کلاهک سه لایه سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

کلاهک سه لایه سیگاربرگ

کلاهک سیگاربرگ (کپ) Cap چیست؟

کلاهک روی یک سیگاربرگ ممتاز، تکه‌ای از برگ لفاف است که سر سیگار را می‌پوشاند. کارشناسان و اساتید ساخت سیگار معتقد هستند که بستن انتهای آن به این شکل به نگه داشتن لفاف در جای خود کمک می‌کند. اکثر سیگاربرگ‌های درجه یک که این روزها تولید می‌شوند از روشی به نام “پرچم و کلاه” برای بستن سر استفاده می‌کنند. پرچم امتدادی از لفاف است که دقیقاً بریده شده و روی سر سیگار تا می‌شود و با چسب گیاهی محکم می‌شود. سپس یک تکه لفاف اضافی، یک کلاهک، روی سر محکم می‌شود.

کلاهک سه لایه سیگاربرگ، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک

این معمولاً بخشی است که برای کات کردن سیگاربرگ از آن جدا می‌کنید. سیگارهای تولید شده در کوبا به طور سنتی از “کلاهک سه گانه” استفاده می‌کردند.

کلاهک سه گانه

اساساً روش کلاهک سه گانه یک تکه برگ لفاف اضافی برای بستن سر اضافه می‌کند. این تصور را ایجاد می‌کند که سه درز وجود دارد. سازنده سیگار در استفاده از این کلاهک سه گانه بسیار دقیق است.

هنگامی که لفاف به سر سیگار می‌رسد، پرچم آویزان می‌شود. این اولین لایه کلاهک است. سپس سازنده یک تکه برگ به شکل قطره اشک را در پرچم می‌بافد تا سر را بپوشاند. این لایه دوم کلاهک است. آخرین لایه – کلاهک سوم – بریدن یک تکه گرد از برگ لفاف اضافی است تا با چسب گیاهی درست در انتهای سر بچسبد و تمام!

چرا کلاه سه گانه؟

روش کلاهک سه گانه در حال حاضر توسط برخی سازندگان سیگار در کشورهای دیگر، به ویژه نیکاراگوئه (Tatuaje) و هندوراس (Camacho) استفاده می‌شود. طرفداران کلاهک سه گانه استدلال می‌کنند که نه تنها نسبت به سایر کلاهک ها بهتر به نظر می‌رسد، بلکه محافظت بیشتری را برای چسباندن لفاف به بدنه سیگار ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ آرتورو فوئنته  Arturo Fuente Magnum Rosado No 52

دفعه بعد که سیگار کوبایی می‌کشید، به کلاهک آن توجه کنید. ببینید آیا از سیگار دومینیکن شما که به ندرت کلاهک سه گانه دارد بهتر به نظر می‌رسد یا خیر. از نظر ساختاری، اکثر سیگارهای ممتاز بدون توجه به سبک کلاهی که دارند، به خوبی ساخته می‌شوند.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

کلاهک سه لایه سیگاربرگ، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک

2 دیدگاه دربارهٔ «کلاهک سه لایه سیگاربرگ»

  1. همیشه دوست داشتم راجب کلاهک سیگاربرگ (کپ) Cap اطلاعات کسب کنم
    تنها منبع معتبر در این زمینه جز شما ندیدم و نیستش
    بسیار مطلب جالب و جذابی بود
    استاد کامران و ماسترو رحیمی عزیز از شما ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *