برطرف کردن اسموک و مسیر هوایی سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

راه کار برطرف کردن اسموک و مسیر هوایی سفت و محکم در سیگاربرگ

برای رفع یک مسیر هوایی تنگ هنگام اسموک سیگاربرگ ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث آن شده است.

چه چیزی باعث مسیر هوایی بد یا تنگ در سیگاربرگ می‌شود؟

سه دلیل اصلی وجود دارد:

۱. سیگار بیش از حد مرطوب است!

به این معنی است که سیگارهای شما خیلی مرطوب هستند و در حالی که ممکن است در هر زمانی از سال اتفاق بیفتد، این موضوع در ماه‌های تابستان بیشتر شایع است. رطوبت بیش از حد در هوا، به خصوص در مناطق ساحلی، راه خود را به رطوبت ساز شما باز می‌کند.

اگر آن را نادیده بگیرید، سیگاربرگ شما شروع به سوزش می‌کند. ممکن است روشن نگه داشتن آن‌ها سخت باشد، یک طرف آن‌ها می‌سوزد، یا اسموک آن‌ها دشوار است، همه این علائم هشدار دهنده رطوبت بیش از حد هستند.

برطرف کردن اسموک و مسیر هوایی سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

در اینجا نحوه رفع مشکل رطوبت بیش از حد را بیان می‌کنیم. نحوه بازیابی سیگاری که بیش از حد مرطوب شده است:

راه حل اول: اگر از مرطوب‌کننده‌های قدیمی‌تر با دانه‌های پروپیلن گلیکول یا حتی فقط آب مقطر استفاده می‌کنید، سعی کنید تعداد یا مقدار و حجم آن‌ها را کم کنید.

راه حل دوم: اگر فقط یک بسته رطوبت‌ساز در داخل هومیدور دارید، درب آن را برای یک یا دو ساعت باز بگذارید تا مقداری رطوبت اضافی خارج شود. این باعث می‌شود که برخی از سیگارهای شما نیز خشک‌تر شوند.

راه حل سوم: جعبه سیگارهای خود را خشک کنید. این شامل گرفتن یک جعبه سیگار خالی (بیشتر مغازه‌ها فقط یک جعبه سیگار را به شما می‌دهند) و قرار دادن سیگارها در هر جایی از چند ساعت تا چند روز – بسته به میزان خیس بودن آن‌ها است. فضای داخلی چوبی در جذب رطوبت اضافی موثرتر است و این تکنیک به ویژه برای سیگارهایی که به شدت مرطوب هستند موثر است.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ Panter Dessert | ساخت هلند

راه حل چهارم: اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، به سیستم دو طرفه مانند Boveda بروید. این مرطوب‌کننده‌ها نه تنها رطوبت سیگار شما را تأمین می‌کنند، بلکه اگر بیش از حد باشد رطوبت را از بین می‌برند. به علاوه، بسته ها ارزان هستند. علاوه بر همه اینها، آن‌ها رطوبت را به آرامی و به تدریج حذف می‌کنند با سرعت مطلوب.

۲. سیگار دارای مشکلات ساختاری است!

وقتی روی سیگار فشار می‌دهید، باید کمی حالت ارتجاعی داشته باشد و سپس به حالت اول بازگردد. اگر زیاد حالت ارتجاعی ندارد – یا اصلاً – احتمالاً خیلی محکم رول شده است.

نحوه بازیابی سیگاری که خیلی سفت بسته شده است:

سیگار را به آرامی بین انگشتان و انگشت شست خود در تمام طول سیگار به سمت پایین فشار داده و بغلتانید. انجام این کار باید تنباکوی داخل را شل کند و جریان هوا را بهتر کند. ممکن است لازم باشد این کار را بیش از یک بار انجام دهید.

گاهی اتفاقی که افتاده این است که یک تکه بزرگ از ساقه یا رگبرگ تنباکو در سیگار گیر کرده است و در هنگام کنترل کیفیت از قلم افتاده است. این حالت مانند نوشیدن یک کلوچه و میلک شیک خامه‌ای و گیر کردن یک تکه بیسکوییت در نی است. تا زمانی که آن تکه را بیرون نیاورید، نمی‌توان از داخل نی نوشید.

ابتدا باید محل گرفتگی را پیدا کنید. اگر نقاط سختی وجود داشت که با چرخاندن سیگار بین انگشتان شما رفع نشد، احتمالاً یک گرفتگی وجود دارد. مهم نیست چقدر آن را بغلتانید، این گرفتگی رفع نخواهد شد. خبر بد این است که نمی‌توانید آن را بیرون بیاورید. خبر خوب این است که شما می‌توانید به طور کامل از آن عبور کنید و آن را دور بزنید.

برای این کار به یک ابزار مخصوص نیاز دارید. نوک ابزار را روی سر سیگار خود قرار دهید، فشار محکم و یکنواخت را به سمت پایین وارد کنید، ابزار را تا حد ممکن صاف نگه دارید.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ بک وودز عسل

برطرف کردن اسموک و مسیر هوایی سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

وقتی از محل گرفتگی عبور کردید متوجه خواهید شد زیرا مقاومت کمتری وجود خواهد داشت. ابزار را به عقب بکشید و برای نتیجه بهتر این روند را تکرار کنید. اگر محل گرفتگی به پایین سیگار نزدیک‌تر است، می‌توانید این کار را از روی قسمت پای سیگار (انتهای سیگار) انجام دهید.

اگر ابزار مخصوص ندارید، می‌توانید از یک سوزن بلند (تمیز)، یک گیره کاغذ صاف شده و حتی یک میله نازک بلند استفاده کنید که البته استفاده از اینگونه تجهیزات غیر تخصصی پیشنهاد نمی‌شود.

۳. سیگار به طور نامناسب بریده شده یا روشن شده است:

بیایید با بریدن سیگار شروع کنیم. اگر به اندازه کافی سر سیگار خود را نبرید – مخصوصاً وقتی صحبت از Belicosos و Torpedoes می‌شود – مسیر هوایی ناکافی خواهد بود. سیگاری های تازه کار در ابتدا تمایل زیادی به قطع سیگار دارند و سپس به روش سخت یاد می‌گیرند که چگونه سیگار خود را به درستی برش دهند. سیگارهای مخروطی فضای بیشتری برای برش دادن در نواحی برش خود دارند و گاهی بهتر است که قسمت بالایی را بیشتر ببرید تا مسیر هوایی و اسموک نرم‌تری داشته باشید.

و در نهایت، اگر سیگار را به طور کامل روشن نکنید، به نظر می‌رسد که اسموک و مسیر هوایی مناسب نیست، اما در واقع، شما فقط دود زیادی تولید نمی‌کنید پس بهتر است که از درست و مناسب روشن شدن سیگار خود اطمینان حاصل کنید.

ترفند بازیابی سیگاری با مسیر هوایی سفت و محکم

پس بطور خلاصه می‌توان ترفندهای زیر را برای بازیابی سیگاری با مسیر هوایی سفت و محکم به کار گرفت:

۱. سیگار را به آرامی ماساژ دهید:

می‌توانید با چرخاندن آرام سیگار بین انگشتان خود شروع کنید و بر روی نواحی که احساس سختی خاصی دارند تمرکز کنید. ملایم باشید، زیرا نمی‌خواهید لفاف سیگار را خراب کنید. این ماساژ سبک می‌تواند به شل شدن نقاط محکم بسته شده و بهبود اسموک کمک کند.

بیشتر بخوانید:  ایالات مهم تولید تنباکو در آمریکا

۲. از ابزار مخصوص استفاده کنید:

اگر ماساژ کمکی نکرد، می‌توانید از ابزار مخصوص برای ایجاد یک کانال به آرامی از وسط سیگار استفاده کنید. مواظب باشید که زیاد فشار نیاورید، زیرا نمی‌خواهید سیگار گران‌بهایتان را از بین ببرید.

۳. کمی بیشتر از کلاهک جدا کنید:

همانطور که قبلاً گفتیم، کات کردن کم و یا نادرست گاهی اوقات می‌تواند منجر به اسموک سفت و محکم شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید با استفاده از کاتر، کمی بیشتر از کلاهک جدا کنید، زیرا ممکن است برش اولیه بیش از حد محافظه کارانه بوده باشد.

۴. سطح رطوبت را بررسی کنید:

سطح رطوبت هواساز شما نیز می‌تواند بر روی کیفیت اسموگ تأثیر بگذارد. اگر سیگارهای شما خیلی مرطوب باشند، ممکن است متورم شوند و سفت شوند. اطمینان حاصل کنید که رطوبت هوای شما در سطح رطوبت مناسب است، معمولاً حدود ۶۵٪ تا ۷۰٪.

۵. قبل از روشن کردن آن، آن را گرم کنید:

اگر در آب و هوای خنک‌تری هستید، گاهی اوقات فقط گرم کردن سیگار به آرامی در دست می‌تواند کمک کننده باشد. گرمای کف دست شما می‌تواند برگ‌های تنباکو را انعطاف پذیرتر کند و سفتی آن را کاهش دهد.

۶. از روش جویدن استفاده کنید:

برای برخی از افراد سیگاری، این روش کاملاً خوب عمل می‌کند. شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید، اما باید انتهای سیگار را به آرامی با دندان فشار دهید. این می‌تواند به خلاص شدن از شر اسمک سفت کمک کند، اما کمی غیر متعارف است و باید با احتیاط انجام شود تا از آسیب به سیگار جلوگیری شود.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

برطرف کردن اسموک و مسیر هوایی سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «برطرف کردن اسموک و مسیر هوایی سیگاربرگ»

  1. چندتا سیگار برگ داشتم خیلی سفت بود و راهکار شما بسیار دقیق و عالی بود
    ممنونم از مرد دوست داشتنی دنیای پیپ و سیگار ماسترو رحیمی عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *