پیپ و سیگار برگ

در این مقاله می خوانید :

پیپ و سیگار برگ

اگر که شما جزو طرفداران پیپ و دخانیات هستید، پیغام ما استعمال کمتر دخانیات (بهتر است بگوییم عدم استعمال دخانیات) باشد. اما برای حفظ سلامتی چکار باید کرد؟ اگر که پیپ یا سیگار می کشیم پس تکلیف سلامتی چیست؟ برای سلامتی خود چکار باید بکنیم؟
هنگام اسعتمال دخانیات بهتر است از پک زدن های عمیق خودداری کنیم. اگر که دخانیات برای شما جنبه تفریح دارد بهتر است حداقل به صورت صحیح استفاده گردد.
–  سیگار و سیگارت با هم فرق دارند! چیزی که شما در سوپر مارکت ها می بینید و بسیاری از آن به عنوان سیگار یاد می کنند کاملا اشتباه است. به این گروه از دخانیات سیگارت گفته می شود. در حقیقت سیگاری ها سیگارت مصرف می کنند نه سیگار. سیگارت پس از روشن شدن به دلیل وجود حلقه های گوگرد شروع به سوختن به خودی خود می کند و فرد سیگاری هنگام استعمال سیگارت مقداری گوگرد هم استعمال می کند و این واقعا وحشتناک است. سیگارت های نازک و اکسترا لایت هم چیز چندان بهتری نیستند. فرد سیگاری که از سیگارت نازک و یا اکسترا لایت استفاده می کند معمولا پک های سنگین تری استعمال می کند. استفاده از چوب سیگار شاید هنوز چندان در ایران معمول نباشد ولی در صورتیکه چوب سیگار استاندارد مصرف نکنید بهتر است چوب سیگار خود را دور بیندازید! چوب سیگار های چوبی به دلیل جذب نیکوتین و قطران باید هر روز تمیز شوند. چوب سیگار های چینی آهنربایی هم درصد جذب بسیار کمی دارند و آنها هم چندان کارا نیستند. چوب سیگار های سیلیکات ژل شاید در بین چوب سیگار ها از همه بهتر باشند. این چوب سیگار ها معمولا هر سه نوع فیلتر سیلیکاتی، کربنی (اکتیو فیلتر) و بالسا فیلتر را ساپورت می کنند.
اگر هنوز هم درصدد استعمال دخانیات هستید و بخصوص سیگارت!، استعمال سیگار ضرر کمتری دارد. سیگار سیگارت نیست! در سیگار گوگرد وجود ندارد. معمولا تولید کنندگان سیگار جزو برترین ها در این صنعت هستند. ” سیگار پیچیده از برگ توتون است ” و این جمله بر روی تمام جعبه های آنها ذکر گردیده است. هنگام سیگار کشیدن بر عکس سیگارت دود آن را داخل نمی دهند! این سوالی است که بسیاری از من می پرستند: پس دودش رو چیکار کنیم؟ دود هر پک از سیگار در دهان فرد سیگاری ثانیه هایی نگه داشته می شود و بعد خارج می گردد. معمولا افرادی که از سیگارت به سیگار روی می آورند با این نقطه دچار مشکل می گردند. بله داخل داده نمی شود. اگر که از استعمال سیگارت می خواهید به سیگار روی بیاورید مسلما این کار یک روزه انجام نخواهد شد. شاید تمرین و ممارست در این کار نقطه عطفی برای شماست. بله اگر که تمرین کنید لذت سیگار بیشتر از سیگارت است، البته بدانید که یک بسته ۱۰ تایی سیگار چندین برابر قیمت یک بسته سیگارت است. من کمتر کسی را سرغ دارم که از سیگار استفاده کند و روزی بیش از ۲ یا ۳ نخ سیگار (سیگار برگ) استفاده کند. پس سیگار، سیگارت نیست.
–  اگر که سیگار مصرف می کنید (نه سیگارت)، حتما سیگار خود را از جایی تهیه کنید که هومیدور داشته باشد. هومیدور دستگاه مخصوصی است جهت نگهداری سیگار که با تهیه رطوبت و سرمای لازم سیگار را سالم و نرم نگه می دارد. بهتر است بدانید که سیگار یا سیگارت خشک چیزی بیش از زباله نیست. از خرید سیگار خشک جدا خودداری کنید. در اروپا سیگار خشک پس از جمع آوری سوزانده می شود.
-خوب تکلیف پیپ چیست؟ اگر شما جزو دوستانی هستنید که پیپ مصرف می کنید بدانید که شما هم باید به سلامتی خود اهمیت دهید. دود پیپ را داخل نمی دهند. استعمال آن هم همانند سیگار است که در مطلب فوق به آن پرداخته شد. استفاده از توتون نرم همیشه عالی است، بهتر است کمتر پیپ بکشید ولی توتون خوب تهیه کنید. معمولا استفاده از توتون قوطی بسیار بهتر است. استعمال بیش از ۳ یا ۴ بار پیپ در روز به شما پیشنهاد نمی گردد.
– پیپ چینی نخرید! آیا میدانید که پیپ های چینی با نام پیپ های صاحب نام تولید و فروخته می شود؟ آیا میدانید که دهنی و چوب مورد استفاده در این پیپ ها اصلا استاندارد نیستند؟ چطور میشود به تولید کننده ای که از همان لحظه اول با حک کردن نام دیگری به فکر فروش محصول خود است اعتماد کرد؟ پیپ های چینی به راحتی قابل شناسایی هستند! بله به راحتی! چوب آنها نرم است، هنگامی که در دست میگیرید مثل حالت خمیر دارند. هنوز از وارد کنندگان پیپ چینی دلخورم. چرا محصول درجه یک دنیا را استفاده نکنیم؟ آیا لایق آن نیستیم؟ چرا پیپ های چینی که قیمت عمده فروشی آن در بعضی مواقع به ۱ یورو هم نمی رسند باید به ۲۰ برابر قیمت به هموطنان فروخته شود؟ آیا میدانید که ورود پیپ چینی به اروپا و آمریکا (بجز تولید کنندگان صاحب نام) ممنوع است؟
– آب و آبمیوه (سالم) را فراموش نکنید. من هنوز پوستری دارم از یک نقاش ایرانی (اسمش رو نمیدونم) که مرد مسنی را ترسیم کرده که چپق به دست دارد. مگر میشود چپق کشید و به این سن رسید؟ شاید راز طول سن این مرد تغذیه سالم است. هوای سالم. چای سالم (در عکس میبینید) مطالبی در قسمت تغذیه و سلامتی در همین وب سایت گردآوری گردیده که حتما خالی از فایده نخواهد بود.
در پایان قابل عرض است که استعمال دخانیات مضر است و این مقاله جهت راهنمایی شما نوشته شده و نیت ترغیب شما به استعمال دخانیات نیست.

بیشتر بخوانید:  تمیز و تیز کردن کاتر سیگار

تاکید ماسترو رحیمی همیشه تدخین صحیح و درست مثل پیپ و سیگاربرگ است
به جای تدخین های چیپ مثل سیگارت ، قلیان و ویپ !
مصرف الکل و هر نوع ماده مخدر در دنیای ما منع شده است و فضایی دور از پیپ و سیگاربرگ است !

پیپ و سیگار برگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دوازده =