تاریخچه سیگاربرگ‌های رومئو و جولیتا

در این مقاله می خوانید :

تاریخچه سیگاربرگ‌های رومئو و جولیتا

مطمئناً نام سیگاربرگ از رمان عاشقانه تراژیک شکسپیر گرفته شده است، اما رابطه ما با رومئو و جولیتا داستان عشقی طولانی مدت است. این برند نمادین کوبایی در سال ۱۸۷۵ (بعضی‌ها می‌گویند ۱۸۷۳) در شراکت بین اینوسنسیو آلوارز و مانین گارسیا متولد شد.

در اوایل، «رومئوس» جوایز  متعددی را کسب کرد، اما این برند پس از خرید توسط خوزه «پپین» رودریگز فرناندز، رئیس سابق کارخانه هاباناس در هاوانا، شهرت بیشتری به دست آورد.

رودریگز به طور مکرر به اروپا و در سراسر قاره آمریکا سفر می‌کرد و برای اعضای جامعه مرفه مهمانی ترتیب می‌داد. او که از علاقه‌مندان به مسابقات اسب دوانی بود، نام اسب خود را جولیتا گذاشت. او حتی مغازه‌ای را در ورونا، محل نمایش شاهکار شکسپیر، در هتل کاپولت باز کرد.

برخی گزارش کرده‌اند که رودریگز به این بازی علاقه زیادی داشته است. رودریگز ظاهراً تلاش کرد تا Palazzo Capuleti، خانه باستانی خانواده ژولیت را خریداری کند اما مقامات در ورونا، حداقل اینگونه می‌گویند، این درخواست را رد کردند. به نظر می‌رسد رودریگز می‌خواست این نقطه عطف (خانه تاریخی) فرسوده را به چیزی شبیه یک سالن سیگار تبدیل کند.

رودریگز درباره خرید این خانه تاریخی روایت می‌کند: “من آمده‌ام تا مبلغ زیادی را به شما پیشنهاد دهم و از شما برای خرید Palazzo Capuleti اجازه بگیرم”. “بله، همان کاخ با بالکن زیبا که رومئو و ژولیت مخفیانه در آن گرد هم آمدند. تصور کنید که این برای یک فرد سیگاری چه معنایی دارد – اینکه بتواند در همان اتاق‌هایی که عاشقان جوان با هم ملاقات کرده‌اند سیگار بکشد! این کاملاً عالی خواهد بود که یک سینوریتای جوان، زیبا مانند ژولیت، از بالکن بیرون برود تا به مشتریانی بپیوندد که سیگارهای من را می‌کشند”.

بیشتر بخوانید:  روز ولنتاین؛ تهاجم یا کمبود فرهنگی ؟!

در حال حاضر ممکن است سوال کنید که آیا نمایشنامه شکسپیر در سال ۱۵۹۷ بر اساس یک داستان واقعی است!؟ به طور خلاصه بله.

داستان “رومئو و ژولیت” بر اساس دو عاشق واقعی بوده است که در ورونای ایتالیا زندگی می‌کردند و در سال ۱۳۰۳ برای رسیدن به یکدیگر جان خود را از دست دادند. هر دو خانواده آن‌ها، کاپولت (ژولیت) و مونتاگ (رومئو) در این زمان در ورونا بودند. شکسپیر گفته است که: این داستان عاشقانه غم انگیز را در شعری با عنوان “تاریخ غم انگیز رومئوس و ژولیت” در سال ۱۵۶۲ کشف کردم و در آن مطمئناً یک بالکن وجود داشته است. یا این‌طور به من گفته شده است.

پس از نظر دوستداران سیگار، مطمئناً داستان سیگار Romeo y Julieta واقعی است.

رودریگز که به رویای خود دست پیدا نکرد، به کوبا بازگشت و با ساختن کپی از کاخ هاوانا، افتخار زخمی خود را نجات داد. برخی می‌گویند او یک نقشه کپی کامل از بالکن ژولیت را همراه داشت. این ساختمان، در حدود ۱۰۰ متری تفرجگاه ساحلی هاوانا، در یک زمان دارای دو سگ نگهبان ژرمن شپرد با نام‌های – اوه بله – رومئو و جولیتا بود.

هیچ یک از این وسواس به تجارت رودریگز لطمه‌ای وارد نکرد. برعکس، Romeo y Julieta به یک برند بسیار محبوب در سراسر جهان، به ویژه در میان ثروتمندان تبدیل شد. رودریگز باندرول‌های سیگار را برای مشتریانش شخصی سازی می‌کرد و در یک نقطه حدود ۲۰۰۰۰ لیبل مختلف داشت.

در روزهای اولیه، رومئو و جولیتا بیشتر به خاطر فیگورادوها شناخته می‌شد و پرفکتوها و پیرامیدهای متعددی در اندازه‌های مختلف تولید می‌کرد و زمانی که یک بریتانیایی معروف دیگر این برند را در دست گرفت، این موضوع تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ دیویدوف  Primeros Nicaragua

مشهورترین طرفدار رومئو و جولیتا، پس از بازدید از کوبا در سال ۱۹۴۶، سر وینستون چرچیل بود. او یک سیگار برگ پارجو را ترجیح می‌داد، سیگاری که ۷ اینچ طول داشت و رینگ گیج آن ۴۷ بود. این گل سرسبد برای رومئو و جولیتای کوبایی، به نام چرچیل، نام گذاری شد و ماندگار شد.

این سیگار شیک، با بند طلایی امضا شده خود در زیر بند اصلی، همچنان به عملکرد خود در سطح بالایی ادامه می‌دهد و در دهه ۹۰ به طور مداوم در انتخاب‌های برتر مجله Cigar Aficionado امتیاز کسب می‌کند.

چرچیل کوبایی یک سیگار برگ ملایم تا متوسط ​​با رایحه قوی مرکبات و بادام است. پایان کمی شکلات دارد. پیچیده و خامه‌ای است بدون اینکه چیزی در آن زیاد باشد، به جز قیمت آن! در سال ۲۰۱۵، رومئو و جولیتا روبوستویی با ابعاد ۵ و ۱/۸ اینچ در رینگ گیج  ۵۵، به نام “چرچیل عریض” معرفی کرد که به وضوح به دنبال سرمایه‌گذاری از این انجمن بود. آن زمان در لندن با قیمت حدود ۳۰ دلار به فروش می‌رسید و کمی قوی‌تر از نسخه قبلی است، اگرچه هنوز کاملاً لذیذ و باکیفیت است.

مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با سیگار در کوبا، رومئو و جولیتا از تقسیم خانه اش رنج می‌برد. پس از انقلاب کاسترو و تحریم متعاقب آن توسط ایالات متحده، رومئو و جولیتا مغازه‌ای در جمهوری دومینیکن راه‌اندازی کرد و شروع به ساخت سیگار برگ در لارومانا کرد.

برای مثال، چرچیل وینتیج دومینیکن، کمی ضخیم‌تر است، با رینگ گیج ۴۸. نرمی شگفت انگیزی را نشان می‌دهد و با استفاده از ترکیبی از تنباکوی دومینیکن و مکزیکی که در لفاف اکوادور کانکتیکات شید در کنار هم قرار گرفته‌اند، بسیار خامه‌ای و مغزدار و غنی است. رومئو چرچیل دومینیکن نیز در خط “۱۸۷۵” موجود است، در رینگ گیج ۵۰ که پیچیدگی بیشتری را در داخل یک لفاف اندونزی به رنگ کاراملی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ کوهیبا مادورو روبوستو جادویی

رومئو دومینیکن در فرمت چرچیل خودننایی می‌کند و در خط رومئوی متوسط ​​تا پر بدن با یک برگ هابانو اکوادور که دور پرکننده‌های خوشمزه دومینیکن پیچیده شده است، تا رینگ گیج  ۵۶  افزایش می‌یابد. این خط تولید نت‌های ظریف چرم و شکلاتی را در لفاف ابریشمی به شما ارائه می‌دهد. رومئو پیرامید، ۶.۱۲۵ اینچ در ۵۲، امتیاز بالایی در کسب کرده است.

رومئو و جولیتا در طول تاریخ خود همواره با چالش روبرو بوده است. این در مورد سیگار دومینیکن امروز صادق تر است، زیرا تنباکو در کوبا تحت کنترل دولت است و چیزهای خوب همیشه برای هر برندی در دسترس نیست.

ما عاشق تنوع هستیم و رومئو و جولیتا همیشه این خواسته را برآورده کرده است فقط کافی است بالکنی مناسب پیدا کنید و سیگار خود را روشن کنید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تاریخچه سیگاربرگ‌ های رومئو و جولیتا، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

3 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه سیگاربرگ‌های رومئو و جولیتا»

  1. یکی از نوستالژیک ترین سیگار برگ هاییه که اسموک کردم ، و جالب اینکه ، دلیل نامگذاریشو نمیدونستم، خیلی با خوندن این مطلب حالم خوب شد دمتون گرم

  2. سیگاربرگ‌های رومئو و ژولیت! سیگاری به یاد دو عاشق که برای عشق , از جان خود گذشتند…
    ممنونم از ماسترو رحیمی عزیز بابت این مطالب جذاب و بی نظیر

  3. چقدر این مطلب عمیق و لذت بخش بود
    و سیاست نام گذاری این نام برای سیگار برگ
    کمک به شناساندن این اسم و تاریخچه و داستانش برای علاقه مندان باشه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *