نحوه تولید سیگار برگ

در این مقاله می خوانید :

نحوه تولید سیگار برگ

برگ توتون پس از برداشت توسط فرایندی شامل گرما و سرما به برگ سیگار تبدیل می کنند. فرایند اول معمولا زمانی بین ۲۵ تا ۳۵ روز با توجه به منطقه جغرافیایی و همچنین میزان برداشت متغیر است. فرایند بعدی، فرایند پخت است که به صورت امری بسیار مهم تلقی می گردد. در نهایت زمان به فرایند تخمیر می رسد. در این فرایند در حقیقت برگ سیگار کاملا می میرد و از فاسد شدن آن جلوگیری می شود. در حقیقت  در این فرایند است که طعم و بوی اصلی برگ در آن نماد پیدا می کند. البته برگ ها با توجه به اندازه و سن و رنگ قبلا تقسیم بندی شده اند و هر گروه به صورت جداگانه فرایند را طی می کنند…
برگ ها پس از این مرحله با غلطک هایی صاف می شوند تا آماده پیچیده شدن با دست شوند. برگ های سیگار پس از پیچیده شدن، اگر که فرایند را به صورت کامل طی کرده باشند می توانند سالها در ۱۲ الی ۲۰ درجه سانتیگراد و ۷۰% رطوبت نگهداری شوند. البته هر چه عمر سیگار برگ بیشتر باشد، کالایی گرانبهاتر تلقی می گردد. سیگار برگ را در دستگاهی به نام هومیدور نگهداری میکنند در حقیقت هومیدور شایط فوق را برای سیگار مهیا می کند. حتی در صورتی که سیگار برگ خشک شود، می توان آن را در هومیدور قرار داده و دوباره نگهداری کنند.

– نحوه صحیح تر استعمال سیگار برگ
تدخین سیگار برگ به صورت گرفتن کام آرام از سیگار برگ و چرخاندن آن در دهان صورت می پذیرد و بر عکس سیگارت، داخل دادن آن در ریه ها چندان متداول نیست.

– نحوه صحیح تر روشن کردن سیگار برگ
معمولا سیگار برگ را باید با فندک روشن کرد چرا که استفاده از کبریت به دلیل وجود گوگرد در آن موجب عوض شده طعم اصلی سیگار برگ می گردد.

– تفاوت سیگار برگ ها بر مبنای رنگ آن ها
طعم سیگار های برگ با توجه به رنگ آنها با هم تفاوت دارد. این مسئله کاملا شبیه توتون پیپ می باشد. هر چه سیگار برگ تیره تر باشد، معلوم است که در آن اسانس بیشتری به کار رفته و در نتیجه سیگار برگ لایت تری استفاده می کنید. سیگار برگ های روشن نشان دهنده عدم استفاده اسانس بوده و طعم اصلی سیگار را امتحان می کنید.

– عوامل موثر در چگونگی عطر و توتون سیگار برگ
عوامل مختلفی که در عطر و طعم توتون تاثیر گذار هستند به این قرارند: نوع توتون، کیفیت برگ، طعم دهنده اضافه شده به سیگار، سن، رطوبت و نوع ساخت سیگار برگ (دست ساز و یا ماشین ساز).

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ وگا فینا|VegaFina Short Robusto

– سیگار برگ و ترک سیگار
برخی از افراد برای اینکه عادت به سیگار کشیدن ننمایید و برخی دیگر از افراد برای ترک کردن سیگار اقدام به استفاده از سیگار برگ می نمایند. بطوریکه استعمال سیگار برگ به علت داشتن نیکوتین بالا باعث میگردد که عادت به روشن کردن سیگار با سیگار دیگر در افراد کمتر گردد و درنتیجه بعد از چندین ماه عادت کشیدن سیگار به طور کلی کمتر می گردد. که این مسئله خود نقش مهمی در ترک سیگار دارد که همزمان با این کار اگر نیاز بدن به نیکوتین نیز کمتر گردد. موفقیت حاصل می شود.
اغلب افرادی که به سیگار معمولی اعتیاد دارند، هر روز و به مقدار زیاد آنرا مصرف می کنند در حالی که آمار نشان می دهد افرادی که سیگار برگ می کشند بصورت گاه و بیگاه آنرا مصرف کرده و نیز کمتر از افراد معتاد به سیگار معمولی دود آنرا به درون ریه خود می کشانند بنابراین معمولا” افرادی که سیگار برگ می کشند در معرض خطر کمتری هستند

-اندازه سیگار برگ ها موجود
بر اساس شماره سیگار برگ های ویلیجر از یکدیگر قابل تشخیص هستند به عنوان مثال سیگار برگ ویلیجر نامبر وان(شماره ۱) بزرگترین سیگار برگ از لحاظ طول و عرض در این نوع سیگار برگ ها می باشد و نامبر تن (شماره ۱۰) کوچکترین.
سایر سیگار برگ ها نیز از لحاظ اندازه در صفحات مربوط به خود اشاره شده است تا در انتخاب سیگار برگ مورد نظر راحت تر باشید.

– طعم ها یا اسانس ها در سیگار برگ
سیگار برگ بطور کلی طعم به خود نمی گیرد اما برای سبکتر شدن و بوی بهتر دادن به آنها اسانس هایی اضافه می گردد که این اسانس ها در فیلتر های آن ها کار گذاشته شده  و مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال Honey به معنای عسل،cherry به معنای آلبالو، coffee به معنایی قهوه، moca به معنای قهوه موکا، vanilla به معنای وانیل، البته این عمل در سیگار برگ های بزرگتر مانند گوانتانامرا و… به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

– نگهداری صحیح از سیگار برگ یا هیومیدور چیست؟
هومیدور وسیله ای است جهت نرم و سالم نگه داشتن سیگار برگ. اگر که شما عادت به استفاده از سیگار برگ و یا توتون دارید داشتن یک هومیدور مناسب با استفاده برای شما حتمی است. هومیدور میبایستی ۶۸ تا ۷۴% درصد رطوبت و دمایی در حدود ۶۸ درجه فارتهایت را تامین کند. اگر که سیگار برگ شما خارج از هومیدور باشد حتما خشک می شود. در این زمان است که سیگار برگ خشک بسیار تند می سوزد و معمولا طعم تند و رایحه ای خشک به خود می گیرد. این در حالی است که سیگار برگ های نرم و سالم که در هومیدور بوده اند بسیار نرم می سوزند و طعم آنها خنک و لایت است.معمولا داخل هومیدور ها با چوب سدر و یا چوب ماهون ساخته می شوند. قمسمت خارجی آن میتواند در برخی قسمتها پلاستیک و یا فلز باشد. در هر حال خرید یک هومیدور از یک فروشنده آگاه حتما به شما توصیه می گردد. در ضمن هومیدور های چینی معمولا به دلیل استفاده از چوب بی کیفیت خرید آنها توصیه نمی گردد.در هومیدورها قسمت خاصی جهت ریختن آب مقطر تعبیه شده است. البته اضافه کردن پروپیلن گلیکول نیز هر سال یک بار توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع سیگار برگ|قسمت چهارم

– تاریخچه ی سیگار برگ به طور مختصر:

سیاح معروف کریستف کلمب برای اولین بار توتون را به اروپا معرفی کرد. دو تن از ملوانان کریتف کلمب که در بسیاری از سفرها او را هوراهی می کردند رودریگو دی جرز و و لوئیس دی تورز برای اولین بار توتون را در جزیره هیسپانیولا مشاهده کردند. بومیان منطقه به رسم دوستی سیگار برگ به آنها تعارف کردند و آنها نیز آنرا پذیرفتند. البته دلیل پذیرش آنها عطر گیرا و بسیار عجیب این ماده مخدر برای آنها بوده است.
از آن پس توتون و تنباکو به طور گسترده ای در جزیره کارائیب مرسوم گشت. سپس همین ملوانان دوباره این ماده مخدر را در کوبای امروزی مشاهده کردند. در خاطرات این ملوانان از سیگار برگ به صورت برگ های پیچیده شده در هم که خشک گردیده اند و از آن دود زیادی بلند می شود یاد شده است. در همین حال اکثر ملوانان اسپانیایی کریتف کلمب از سیگار استفاده می کردند و این رسم در بین سایر ملوانان نیز شایع گشته بود. لذا سیگار بدین ترتیب وارد اسپانیا و پرتقال گردید. از آن پس از سیگار توسط ژان نیکوت، سفیر وقت فرانسه در پرتقال به فرانسه برده شد. سپس به ایتالیا راه یافت و از آنجا توسط سروالتر رالی به آمریکای (کنونی) و انگلستان راه یافت. اکنون تمام اروپا با استعمال سیگار آشنا شده بود و در اواسط قرن شانزدهم به امری رایج در انگلستان تبدیل شد.
در قرن نوزدهم میلادی هنوز سیگار کالایی کمیاب است ولی استعمال آن شایع گردیده است. در سال ۱۹۰۵ بیش از ۸۰۰۰۰ کارخانه کوچک تولید سیگار برگ در آمریکا وجود داشت که اغلب آنها مغازه ها یا کارخانجات کوچکی بودند که به صورت خانوادگی اداره می شدند.
در ابتدا از توتون و تنباکو به عنوان یک ماده دارویی یاد می شد. در سال ۱۵۹۲ میلادی کشتی بادبانی سان کلمنه ۵۰ کیلوگرم از بذر آن را به ارمغان آورد. از آن پس از بذر توتون توسط مبلغان کاتولیک به دلیل آب و هوای بسیار مناسب به فیلیپین منتقل و کشت گردید.
پادشاه ادوارد یکی از طرفداران پر پروپا قرص سیگار به شمار می آید. البته در حال حاضر کارخانه ای با نام کینگ ادوارد به یادبود توجه این شخص به سیگار برگ، در حال تولید سیگار برگ میباشد. گرانت رئیس جمهور آمریکا، فردریک فروید و وینستون چرچیل و مارک تواین را می توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شما آورد. تقریبا در تمام عکس های به جا مانده از این اشخاص، در حال استعمال سیگار برگ هستند.
در حال حاضر بزرگترین شرکت تولید کننده سیگار برگ جهان آلتادیس است. آلتادیس در آمریکا، دومینیکن و هندوراس سیگار برگ تولید می کند. همچنین سهم عمده ای از شرکت هابانوس دارد.تقریبا تمام سازندگان مدرن سیگار برگ امروزی را همان کارخانه داران کوچک تولید سیگار تشکیل می دهند که این هنر را از نسلی به نسل دیگر انتقال  داده اند. این خانواده ها در اکثر تبلیغات سیگار برگ ها نشان داده می شوند.

بیشتر بخوانید:  تصویر مرد میشلن با سیگار برگ

– بزرگترین تولید کنندگان سیگار برگ:

در حال حاضر سلطان سیگار برگ دنیا شش نفر هستند که عمده تجارت این کالا را در اختیار دارند:

۱- آقای ادگار ام کولمن، میر عامل شرکت سیگار که در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند.

۲- آقای زیانو دیویداف، بنیانگذار شرکت دیویداف که در سویس زندگی میکند.

۳- آقای کارلوس فونته، در جمهوری دو مینیکن زندگی می کند.

۴- آقای فرانک لانزا، در ایالات متحده آمریکا

۵- آقای استنفرد جی نیومن از آمریکا

۶- آقای آنجلو الیوا از آمریکا

انواع سیگار برگ های با کیفیت را می توانید از فروشگاه پاسارگاد تاباک تهیه کنید….
تماس یا تلگرام ۰۹۳۵۲۲۰۰۰۷۷ جهت خرید سیگاربرگ تماس بگیرید انواع سیگاربرگ کوبایی اصل و اعلا موجود است.

نحوه تولید سیگار برگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها