل به مدت ۳ سال کهنه شده باشد که با توجه به توقف تولید سیگارهای این برند در سال ۲۰۰۵ ، نگرانی بابت کهنه بودن آنها وجود ندارد .
سیگارهای موجود در فروشگاه پاسارگاد همگی از نمونه های کهنه و با کیفیت می باشند .

ساخت : ماشین پیچ کوبا ( در سال ۲۰۰۲ تولید آن متوقف شده است )
فرمت : Short Pantela
طول : ۱۱۷ میلی متر
رینگ گیج : ۳۵

De Cabanas CarbajalSuaves


 ۵۴ – De Cabanas Carbajal Belvederes

 De Cabanas Carbajal Suaves :

یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی هاباناس که البته خود دارای سابقه بسیار طولانی و تاریخی میباشد در سال ۱۷۹۸ توسط فردی اسپانیایی به نام :Francisco Álvarez Cabañas تاسیس شد و سال ۱۸۱۰ به طور رسمی شروع به تولید سیگار برگ های کوبایی کرد ، تا سال ۱۹۶۲ به فعالیت خود ادامه داد و بعد از آن برای مدتی فعالیت خود را تعطیل کرد و مجدداً در سال ۱۹۸۹ شروع به فعالیت کرده است .
نکته حائز اهمیت درباره این برند این است که در حال حاضر دیگر وجود خارجی ندارد چراکه تا سال ۲۰۰۵ فعالیت داشته است و از آن تاریخ به بعد فعالیت آن متوقف شده است .با اینکه اکثر سیگار های تولیدی آن ماشین پیچ هستند اما تمام برگهای توتون استفاده شده در تولید آنها از بهترین برگ های موجود در منطقه : Vuelta Abajo می باشند .
توجه داشته باشید که برند مشابهی با همین نام در دنیای سیگار برگ وجود دارد با این تفاوت که آن متعلق به کمپانی هاباناس و کوبایی نمی باشد پس در خرید سیگار های این برند حتماً به باندرول استاندارد آن توجه داشته باشید .

De Cabanas Carbajal Suaves

سیگاری است با پروفایل طعمی میوه ای و شیرین اگر به طور مناسبی نگهداری شده باشد و توصیه شده که حداقل به مدت ۳ سال کهنه شده باشد که با توجه به توقف تولید سیگارهای این برند در سال ۲۰۰۵ ، نگرانی بابت کهنه بودن آنها وجود ندارد .
سیگارهای موجود در فروشگاه پاسارگاد همگی از نمونه های کهنه و با کیفیت می باشند .

ساخت : دست پیچ کوبا ( در سال ۲۰۰۵ تولید آن متوقف شده )
فرمت : Short Pnatela ( Belvederes )
طول : ۱۲۵ میلی متر
رینگ گیج : ۳۹

بیشتر بخوانید:  تولد قاتل شماره یک بشر

 54 - De Cabanas Carbajal Belvederes


 ۵۵ – Punch Petit corona ( Coronation ) :

این برند یکی از قدیمی های دنیای سیگار است که در اواسط قرن هجدهم توسط فردی به نام Don Manuel Lopez  یکی از مدیران کمپانی  Valle & Co تاسیس شده است با هدف اصلی هدف قراردادن بازار سیگار بریتانیا و عرضه در اروپای آن روز .
در سال ۱۹۳۱ این برند با برند دیگری به نام Hoyo De Monterrey ادغام شدند و هر دو در یک کارخانه شروع به تولید سیگار کردند که تحت عنوان La Corona شناخته می‌شود .
این برند به تولید سیگارهای با کیفیت با طعم و گیرایی متوسط تهیه شده از برگهای توتون منطقه Vuelta Abajon در فرمت ها و اندازه های گوناگون و همگی به صورت دست پیچ معروف می باشد .
سیگاری است با لایه بیرونی با کیفیت از نوع Colorado Shade که در حالت خاموش پروفایل عطری شامل چوب سدار و روایح گلی به همراه دارد ، با ساختار و تراکم مناسب جهت داشتن یک اسموک با کیفیت .
سیگاری است با طعم و گیرای متوسط با مسیر عبور هوای مناسب که در ابتدا با پروفایل طعمی متشکل از طعم های خاکی ، زمینی و چوبی مواجه خواهید شد که شاید در ذهن شما تجربه یک سیگار تازه و جوان و نیازمند به کهنه شدن بیشتر را ایجاد کند اما با گذشت زمان و ادامه اسموک در قسمت دوم کم کم با پروفایل طعمی پیچیده‌تری مواجه خواهد شد همانند طعم های فلفلی ، بادام و رگه‌هایی از طعم های مرکباتی و در قسمت پایانی اسموک طعم های شکلاتی و ادویه ای خود را بروز می‌دهند و البته تندی و تیزی و گیرایی سیگار نیز بیشتر می‌شود .

ساخت : دست پیچ کوبا
فرمت : Petit Corona
وزن : ۸.۴۶ گرم
طول : ۱۲۹ میلی متر
رینگ گیج : ۴۲
امتیاز : ۷.۵ از ۱۰

 55 - Punch Petit corona ( Coronation ) :

 ۵۶ – Punch Royal Coronation :

 این برند یکی از قدیمی های دنیای سیگار است که در اواسط قرن هجدهم توسط فردی به نام Don Manuel Lopez یکی از مدیران کمپانی Valle & Co تاسیس شده است با هدف اصلی هدف قراردادن بازار سیگار بریتانیا و عرضه در اروپای آن روز .
در سال ۱۹۳۱ این برند با برند دیگری به نام Hoyo De Monterrey ادغام شدند و هر دو در یک کارخانه شروع به تولید سیگار کردند که تحت عنوان La Corona شناخته می‌شود .
این برند به تولید سیگارهای با کیفیت با طعم و گیرایی متوسط تهیه شده از برگهای توتون منطقه Vuelta Abajo در فرمت ها و اندازه های گوناگون و همگی به صورت دست پیچ معروف می باشد .
نمونه های قدیمی این سیگار در غلاف های آلومینیومی با چاپ بنفش به بازار مصرف عرضه می شد و در نمونه های جدید رنگ غلاف آلومینیومی آن به رنگ سبز تغییر کرده است ، سیگار در لایه ای از چوب سدار پیچیده شده و درون غلاف آلومینیومی قرار گرفته است ، ارائه باکیفیت و لاکژری به جهت احترام به مصرف کننده برای در اختیار داشتن سیگار در بهترین شرایط ممکن به منظور لذت بردن از یک اسموک با کیفیت .
می توان گفت که این سیگار برادر بزرگتر سیگار Punch Petit Coronation از لحاظ طول و اندازه می باشد .
سیگاری است با کیفیت با گرایی متوسط که در طول مدت اسموک افزایش می یابد .
دارای پروفایل کلی طعمی خاص سیگار های این برند که شامل چوب ، چرم و طعم های خاکی و زمینی است ، می باشد ، همچنین در طول اسموک شاهد طعم های نان تست شده ، میوه های خشک شده و شیرینی ملیحی در کل مدت اسموک خواهید بود که هر چه به قسمت انتهای سیگار نزدیک‌تر می‌شوید گیرایی سیگار افزایش می‌ یابد ، همچنین طعم‌های آجیلی و عسلی را نیز در قسمت انتهای اسموک می توانید حس کنید .
دارای لایه بیرونی قهوه ای قرمز از نوع Colorado Shade تماما دست پیچ با استفاده از توتون های منطقه Vuelta Abajo می باشد .

ساخت : دست پیچ کوبا
فرمت : Corona
وزن : ۹.۲۹ گرم
طول : ۱۴۲ میلیمتر
رینگ گیج : ۴۲
امتیاز‌ : ۸ از ۱۰


 ۵۷ – Romeo Y Juiloeta No.1 :

محصولی از برندی خوشنام و سرشناس در دنیای سیگار که طرفداران زیادی دارد . این سیگار با غلاف فلزی ارائه می شود که این کار باعث داشتن ظاهری شکیل تر و همچنین مراقبت از سیگار در برابر صدمات و ضربات و نگهداری بهتر از آن می شود . داشتن غلاف فلزی همچنین باعث راحتی در حمل و نقل سیگار جهت مصرف شده و بدون داشتن نگرانی از صدمه دیدن این سیگار در طول مسیر می توانید آن را با خود حمل کنید .دارای لایه بیرونی با رنگ قهوه ای روشن با رگه هایی زیبا بر روی آن می باشد که این طیف رنگی در اکثر محصولات این برند دیده می شود .رایحه برآمده از این سیگار در حالت خاموش بوی انبار کاه و توتون میباشد رایحه ای که از اکثر سیگارهای با کیفیت کوبایی به مشام می‌رسد .
مسیر هوایی مناسبی دارد که شاید در برخی موارد نیاز به اندکی کام گرفتن جهت گرم شدن و باز شدن بهتر مسیر عبور هوا باشد . در هنگام شعله گرفتن اولیه رایحه کارامل سوخته که در بیشتر سیگار های کوبایی مشترک است به مشام می‌رسد . حجم دود خروجی متوسط است که خود حاوی رایحه ای خامه ای می باشد که با استفاده از تکنیک Retrohale در هنگام اسموک این سیگار ، می توانید کاملا این بافت خامه‌ای را حس کنید . در ادامه شاهد عطر و طعم میوه آکواژوی تفت داده شده و همچنین شیرینی ملیحی با طعم چوب سدار و شاید اندکی طعم گوشتی باشید ، سپس طعم ادویه مانند پاپریکا و در پایان حضور نوت های چوبی را شاهد خواهید بود . بعد از گذشت نیمه راه از اسموک این سیگار حضور نت های گلی که با طعم اسپرسوی تلخ به پایان می‌رسد را شاهد هستید .
سیگاری با پروفایل طعمی نه چندان پیچیده اما با کیفیت که هرچه به پایان نزدیک میشوید گیرایی و طعمی قوی‌تر را حس خواهید کرد .

ساخت : کوبا
فرمت : Lonsdale
طول : ۱۴۰ میلیمتر
رینگ گیج : ۴۰
امتیاز : ۷.۸

 57 - Romeo Y Juiloeta No.1 :


  ۵۸ – Hoyo De Monterrey Le Hoyo Du Prince :

در دنیای سیگار ، هنگامی که صحبت از کهنه کردن به میان می‌آید از دو زاویه باید به آن نگریست : اولین مورد کهنه کردن برگ های مورد استفاده در ساخت سیگار است قبل از پیچیدن آن که بر اساس سبک و روش تولید کننده ، برگهای توتون مدتی را جهت کهنه شدن سپری می‌کنند ، مورد بعد کهنه کردن سیگار پس از پیچیدن آن است که گاه تا ۱۰ سال نیز سیگارهای پیچیده شده در شرایط مناسب جهت کهنه شدن و رسیدن و تکامل و داشتن کیفیت برتر توسط تولید‌کننده، نگهداری می‌شوند .
استفاده از هر کدام از این نوع سیگارها چه نوع اول که از برگ‌های کهنه شده تولید شده اند و چه نوع دوم که بعد از تولید کهنه شده اند ، آرزوی هر دوستدار سیگاری می باشد و اگر همای سعادت بر شانه شما نشیند و این شانس را داشته باشید که سیگاری مصرف کنید که واجد هر دو ویژگی باشد یعنی هم از برگ های کهنه شده تولید شده باشد و هم بعد از تولید برای مدتی کهنه شده باشد ، می‌توان گفت که فرد خوشبختی هستید .
پس این مژده را به شما دوستداران سیگار می دهیم که در مجموعه پاسارگادتاباک شاهد حضور این سیگارهای برتر و باکیفیت جهت مصرف شما عزیزان هستیم ، نمونه‌های ارزنده و ارزشمند از سیگارهایی تهیه شده از برگ‌های کهنه شده و نگهداری شده جهت تکامل بیشتر بعد از تاریخ تولید آنها .
نمونه از این سیگارها ، سیگار Hoyo De Monterrey Le Hoyo Du Prince می‌باشد . سیگاری در اندازه متوسط در بین سیگارهای کوبایی با ویژگی های پنهانی از طعم عسل و ادویه .
در تولیدات کمپانی هاباناس ، سیگارهای تولید شده توسط این برند ، به عنوان نمونه هایی با پروفایل طعمی شفاف و گویا تعریف شده‌اند ، به همین خاطر حس و دریافت طعم های ادویه موجود در این سیگار به راحتی امکان پذیر است ، این شفافیت در ذات ساختار ، گیرایی و کیفیت این برند و سیگارهای تولید شده توسط آن از جمله همین سیگار نیز دیده می‌شود و به همین دلیل است که می‌توان سیگارهای این برند را تا انتها بدون نگرانی از گیرایی بالا در آنها مصرف کرد.
شاید بتوان گفت برخلاف برخی دیگر از برندهای دنیای سیگار ، در میان تولیدات این برند نمی‌توان سیگارهایی با قیمت پایین و یا حتی مناسب پیدا کرد و اکثر تولیدات آن سیگارهایی با قیمت بالا همچون کیفیت بالای موجود در آنها می باشند .
در همان برخورد اول با لبان شما می توانید وجود نتهای ادویه ای را در آن حس کنید که مسلماً تجربه‌ای خوشایند خواهد بود . بعد از روشن کردن و گذشتن دقایقی از اسموک ، شاهد حضور طعم عسلی به همراه نت های چوبی همانند چوب سدار و طعم دلچسب ادویه ای هستید .
ناخودآگاه با خود خواهید گفت که : بله ! این همان حسی است که از یک سیگار کوبایی می‌توان توقع داشت .
ادویه های موجود در این سیگار ، شما را به یاد دنیای ادویه های آسیایی خواهد انداخت و اگر تجربه و شناختی از برگ‌های توتون مخصوص استفاده در لایه بیرونی سیگارها داشته باشید ، شباهت بسیاری با برگ سوماترایی که اصالتاً اندونزیایی می باشد و در لایه بیرونی سیگار ها استفاده می شود ، خواهید دید . بعد از گذشت یک سوم ابتدایی اسموک ، طعم عسلی تغییر کرده و به سمت طعم های آجیلی میل می‌کند و همچنان می توانید نت های ادویه را به همراه داشته باشید .
می توان گفت شاید از معدود سیگارهایی است که یک سوم ابتدایی آن نسبت به یک سوم میانی شور و هیجان و طعم بیشتری در مصرف کننده ایجاد می کند ، برتری قسمت‌ دوم اسموک این سیگار نسبت به بخش ابتدایی آن می‌تواند افزایش گیرایی باشد و نه افزایش طعم و مزه .در ادامه اسموک شاهد حضور بیشتر نت های چوبی با نقش آفرینی غالب چوب سدار ، طعمهای ادویه و افزایش گیرایی سیگار خواهید بود .
شاید بد نباشد فرصت را غنیمت شماریم و در جایی که سیگاری ارزشمند از این برند را بررسی می‌کنیم ، توضیح مختصری نیز درباره نام این برند قدیمی و با پشتوانه تاریخی در دنیای سیگارهای کوبایی ارائه دهیم .
اگر بخواهیم معنی لغوی نام این برند را بدانیم باید گفت که Hoyoبه معنی دره کوچک است و کلمه Monteبه معنی کوه و یا تپه‌های اطراف شهر و لغت Reyبه معنای پادشاه است ، پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که نام Hoyo De Monterreyرا بر ابن اساس تحت عنوان  King’ Hollowترجمه کرده اند که الحق لقب پادشاهی برازنده این برند تاریخی که در سال ۱۸۶۵ در کوبا توسط فردی به نام   Jose Generکه به عنوان یک مهاجر اسپانیایی زمانی که تنها ۱۳ سال داشت به کوبا آمده بود و بر روی زمین های کشاورزی کار می‌کرد به ثبت رسیده است , است .

بیشتر بخوانید:  سیگار پنتر آروم Panter Arome

ساخت دست پیچ کوبا
فرمت : Almuerzo
وزن : ۷.۵۲ گرم
طول : ۱۳۰ میلی متر
رینگ گیج : ۴۰
امتیاز : ۸

  58 - Hoyo De Monterrey Le Hoyo Du Prince :


۵۹ – Partagas Aristocrats :

  در دنیای سیگار ، هنگامی که صحبت از کهنه کردن به میان می‌آید از دو زاویه باید به آن نگریست : اولین مورد کهنه کردن برگ های مورد استفاده در ساخت سیگار است قبل از پیچیدن آن که بر اساس سبک و روش تولید کننده ، برگهای توتون مدتی را جهت کهنه شدن سپری می‌کنند ، مورد بعد کهنه کردن سیگار پس از پیچیدن آن است که گاه تا ۱۰ سال نیز سیگارهای پیچیده شده در شرایط مناسب جهت کهنه شدن و رسیدن و تکامل و داشتن کیفیت برتر توسط تولید‌کننده، نگهداری می‌شوند .

استفاده از هر کدام از این نوع سیگارها چه نوع اول که از برگ‌های کهنه شده تولید شده اند و چه نوع دوم که بعد از تولید کهنه شده اند ، آرزوی هر دوستدار سیگاری می باشد و اگر همای سعادت بر شانه شما نشیند و این شانس را داشته باشید که سیگاری مصرف کنید که واجد هر دو ویژگی باشد یعنی هم از برگ های کهنه شده تولید شده باشد و هم بعد از تولید برای مدتی کهنه شده باشد ، می‌توان گفت که فرد خوشبختی هستید .

پس این مژده را به شما دوستداران سیگار می دهیم که در مجموعه پاسارگادتاباک شاهد حضور این سیگارهای برتر و باکیفیت جهت مصرف شما عزیزان هستیم ، نمونه‌های ارزنده و ارزشمند از سیگارهایی تهیه شده از برگ‌های کهنه شده و نگهداری شده جهت تکامل بیشتر بعد از تاریخ تولید آنها .نمونه از این سیگارها ، سیگار Partagas Aristocrats می‌باشد . سیگاری با ذات حقیقی کوبایی و در فرمت و اندازه Petit Corona . ظاهری خشن و زمخت و در عین حال جذاب ، لایه بیرونی ناصاف با برجستگی های ملموس و رگه‌هایی کم و نامحسوس و روغنی و براق دارد که بر روی آن باندرول جذاب قرمز و طلایی رنگ برند مذبور به زیبایی جلوه می کند .

دارای ساختاری متراکم که باعث افزایش طول مدت اسموک و در عین حال شاید کمی فشار بیشتر جهت کام گرفتن در حین اسموک می شود ، مسیر عبور هوا می‌تواند از سیگاری به سیگار دیگر متفاوت باشد ، در برخی کاملاً باز و روان و در برخی دیگر نیازمند کمی فشار بیشتر جهت کام گرفته اند می باشد . در حالت خاموش شاهد عطر انبار کاه ، کمی شیرینی عسلی و رایحه گردو هستید و اگر در این حالت از سیگار کام بگیرید عطر و رایحه و طعم چوب سدار را احساس خواهید کرد . اگر بخواهیم با وسواس بیشتری درباره این سیگار صحبت کنیم و بررسی دقیق تری نسبت به پروفایل طعمی آن در طول مدت اسموک داشته باشیم می توانیم هر یک از سه بخش اصلی اسموک را به شرح زیر بیان کنیم :
در یک سوم ابتدایی اسموک تقریباً در سه تا پنج دقیقه اول شاهد طعم های چرمی ، چوبی ، قهوه تلخ ، خامه ای و فلفل سیاه هستید و شاید اندکی فشار جهت اسموک .
بعد از آن در ده دقیقه بعد از شروع اسموک ، طعم های عسلی ، رزینی ، میوه های شیرین و آجیلی نیز حضور خود را اعلام می‌کنند .
سپس در ۱۵ دقیقه ابتدایی ، طعم های خامه‌ای و چوبی با رگه هایی از وانیل ، نت های گلی در پس زمینه جلوه می کنند و اگر از تکنیک Retrohale بهره ببرید ، می توانید وجود چوب سدار ، بلوط ، فلفل سیاه ، قهوه تلخ و آجیل را نیز درک کنید . افزایش گیرای با گذشت زمان در طول مدت اسموک همراه شما خواهد بود .
در ادامه شاهد طعم شور مانند میوه ای و همچنین طعم گیلاس در کنار دیگر طعم ها خواهید بود و اندکی طعم چای سیاه نیز حس می‌شود .
در پایان نیم ساعت اول بعد از گذشت شروع اسموک ، طعم های خاکی و گلی ، لوندر و رگه هایی از طعم عسلی را شاهد خواهید بود .
در یک سوم میانی اسموک مابین نیم ساعت بعد از شروع اسموک تا چیزی در حدود یک ساعت بعد از آن ، شاهد پروفایل طعمی متشکل از چرم ، چوب ، فلفل سیاه ، نت های گلی ، قهوه تلخ و چای سیاه خواهید بود که در طول این مدت به نوبت هر کدام بخشی از کار را بر عهده گرفته و هنرنمایی می کنند .
در بخش پایانی اسموک بعد از گذشت یک ساعت ، پروفایل طعمی گفته شده همراه شما خواهد بود و افزایش گیرایی سیگار را شاهد خواهید بود و در انتها شاهد حضور طعم های چوبی ، سبزیجاتی و خاکی جهت اختتام اسموک خواهید بود .
لازم به ذکر است که نمونه های موجود از این سیگار در مجموعه پاسارگاد تاباک ، تولید سال ۲۰۰۳ می باشند .

ساخت : ماشینی ، کوبا
فرمت : Petit Corona
وزن : ۷.۵۲ گرم
طول : ۱۲۹ میلی متر
رینگ گیج : ۴۰
امتیاز : ۸

59 - Partagas Aristocrats :

cigarbarg 5 cigarbarg 2 cigarbarg 3 cigarbarg 4


 ۶۰ – Partagas Habaneros :

 در دنیای سیگار ، هنگامی که صحبت از کهنه کردن به میان می‌آید از دو زاویه باید به آن نگریست : اولین مورد کهنه کردن برگ های مورد استفاده در ساخت سیگار است قبل از پیچیدن آن که بر اساس سبک و روش تولید کننده ، برگهای توتون مدتی را جهت کهنه شدن سپری می‌کنند ، مورد بعد کهنه کردن سیگار پس از پیچیدن آن است که گاه تا ۱۰ سال نیز سیگارهای پیچیده شده در شرایط مناسب جهت کهنه شدن و رسیدن و تکامل و داشتن کیفیت برتر توسط تولید‌کننده، نگهداری می‌شوند .

استفاده از هر کدام از این نوع سیگارها چه نوع اول که از برگ‌های کهنه شده تولید شده اند و چه نوع دوم که بعد از تولید کهنه شده اند ، آرزوی هر دوستدار سیگاری می باشد و اگر همای سعادت بر شانه شما نشیند و این شانس را داشته باشید که سیگاری مصرف کنید که واجد هر دو ویژگی باشد یعنی هم از برگ های کهنه شده تولید شده باشد و هم بعد از تولید برای مدتی کهنه شده باشد ، می‌توان گفت که فرد خوشبختی هستید .

پس این مژده را به شما دوستداران سیگار می دهیم که در مجموعه پاسارگادتاباک شاهد حضور این سیگارهای برتر و باکیفیت جهت مصرف شما عزیزان هستیم ، نمونه‌های ارزنده و ارزشمند از سیگارهایی تهیه شده از برگ‌های کهنه شده و نگهداری شده جهت تکامل بیشتر بعد از تاریخ تولید آنها .

 نمونه از این سیگارها ، سیگار Partagas Habaneros می باشد . سیگاری از برندی نامدار و محبوب و شناخته شده به جهت تولید سیگارهایی گیرا با ذات اصیل کوبایی . این سیگار تا سال ۲۰۰۷ به صورت ماشینی تولید و با غلاف پلاستیکی عرضه می شده است ، از آن سال به بعد کمپانی تصمیم به تولید آن به صورت کاملاً دست پیچ می کند .

اگرچه روش تولید آن ، تاثیری بر کیفیت بالای این سیگار نداشته چراکه در هر دو صورت ، سیگاری است با کیفیت و ارزنده . به دلیل تولید ماشینی شاید مسیر عبور هوا اندک فشار بیشتری جهت کام گرفتن نیاز داشته باشد که البته با گذشت زمان اسموک و گرم شدن سیگار بهتر خواهد شد . ترکیبی عجیب از طعم های خاکی و ادویه و فلفلی که استادانه در دل این سیگار جای گرفته اند .در حالت خاموش ، شاهد طعم های خاکی و توتون و نت های گلی هستید . با روشن کردن آن به وضوح حضور طعم های ادویه ای و فلفلی را حس خواهید کرد و در ادامه شاهد حضور نت های چوبی و اندکی شیرینی ملیح هستید . در پس زمینه رگه‌هایی از طعم اسپرسو و نت های چرمی را شاهد خواهید بود ، در این مسیر ترکیب اسپرسو و چرم ، هر از چند گاهی جای خود را به طعم چوب سدار می‌دهد ، به نوبت در این نقش آفرینی جای خود را با هم عوض می کنند ، گاهی ترکیب اسپرسو و چرم را شاهد هستید و به دنبال آن بعد از مدتی طعم چوب سدار را حس خواهید کرد ، یک هارمونی دلچسب و لذیذ از بازی طعم ها که الحق به طور استادانه ای طراحی شده است . در قسمت پایانی اسموک ، شاهد پیچیدگی بیشتری در پروفایل طعم سیگار خواهید بود ، اینجاست که حضور رگه های از وانیل را شاهد هستید به همراه طعم های ادویه های که در شیرینی های خانگی ، حس چشایی و بویایی شما با آنها آشنایی پیدا کرده است و شاید همین امر شما را شگفت زده کند چرا که از چنین سیگاری با شروعی محکم و قوی انتظار چنین پایان لطیف و دلچسبی را نداشتید . لازم به ذکر است که نمونه های موجود در مجموعه پاسارگاد تاباک ، تولید سال ۲۰۰۲ میباشند .

ساخت : کوبا
فرمت : Belvederes
طول : ۱۲۵ میلی متر
رینگ گیج : ۳۹
امتیاز :۸

 60 - Partagas Habaneros :

30 - Hoyo de Monterrey Epicure No.1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها