چرخه طعمی سیگار برگ

در این مقاله می خوانید :

چرخه طعمی سیگار برگ

به احتمال فراوان تا به حال بارها به عبارت : پروفایل طعمی سیگار برخورد کرده‌اید و با خود پرسیده باشید که منظور از آن چیست !
در بیان خصوصیات و ویژگیهای یک سیگار جهت درک بهتر طعم های دریافتی و موجود در سیگار ، توسط اساتید بررسی سیگار به جهت درک بهتر توسط مخاطب و مصرف کننده به مواردی که به احتمال زیاد در ذهن اکثر مصرف کنندگان آشنا می باشد تشبیه می شوند تا فرد مصرف کننده در حین اسموک یک سیگار با توجه به توضیحاتی که درباره آن ارائه شده است ، درک و احساس بهتری داشته باشد .

به عقیده گروهی ، شاید این کار ضروری نباشد و ارائه جزئیات زیاد لازم نیست و به عقیده گروه دیگر این کار جهت بالا بردن کیفیت اسموک لازم و مفید است ، اگرچه تشابهات شاعرانه برای توضیح خصوصیات یک سیگار لازم و ضروری نیست .در هر صورت ، در این مقاله به توضیح گروه‌های کلی غالب در اکثر سیگار ها و جزئیات هر گروه می‌پردازیم و پیشنهاد میکنیم جهت درک و دریافت بهتر ، سعی کنید هر یک از موارد نام برده شده در پروفایل های طعمی را ، در صورت امکان امتحان کرده تا بتوانید آرشیو ذهنی کاملی برای خود بسازید.

گروه طعم های گیاهی – Plants :

نسبت به دیگر گروه ها شاید عناصر زیاد و پیچیده‌ای نداشته باشد اما معمولاً هر سیگار حداقل دارای یکی از عناصر گیاهی موجود در این دسته بندی می باشد : طعم علف – Grass :معمولا در سیگار های ملایم به خصوص سیگارهایی با لایه بیرونی :Connecticut Shade که به اصطلاح به برگهای توتون غیر کوبایی گفته می‌شود که در دره رودخانه کانکتیکت در آمریکا پرورش داده می شوند و معمولاً در تهیه و تولید سیگار های با کیفیت و مرغوب استفاده می شوند .نازک هستند و دارای بافتی مخملی و رگه‌هایی کم و نامحسوس و طعمی شیرین چوبی و نان توست دارند که معمولاً در مناطق سایه و با نور خورشید کم رشد می کنند به جز توتون های پرورش داده شده در اکوادور که همیشه نور خورشید فراوان بالای سر خود دارند .
چرخه طعمی سیگار برگ
همچنین سیگارهایی با لایه بیرونی از نوع :Candela که برگ توتون هایی کمیاب و شاید نایاب در بازار امروزه سیگار هستند که دارای رنگ سبز روشن می باشند که به جهت وجود کلروفیل های گیاهی موجود در آن و نحوه عمل آوری این برگ های توتون جهت استفاده در سیگار می باشد .
طعم علف خشک ، کاه و یونجه – Hay :بسیار شبیه به طعم علفی می‌باشد اما با طعم و مزه انبار کاه و شاید اصطبل .

بیشتر بخوانید:  انواع سیگار برگ های نیکاراگوئه

طعم خزه – Moss :تعداد زیادی از سیگار های ملایم با لایه بیرونی دومینیکنی و یا هندوراسی دارای این طعم هستند . طعمی مابین طعم زمینی و علفی با رطوبت بسیار بالا .

طعم چای – Tea :طعم برگ چای یکی از طعم های گران قیمت و با ارزش در دنیای سیگار است که بیشتر در سیگار های بسیار کهنه و قدیمی و با کیفیت بالا یافت می شود .

طعم تنباکو – Tobacco :عجیب نیست که سیگار، مزه توتون و تنباکو داشته باشد ، این طعم در سیگارهای کوبایی برند پارتاگاس بسیار محسوس و مشهود است .

طعم چوب – Wood :طعم چوبی طیف وسیعی از چوب های مختلف را شامل می‌شود و معمولاً هر سیگاری حداقل طعم یکی از این چوب ها را در خود جای داده است ، بیشتر در سیگارهایی با لایه بیرونی :Connecticut Shade مشهود و محسوس و قابل درک می باشد .

چوب سدار- Cedar :می‌توان گفت چوب سدار همنشین جدانشدنی از سیگار ها می باشد ، اغلب سیگارها در غلاف هایی از چوب سدار و یا در هومیدورهای کوچک ساخته شده از آن و یا حتی در اتاقک های نگهداری ساخته شده از چوب سدار ، نگهداری می‌شوند ، پس دور از ذهن نیست که طعم چوب سدار یکی از عناصر پروفایل طعمی اکثر سیگارها باشد .

چوب بلوط -Oak :بعضی از سیگار ها به دلیل نگهداری در محفظه‌های بلوطی و برخی دیگر از سیگار ها به طور ذاتی دارای طعم بلوطی هستند .این طعم باعث ایجاد یک نوع حس خشکی روی پرزهای چشایی زبان می‌شود و شاید شما را یاد نوشیدنی های تخمیری در بشکه های بلوطی و طعم گس آنها بیندازد .

طعم دودی – Smoky :اشاره به طعم چوب سوخته و دودی دارد ، چیزی شبیه به چوب درخت گردوی آمریکایی و یا کهور البته به صورت نیم سوز و دودی .

طعم سبزیجات – Vegetal :یک عبارت عمومی جهت بیان طعم گیاهان سبز خوراکی و طعم و مزه آن ها در قالب یک سیگار که طیف وسیعی از سبزیجات خوراکی سبز را شامل می شود.

گروه طعم های ادویه ای و گیاهان معطر :Spices And Herbs

این گروه شامل طعم های ادویه‌ها و گیاهان دارویی و معطر می باشد.شاید بهتر باشد به عنوان گروه ادویه های غذایی و یا گروه ادویه های آشپزخانه و پخت و پز آن را معرفی کنیم .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ دیویدوف اسکوریو روبوستو توبوس

Spices

تعدادی از این طعم ها به شرح ذیل می باشند :
هل : Cardamon

دارچین :Cinamon -البته از نوع طعم قوی دارچینی که بسیار محسوس و قابل درک است ، سیگارهایی که اغلب از لایه بیرونی : Ligero تهیه شدند شامل این طعم هستند .

گل میخک : Clove

زیره سبز :Cumin – شاید طعمی شبیه به طعم دودی و چوبی که گاهی اوقات به آن طعم مشکی :Musky نیز گفته می‌شود .

شیرین بیان : Licorice – طعم شیرینی که معمولاً در سیگار های کهنه شده و در قسمت انتهایی اسموک حس می‌شود .

فلفل : Pepper – به طور عمده در طیف وسیعی از سیگارهایی که دارای لایه بیرونی :Corojo هستند
شامل انواع : Camacho , Don Pepin , Tatuaje
و همچنین سیگارهایی با لایه بیرونی :Ligero همانند انواع :Joya Nicaragua , Double Ligero می‌شود .
شامل تمام طیف های طعم فلفلی مانند فلفل سفید سیاه و قرمز می باشد .

ادویه : Spicy
شاید کمی گنگ به نظر بیاید ! اصطلاحی است برای بیان سیگارهایی که بسیار طعم دار و قوی هستند ، دارای طعم های پیچیده و قوی می باشند ، همانند سیگارهایی با طعم فلفل شدید و یا ترکیبی از ادویه های گوناگون .استفاده از این اصطلاح در میان مصرف کنندگان می تواند برداشت های مختلفی ایجاد کند و تعریف دقیقی ارائه نمی‌دهد، بلکه یک بیان و توضیح عام و کلی است .
گروه طعم های زمینی و معدنی : Earth And Minerals
این گروه از طعم ها بیشتر یک نوع حس بنیادی و ریشه ای را القا می کند که برگرفته و تاثیرپذیر از کشور ، منطقه و ترکیبات خاک و حتی مواد استفاده شده در پدورش توتون شامل کودهای طبیعی و شیمیایی ، می باشد :

انبار کاه : Barnyard  ; ترکیبی از طعم های علفی ، کاهی و زمینی اغلب با میزان رطوبت بالا .

زمینی :Earth ;سیگارهایی که تحت نام این عنوان معرفی می‌شوند دارای طعم خاک ، آب انگور و یا حتی طعم های قوی سبزیجاتی و یا خزه و خاک گلدان هستند.بیشتر در سیگارهای نیکاراگوئه ای یافت می شود .

سرب :Lead ;مانند طعم سربی موجود در گرافیت مداد زمانی که با آب دهان خیس می شود و محسوس تر می گردد .

مواد معدنی :Minerals ; تعریف عام و کلی برای طعم های معدنی به خصوص طعمه سربی .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ ایتالیایی توسکانو مارِمانو

Must : طعمی زمینی و گرد و خاکی باتم کهنگی .بهترین مثال برای توضیح این طعم ، سیگار های کوبایی هستند که مشخصه خاص این گونه سیگارها می باشد .

نمکی و شور : Salt ; طعمی که زیاد در سیگارها دیده نمی‌شود ، طعم نمکی و شور همانند شوری اشک چشم و یا عرق بدن که خوشبختانه زیاد رایج نیست و در بعضی سیگارها به خصوص سیگارهای کوبایی همانند برند : Punch وجود دارد .

 گروه طعم های میوه ای : Fruits

دانستن این نکته ضروری است که معمولاً طعم های میوه ای در سیگار چندان برجسته و ملموس نیستند.

miveh
گیلاس :Cherry;این طعم به ندرت در سیگار ها دیده می شود و اغلب در قسمت انتهای اسموک حس می‌شود و به صورت طعمی در پس زمینه ایفای نقش میکند ، به عنوان مثال در برند :La Flor Domenicana و به‌ خصوص در سری سیگارهای : La Flor Dominicana Double Ligero Line این برند ، می توانید این طعم را تجربه کرد .

مرکبات : Citrus ;
معمولاً در بیان ویژگی سیگارهای به کار برده می شود که گزندگی خاصی در پروفایل طعمی خود دارا هستند ، که می‌تواند هم به دلیل تخمیر بالای توتون باشد و هم به دلیل خصوصیات ذاتی برگ توتون .
این طعم را میتوانید در سیگار های برند :Don Pepin Cigarsبه صورت مزه اسیدی و یا همان مرکباتی تجربه کنید .

ملاس :Malasses ;بیانگر طعمی بسیار شیرین .

پوست پرتقال :Orange Zest ;طعمی کاملاً مشخص و قابل تفکیک و درک برای عموم .

کشمش و مویز :Raisin ; شخصا تجربه این طعم را نداشته ام اما گزارش‌های از وجود آن در پروفایل طعمی سیگارها موجود است .

گروه طعم های آجیلی : Nuts

عمی رایج در پروفایل طعمی سیگارها که طیف وسیعی از طعم های آجیلی را در خود جای داده است و شامل می شود ، باعث ایجاد نوعی طعمی تفتیدگی و یا دودی مانند در سیگارها می‌شود.

ajil

بادام : Almond ; طعمی رایج که معمولاً در قسمت انتهایی اسموک قابل درک است .

آکاژو : Cashew ; نوعی آجیل درختان مناطق حاره ای که در پروفایل طعمی سیگارها گزارش شده است .

طعمی شبیه به بادام شیرین : Marzipan ;

بادام زمینی : Peanut ;طعمی آشنا برای اغلب افراد که بیشتر در سیگار های ملایم دارای لایه بیرونی :Connecticut Shade قابل درک است که به صورت مزه کره بادام زمینی نیز بیان می شود .

پسته : Pistachio ;

گردو : Walnut ; عمی آشنا که باعث ایجاد نوعی حس خشکی و گسی بر روی پرزهای چشایی زبان میشود .

چرخه طعمی سیگار برگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها