عوامل موثر بر ماندگاری سیگاربرگ داخل هیومیدور

در این مقاله می خوانید :

عوامل موثر بر ماندگاری سیگاربرگ داخل هیومیدور

علاقه‌مندان به سیگاربرگ ممکن است چندین روز، هفته یا حتی سال‌ها منتظر بمانند تا سیگارهایی را که خریداری کرده‌اند بکشند. ذخیره سیگاربرگ برای یک موقعیت خاص معمول است.

در این مدت، تازه نگه‌داشتن سیگارهایتان بسیار مهم است، زیرا آن‌ها با دست ساخته می‌شوند و وقتی سیگارها خراب می‌شوند، اسموک آن‌ها شدنی نیست. یک مرطوب کننده با کیفیت بدیهی‌ترین و کاربردی‌ترین وسیله برای نگهداری و محافظت صحیح از سیگاربرگ شما است. جایگزین‌های زیادی برای نگهداری سیگار بدون رطوبت ساز وجود دارد، اما همه آن‌ها عملکردی مشابه یک مرطوب کننده دارند: همگی سیگارهای شما را مرطوب نگه می‌دارند.

نگهداری و کیفیت هومیدور

بهترین شرایط برای نگهداری سیگاربرگ تقریباً ۷۰ درصد RH (رطوبت نسبی) و ۷۰ درجه فارنهایت است. محدوده ۶۵ تا ۷۲ درصد RH و ۶۵ تا ۷۲ درجه قابل قبول است و سیگاری‌ها رطوبت و دمای خاصی را بر اساس میزان نرمی یا سفت بودن سیگارهایشان در هنگام کشیدن سیگار ترجیح می‌دهند.

اکثر مرطوب کننده‌های سیگار از سدر اسپانیایی یا مواد مشابه ساخته می‌شوند، اما امروزه انواع مختلفی از مرطوب کننده‌ها وجود دارد، از جمله دستگاه‌های خنک کننده، مرطوب کننده‌های اکریلیک، مرطوب کننده‌های مسافرتی و مرطوب کننده‌های رومیزی سنتی.

رطوبت‌گیرهای چوبی در مقابل شیشه‌ای نیاز به نگهداری کمی متفاوت دارند. یک مرطوب کننده برای عملکرد صحیح باید دارای یک مهر و موم محکم و یک سیستم مرطوب کننده باشد. به همین دلیل است که نمی‌توانید سیگاربرگ‌ها را در جعبه‌های اصلی آن‌ها برای مدت طولانی در خارج از یک مرطوب‌کننده نگه دارید، در غیر این صورت به ناچار خشک می‌شوند.

همچنین بسیار مهم است که هنگام راه اندازی یک مرطوب کننده جدید فقط از آب مقطر یا محلول پروپیلن گلیکول استفاده کنید.

هومیدورها برای مبتدیان از حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار شروع می‌شوند، اما قیمت اکثر رطوبت سازها نزدیک به ۱۰۰ دلار و بالاتر است. جعبه های دست ساز می‌توانند چندین صد و حتی هزاران دلار مانند جعبه‌های ساخته شده در پاریس توسط Elie Bleu قیمت داشته باشند. اندازه، پرداخت و مواد بر قیمت یک مرطوب کننده خوب تأثیر می‌گذارد.

در نهایت، یک رطوبت سنج قابل اعتماد برای نظارت بر دما و رطوبت در یک رطوبت ساز برای حفظ شرایط سازگار ضروری است. رطوبت سنج خود را به صورت فصلی کالیبره کنید تا در نتیجه قرائت دقیقی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:  سیگارت کوبایی کوهیبا مشکی COHIBA MAESTRO

صرف‌نظر از اینکه چقدر برای یک مرطوب کننده خرج می‌کنید، سیگارهای شما فقط در صورتی تازه می‌مانند که رطوبت را به طور مرتب پر کنید، سیگاربرگ‌های خود را بچرخانید و دمای ثابتی داشته باشید. انتقال سیگارها از قفسه بالا به پایین و بالعکس، اطمینان حاصل می‌کند که سیگارهای نزدیک به منبع مرطوب کننده شما مقدار نامتناسبی از رطوبت را جذب نمی‌کنند.

علاوه بر بررسی رطوبت، می‌توانید سیگارهای خود را به آرامی فشار دهید تا ببینید نه خیلی نرم و اسفنجی هستند و نه خیلی سفت. سیگارهای خشک وقتی فشرده می‌شوند ترقه می‌زنند و لفاف آن می‌تواند ترک بخورد.

رطوبت ساز خود را بیش از حد با سیگاربرگ پر نکنید. حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از فضای داخلی را آزاد بگذارید. در نتیجه رطوبت و هوا آزادانه‌تر گردش می‌کنند و همین امر باعث می‌شود سیگارهای شما با بالا رفتن سن آن‌ها را تازه نگه دارید.

راه کارهای مرطوب‌ نگه داشتن با تعمیر و نگهداری کم، مانند بسته‌های Boveda، تبدیل ظروف ساده خانگی مانند Tupperware و شیشه‌های مزون را به مرطوب‌کننده در صورت نیاز به گزینه ذخیره‌سازی موقت قبل از سرمایه‌گذاری در یک مرطوب‌کننده سنتی آسان کرده‌اند. یا، می‌توانید یک کیسه مرطوب‌کننده بخرید که بسته به تعداد سیگارهای شما، تا شش ماه یا بیشتر تازه نگه می‌دارد.

کهنه شدن سیگار در هیومیدور

شما می‌توانید سیگاربرگ را کهنه کنید. با گذشت ماه‌ها و سال‌ها، طعم سیگار تغییر می‌کند. چگونگی تکامل بستگی به این دارد که چقدر از رطوبت ساز خود مراقبت می‌کنید و چه نوع سیگارهای دیگری را در داخل آن ذخیره می‌کنید.

برخی از علاقه‌مندان بر این باورند که سیگاربرگ‌های تازه رول شده بهتر است و بیشتر سیگارهایی را که می‌خرند ظرف یک یا دو هفته دود می‌کنند، اما این کاملا به سیگاربرگ و سازنده سیگار بستگی دارد که آن را مخلوط کرده است.

سیگاری که از تنباکوهای باکیفیت و قدیمی تهیه شده باشد طعم بسیار خوبی خواهد داشت و اگر بخواهید به پیری آن ادامه دهید، طعم عالی خواهد داشت. با این حال، سیگار بد با افزایش سن، بهبود چندانی نخواهد داشت.

سیگارها طعم و روغن های اطراف خود را جذب می‌کنند. به همین دلیل است که هرگز نباید سیگارهای طعم‌دار را در مرطوب‌کننده با سیگارهای بدون طعم نگهداری کنید – در غیر این صورت تمام سیگارهای شما طعم طعم‌دار خواهند داشت و مرطوب‌کننده شما طعم مصنوعی سیگارهای طعم‌دار را جذب می‌کند و همچنان آن را به سیگارهایی که در آینده ذخیره می‌کنید منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ نوب کامرون مادورو نیکاراگوئه

اگر نمی‌خواهید طعم و عطر سیگارهای خاصی با طعم دیگران تداخل پیدا کند، یک مرطوب‌کننده با جداکننده و قفسه‌بندی خریداری کنید تا سیگارهایتان را جدا کنید.

تنها راه برای اینکه بفهمید سیگارهایتان با افزایش سن بهتر می‌شوند یا خیر این است که یک مشت یا یک جعبه از یک برند بخرید و به محض تهیه چند سیگار بکشید، سپس به سیگارهای دیگر استراحت دهید. بعد از چند هفته یکی را بکشید و بعد از چند ماه یکی دیگر و اگر می‌توانید تا این حد صبر کنید یکی بعد از یک سال سیگار بکشید. برخی سیگارها با ادامه کهنه شدن به طرز چشمگیری بهبود می‌یابند. برخی دیگر ملایم می‌شوند و اگر به اوج خود رسیده باشند، طعم آن‌ها از بین می رود. اگر دو سیگار یکسان را برای مدت زمان متفاوتی کهنه کنید، طعم متفاوتی دارند.

آماده سازی یک Humidor جدید

اولین گام برای کهنه کردن سیگاربرگ، آماده سازی یک مرطوب کننده جدید بر اساس فرآیندی است که به طور مفصل قبلا توضیح داده‌ایم. بسته به نوع جعبه‌ای که استفاده می‌کنید و سیستم مرطوب کننده ای که انتخاب کرده‌اید، تنظیم یک رطوبت ساز جدید می‌تواند چند روز تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد. اگر از دستگاه مرطوب کننده سنتی استفاده می‌کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

آنچه برای آماده کردن یک هومیدور نیاز دارید

  • واحد رطوبت ساز
  • رطوبت سنج
  • کیت کالیبراسیون رطوبت سنج
  • محلول پروپیلن گلیکول
  • ۱ گالن آب مقطر
  • یک اسفنج آشپزخانه تازه و استفاده نشده
  • یک ظرف شیشه ای یا کاسه استیل ضد زنگ
  • یک حوله تمیز

مراحل راه اندازی یک هومیدور

مرحله ۱. رطوبت سنج را کالیبره کنید

مرحله ۲. واحد رطوبت ساز را پر کنید

مرحله ۳. قسمت داخلی رطوبت ساز را پاک کنید تا جعبه مرطوب شود

مرحله ۴. اولین میزان رطوبت خود را بعد از ۳ تا ۵ روز بگیرید

مرحله ۵. بعد از اینکه به RH ثابت ۷۰٪ رسیدید، رطوبت ساز را با سیگاربرگ پر کنید.

توجه: اگر از بسته‌های Boveda برای آماده کردن مرطوب کننده جدید استفاده می‌کنید، فرآیند متفاوتی لازم است. یک بسته ۶۰ گرمی ۸۴% RH Boveda را به ازای هر ۲۵ سیگار ظرفیت داخل مرطوب کننده قرار دهید، درب آن را ببندید و بگذارید جعبه به مدت دو هفته بماند (بدون سیگار در داخل).

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ توسکانو رازیانه

به عنوان مثال، اگر مرطوب کننده شما می‌تواند ۵۰ سیگاربرگ را در خود جای دهد، به دو بسته ۸۴% RH Boveda نیاز دارید. پس از دو هفته، رطوبت ساز شما به سطح رطوبت ثابتی سازگار می‌شود. بسته‌های RH 84٪ را بردارید و آن‌ها را با RH کمتر (۶۵٪، ۶۹٪ یا ۷۲٪) جایگزین کنید تا سیگارهای شما مرطوب شود. سیگارهای خود را در جعبه قرار دهید.

انجام بررسی‌های منظم

خبره‌هایی که سیگارهای خود را کهنه می‌کنند به آن‌ها توجه می‌کنند. روی یک رطوبت سنج دیجیتال برای دقیق‌ترین قرائت سرمایه گذاری کنید و مرتباً رطوبت و دما را بررسی کنید.

سیگارهای خود را هر دو هفته یکبار بچرخانید و مرطوب کننده خود را برای فصول مختلف آماده کنید. سیگارهای خود را برای هرگونه نشانه‌ای از کپک زدگی بررسی کنید. نقاط کوچک و سفید پلوم هستند و نشان می‌دهند که سیگارهای شما کاملاً کهنه شده‌اند، اما کپک‌های سبز آبی برای سیگارهای دست‌ساز و رطوبت‌ساز شما مخرب است.

سیگارهای کپک زده را فوراً دور بریزید و مرطوب کننده خود را تمیز کنید تا آن را از بین ببرید. استفاده از آب مناسب در مرطوب کننده، احتمال رشد کپک را تا حد زیادی به حداقل می‌رساند.

برخی از دوستداران سیگاربرگ سیگار را قبل از کشیدن سیگار خشک می‌کنند. آ‌ن‌ها سیگارهای خود را از رطوبت‌ساز خارج می‌کنند و آن‌ها را برای چند روز در یک جعبه سیگار خالی بدون رطوبت قرار می‌دهند تا مقداری از رطوبت موجود در سیگارها از بین برود تا اطمینان حاصل شود که سیگارها با سهولت بیشتری می‌سوزند.

یک مجموعه سیگار راه اندازی کنید

وقتی یاد می‌گیرید طعم سیگارهای مختلف و ذائقه و حساسیت کام شما چگونه است، گردآوری یک مجموعه سیگار را شروع کنید. راه دیگر برای تشخیص تفاوت بین سیگارهایی که کهنه کرده‌اید و سیگارهایی که مستقیماً سیگار می‌کشید، نگه‌داشتن یک دفترچه سیگار و یادداشت‌برداری درباره سیگارهای مورد علاقه‌تان است. سیگار کشیدن، انتظار کشیدن و سیگار کشیدن دوباره بهترین راه برای از بین بردن حدس و گمان درباره ویژگی‌های سیگارهای کهنه است.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

عوامل موثر بر ماندگاری سیگاربرگ داخل هیومیدور، سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «عوامل موثر بر ماندگاری سیگاربرگ داخل هیومیدور»

  1. مطلبتون عالی بود
    انشالله به زودی قصد خرید یک هومیدر با کیفیت رو دارم
    حتما برای مشاوره با هماهنگی قبلی خدمت ماسترو رحیمی می رسم از مثل همیشه راهنمام باشن

  2. بسیار مقاله خوبی بود
    خوشجالم که با استفاده از راهنمایی های ماسترو رحیمی عزیز
    تونستم یک هومیدر خوب تهیه کنم و آموزش های لازم رو ببینیم و بتونم به خوبی از سیگاربرگ هام مواظبت کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *