برش صحیح و روشن کردن سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

برش صحیح و روشن کردن سیگاربرگ

اسموک یک سیگاربرگ عالی به راحتی لذت بخش‌ترین بخش یک روز یا هفته طولانی برای اکثر دوستداران سیگاربرگ است. سیگارهای ممتاز با صبر و حوصله توسط اساتید ماهری ساخته می‌شوند که سال‌ها صرف توسعه تکنیک خود می‌کنند.

برای دسترسی کامل به عطر و طعم غنی و عطری که سیگارهای مرغوب ارائه می‌دهند، لازم است بدانید که چگونه سیگاربرگ را برش دهید و چگونه سیگار را به درستی روشن کنید. انجام هر یک از این دو مرحله بدون انجام اقدامات لازم می‌تواند لذت شما از سیگار بعدی را تا حد زیادی کاهش دهد، زیرا منجر به سوختگی کج یا فشرده می‌شود، که به نوبه خود می‌تواند طعم آن را که استاد مخلوط کن برای چشیدن آن در نظر گرفته است، از بین ببرد.

در ادامه، دوستان شما در مجموعه پاسارگادتاباک روش‌های اولیه بریدن و روشن کردن سیگار را ارائه کرده‌اند تا مطمئن شوند که شما با تکنیک مناسب برای دستیابی به حداکثر رضایت از اسموک سیگار مجهز هستید.

ایجاد برش (کات کردن)

چگونه یک سیگار را برش دهیم (کات کنیم)!

قبل از اینکه حتی در مورد استفاده از کاتر سیگار فکر کنید، مهم است که آناتومی یک سیگار خوب و دست ساز را مرور کنید و ضرورت استفاده از کاتر را درک کنید.

یک سیگاربرگ با چرخاندن برگ‌های تنباکو به شکل استوانه‌ای ساخته می‌شود و تعادل کاملی از سفتی و انسجام ایجاد می‌کند که جریان هوا را برای فرد سیگاری امکان‌پذیر می‌کند (همچنین به عنوان کشش هوایی شناخته می‌شود).

انتها یا سر سیگاربرگ «درپوش یا کلاهک» است تا به طور موثر برگ‌های نورد شده را ببندد. این کلاه باید بریده شود تا جریان هوا جریان یابد.

برش بیش از حد، یا برش بیش از حد عمیق، کل درپوش را جدا می‌کند و باعث شود که لفاف سیگار در هنگام سیگار کشیدن راحت‌تر باز شود. برش خیلی کم می‌تواند مانع از کشش هوایی مناسب شود. تعداد انگشت شماری از سبک‌های متمایز برش و برش سیگار وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است که کار را با دقت شگفت انگیزی انجام می‌دهند.

برش مستقیم

برش مستقیم، که معمولاً کاتر گیوتین نیز نامیده می‌شود، معمولاً با یک یا دو تیغه طراحی می‌شود. نوک سر سیگاربرگ را داخل کاتر قرار دهید و درپوش را با فشاری بین تیغه‌ها احاطه کنید. نکته کلیدی در اینجا این است که تقریباً به اندازه یک سکه کوچک را از سر سیگاربرگ بردارید (این مقدار کمی به اندازه رینگ گیج سیگار شما بستگی دارد).

به یاد داشته باشید، برگ لفاف سیگار اساساً نازک است. در نتیجه، فقط باید یک تکه نازک از کلاهک را بردارید تا جریان هوا در سیگاربرگتان جریان یابد. به طور کلی توصیه نمی‌شود سیگار را خیلی عمیق در درون کاتر فرو کنید.

با انجام این کار، شما به ناچار کل کلاه را جدا خواهید کرد و به سیگار احتمال باز شدن بیشتر می‌شود، تجربه‌ای آشفته‌تر و تمایل بیشتری برای گرفتن تنباکوی شل در دهانتان ایجاد می‌کند. هنگامی که می‌خواهید بدانید چگونه سیگاربرگ تورپدو یا فیگورادو شکل را برش دهید، فقط به اندازه ای کلاهک را وارد کنید که کامی بگیرید که با آن راحت باشید.

بیشتر بخوانید:  معرفی سیگار Brebbia Riserva Speciale

سیگارهای اژدری (فرمت تورپدو) شکل در قسمت سر، مخروطی هستند تا غلظت عمدی از طعم را ارائه دهند. صرف نظر از اینکه چه اندازه یا شکل سیگاری را ترجیح می‌دهید، عاقلانه است که محافظه‌کارانه‌تر باشید و با برش اولیه خود را کن انجام دهید، زیرا همیشه می‌توانید مسیر هوایی را با سیگار در دهان خود امتحان کنید و در صورت تمایل، انتخاب کنید که کلاهک آن را بیشتر ببرید و این نکته را به یاد داشته باشید که مسیر هوایی در ابتدای هر اسموک فشرده است.

پانچ سیگار

همانطور که از نام آن مشخص است، یک پانچ سیگار یا یک پانچ کاتر، یک سوراخ در کلاه سیگار را ایجاد می‌کند تا با یک تیغه دایره‌ای جریان هوا ایجاد کند. این برش سیگاربرگ فقط با شکل های سیگار سنتی یا Parejos کار می‌کند و نه در سیگارهای اژدر شکل (تورپدو)، یا هر شکلی که به شدت در سر مخروط می‌شود.

یک پانچ کاتر به گونه‌ای طراحی شده است که کشش متمرکزتر و کمی داغ‌تر روی کام ایجاد کند، در حالی که حاشیه درپوش سیگار را کاملاً دست نخورده نگه می‌دارد.

ترفند نحوه استفاده موثر از پانچ سیگار در اعمال فشار ملایم برای تیغه است تا آنقدر عمیق باشد که فقط مرکز درپوش سیگاربرگ را جدا کند. به آرامی تیغه را بردارید و مرکز درپوش سیگار باید همراه آن باشد. کاتر پانچ معمولاً در بسیاری از مدل‌های محبوب فندک سیگار تعبیه می‌شود.

V-Cutter

V-Cutter که برش چشم گربه‌ای نیز نامیده می‌شود، شبیه به پانچ کاتر، کشش متمرکزتری را روی کام شما در هنگام اسموک سیگار ارائه می‌کند. با این حال، یک V-Cutter با کشیدن دود از بالا و پایین سیگار برای طعم کامل‌تر و کمی شدت بیشتر، طرحی را ایجاد می‌کند که برای ترکیب مستقیم دود روی کام شما طراحی شده است.

تعداد انگشت شماری V-Cutters اکنون با تیغه‌های معکوس ساخته می‌شوند که با وقفه کمتری در یکپارچگی کلاه سیگار، یک V-شکل را از درپوش جدا می‌کنند. حتی برخی از دوستداران سیگاربرگ V-Cutter را برای سیگارهای اژدری شکل ترجیح می دهند تا در هر قرعه کشی حداکثر شدت را به دست آورند.

قیچی سیگار

قیچی سیگار که شبیه ابزارهای جراحی دقیق است، به عنوان ابزار خبره‌ها و علاقه‌مندان واقعی سیگار در نظر گرفته می‌شود. بهترین مدل‌ها از فولاد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و در برخی موارد می‌توانند گران باشند، اما توانایی برش متخصص را ارائه می‌دهند.

مزیتی که قیچی سیگار ارائه می‌کند توانایی آن‌ها در باز شدن به میزان وسیع‌تر است و بنابراین می‌تواند به راحتی بزرگ‌ترین رینگ گیج‌ها را برش دهند. اگرچه بسیاری از قیچی‌های سیگار سنتی کمتر قابل حمل هستند یا شاید در جیب جا شوند، اما تعداد انگشت شماری از طرح‌های اخیر مانند Xikar MTX می‌توانند به راحتی تا شوند و روی حلقه کلید برای حداکثر راحتی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  یک آگهی ضد سیگار

سوراخ کن سیگار

سوراخ کننده سیگار اساساً مانند یک خلال دندان دندانه‌دار است که برای ایجاد یک سوراخ کوچک در درپوش سیگار شما طراحی شده است. اگر احساس می‌کنید سیگار شما ممکن است سفت و منسجم شده باشد، یک سوراخ کن سیگار نیز مفید است. سوراخ کردن سر سیگار در مکان‌های متعدد می‌تواند کشش بیش از حد سفت را شل کند و جریان هوای اضافی را تسهیل کند.

چگونه یک سیگار را روشن کنیم؟

هنگامی که دستگاه برش مناسب را انتخاب کردید و در استفاده از آن تسلط یافتید، زمان آن رسیده است که بهترین روش کردن را برای سیگار دست ساز خود انتخاب کنید. کلید روشن کردن سیگار شما شامل صبر و رسیدن به سوختنی یکنواخت است.

به برشته کردن در آتش کمپ فکر کنید: مارشمالو هرگز وارد شعله نمی‌شود، بلکه در بالای آتش قرار می‌گیرد و به آرامی و یکنواخت برشته می‌شود. همین اصل برای روشن کردن یک سیگار خوب نیز صدق می‌کند: آن را بالای شعله یا در فاصله اندازه‌گیری شده نگه دارید و به تدریج آن را بچرخانید و مراقب باشید که تمام انتهای آن شروع به سوختن کند.

همانطور که تنباکو شروع به درخشش می‌کند، یک یا دو بار بکشید تا ببینید آیا سوختن پایدار و یکنواخت است یا خیر. اگر نه، به چرخاندن سیگار در بالای شعله ادامه دهید، تا زمانی که یک خاکستر ثابت مشاهده کنید. تسلط بر آن کمی طول می‌کشد، اما از فرآیند روشن کردن باید لذت برد، نه عجله کرد.

مانند دستگاه‌های برش سیگار، انواع مختلفی از روشن کننده‌ها در دسترس هستند که برخی بهتر از سایرین هستند.

فندک

بهترین فندک سیگار با سوخت بوتان کار می‌کند. مهم است که از بوتان سه گانه تصفیه شده استفاده کنید، زیرا دارای ناخالصی‌های کمی است که منافذ جت‌های فندک شما را مسدود می‌کند یا هر گونه باقیمانده ناخواسته را به سیگار شما وارد می‌کند.

فندک‌های بوتان با کیفیت در مدل‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی موجود هستند. رایج‌ترین انواع فندک‌های مشعل و فندک‌های ملایم شعله هستند.

به طور کلی، بهتر است از استفاده از زیپو یا هر نوع فندکی با سوخت مایع به جای بوتان (گاز) خودداری کنید. فندک‌های سوخت مایع می‌توانند طعم سیگار شما را با طعم نامطلوب سوخت آلوده کنند. با این حال، هستند تعدادی از عاشقان سیگار که به زیپوهای خود بسیار وابسته هستند.

فندک شعله اتمی

فندک مشعل، تورچ  یا شعله اتمی با کیفیت، ابزار دقیقی برای روشن کردن سیگار است. شعله‌های مشعل عالی هستند زیرا یک شعله جت فوری و مستقیم ارائه می‌دهند که با تمرکز فوق‌العاده ای به پای سیگار شما می‌پردازد. این یک روش معمول است که قبل از زدن پاف‌های اولیه، انتهای سیگار خود را برشته کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام روشن شدن، فاصله قابل قبولی بین مشعل و سیگار خود حفظ کنید. بالای شعله مشعل در واقع نامرئی است و افراد سیگاری معمولاً انتهای سیگارهای خود را با درجه حرارت غیر ضروری می‌سوزانند و از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید:  عوامل موثر بر ماندگاری سیگاربرگ داخل هیومیدور

پیشنهاد می‌کنیم پای سیگار خود را حدود نیم اینچ از نوک شعله نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که شعله را به طور یکنواخت روی پای سیگار پخش کنید تا زمانی که رنگ نارنجی مایل به قرمز ثابتی به دست آورید.

انواع فندک مشعل یا تورچ موجود است. مدل‌های مختلف دارای جت‌های تک، دو، سه یا حتی چهارگانه برای قدرت و شدت بیشتر هستند. تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها فندک‌های روی میزی عالی می‌سازند و برخی از فندک‌های مشعل یا تورچ به طور خاص برای ارتفاعات بالاتر و شرایط بیرونی طراحی شده‌اند.

فندک شعله نرم

فندک‌های شعله نرم طیف وسیعی از مدل‌ها را شامل می‌شوند، از یک Bic معمولی و ارزان قیمت گرفته تا یک ST Dupont کلکسیونی و سطح بالا.

فندک‌های شعله نرم نیاز به ظرافت متفاوتی دارند. نحوه و سرعتی که سیگار را با آن روشن می‌کنید به همان اندازه که توسط شعله سیگار بر روی سیگار کشیده می‌شود کنترل می‌شود. انتهای سیگار خود را به آرامی برشته کنید و چند پاف کنید.

بسیاری از سیگاری‌ها، سیگار خود را روی شعله می‌چرخانند تا سوختگی مداوم داشته باشند. فندک‌های شعله ملایم اغلب کمی صبر و حوصله بیشتری را می‌طلبند، اما برخی این تجربه را کلاسیک‌تر یا رمانتیک‌تر می‌دانند. برخی از فندک‌های سیگار با شعله نرم دارای شعله دوگانه هستند (که گاهی به آن به اصطلاح گوش خرگوش می‌گویند) که برای روشن کردن سیگارهایی با رینگ گیج بالا ایده‌آل هستند.

کبریت چوبی

وقتی می‌خواهید سیگار خود را روشن کنید، کبریت‌ها گزینه عالی هستند. شاید فندک شما در خانه یا در جای دیگری باشد، اما کبریت می‌تواند شما را نجات دهد.

توصیه می‌کنیم بر خلاف کاغذ، به کبریت‌های چوبی  تکیه کنید، زیرا معمولاً پاک‌تر می‌سوزند و یک لحظه اضافی برای دفع گوگرد روی نوک آن فراهم می‌کنند. حتی می‌توانید کبریت چوب سدر بسیار بلندی را تهیه کنید که منحصراً برای روشن کردن سیگاربرگ تولید می‌شود.

در بسیاری از موارد، ایده خوبی است که دو چوب کبریت را به طور همزمان بزنید تا شعله وسیع تری برای روشن کردن سیگاربرگتان ایجاد کنید. اگر در اولین تلاش آن را روشن نکردید، نگران نباشید، اغلب برای رسیدن به یک سوختن کامل و مداوم، دفعات زیادی لازم است.

زمانی برای لذت بردن

اکنون که یک نقشه راه برای بریدن و روشن کردن صحیح سیگار بعدی خود دارید، می‌توانید مانند یک حرفه‌ای رفتار کنید. به یاد داشته باشید، آماده کردن سیگار شما نیاز به صبر دارد و فرآیندی است که باید از آن لذت برد، نه عجله کرد. هنگامی که به درستی انجام شود، بریدن و روشن کردن سیگار شما تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

برش صحیح و روشن کردن سیگار، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «برش صحیح و روشن کردن سیگاربرگ»

  1. انواع روش های برش سیگار برگ رو در این مقاله به زیبایی هرچه تمام توضیح دادید
    ماسترو رحیمی عزیز با عث افتخار من هست که شمارو همیشه استاد صدا بزنم
    کارتون درسته

  2. درود بر استاید عزیزم ماسترو رحیمی عزیز و استاد کامران عزیز
    بسیار نکات کلیدی گفتین
    و واقعا عالی بود
    خسته نباشید میگم بهتون عزیزان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها