کارخانه بسته بندی Packing Factory

در این مقاله می خوانید :

کارخانه بسته بندی Packing Factory

بر آیند فعالیتهای تولیدی کارخانجات قبلی در این کارخانه ملاحظه می شود . این کارخانه آخرین مرحله تولید است که عملیات تولید در سه بخش صورت می پذیرد .
۱- بسته بندی Packing
بسته بندی در دو قسمت و بوسیله دو دستگاه انجام می شود :


الف) بسته بندی paker سینی های محتوی سیگارت بوسیله اپراتور، در محل تغذیه قرار گرفته و پس از تخلیه در محل مخصوص، ابتدا به دور آن آلومینیوم و سپس اتیکت و باندرول الصاق می گردد.
مواد اولیه در این بخش عبارتند از :
سینی های پر از سیگارت ، آلومینیوم فویل ، اتیکت ، باندرول ، چسب سالیکوم ، و سرعت تولید هر دستگاه از ۱۱۰ تا ۱۶۰ بسته سیگارت در هر دقیقه است .

ب) سلوفان پیچ cellophane wrapper
بسته های سیگارت آماده شده توسط ریل مخصوص به دستگاه سلوفان پیچ هدایت شده و پس از عبور از یک کانال وارد دستگاه شده و ابتدا سلوفان و نوار ۲ میلیمتری به دور آن پیچیده شده و سپس بوسیله اتوهایی که قابل تنظیم می_ باشند ، سر و ته و یک پهلوی آن اصطلاحا” دوخته می شود و می چسبد .
مواد اولیه مورد نیاز در این مرحله عبارتند از :
سلوفان و یا پلی پروپلین ، نوار ۲ میلیمتری ، چسب هات ملت Hot.Melt سرعت تولید این دستگاه حداکثر ۱۸۰ بسته سیگارت در هر دقیقه برای هر ماشین می باشد .

۲- قراصه بندی : Parcelling
ماشینهای این بخش ، پاکتهای تولید شده را که سلوفان پیچی نیز شده اند ، در بسته های ۱۰ تایی و یا ۲۵ تایی قراصه_ بندی مینمایند . بسته های تولید شده به باکس BOX نیز شناخته می شوند .
مواد اولیه مورد نیاز عبارتند از :
کاغذهای قراصه بندی ( گلاسه دو رو، گلاسه یک رو، ساده و چاپی ) ، لیبلهای جانبی Label چسب هات ملت Hot.Mel
تولید چندین دستگاه سلوفان پیچ بر روی نوار نقاله مربوطه قرار گرفته و پس از قرار گرفتن بر روی یکدیگر، به بخش بعدی هدایت شده ، به دور آن کاغذ قراصه بندی پیچیده شده و سپس لیبلهای جانبی الصاق می گردند و از قسمت خروجی ، بر روی میز مربوطه قرار میگیرند .
یک قراصه یا باکس ، معمولا” حاوی ۱۰ بسته سیگارت و در مجموع ۲۰۰ نخ سیگارت است . قراصه های تولیدی ممکن است شامل ۲۵ = ۵ × ۵ پاکت ۲۰ تایی ( محتوی ۵۰۰ نخ سیگارت ) باشند .

بیشتر بخوانید:  آسیب سیگار الکترونیکی بر روی انسان

به لحاظ جلوگیری از ایجاد اصطکاک در ماشینهای بسته بندی و غلطکهای کاغذکش و همچنین برای رفع چسبندگی و اصطکاک از پودر تالک استفاده می شود .

۳- کارتن زنی Cartoning

مواد اولیه مورد نیاز :

کارتن هایی که بر اساس نوع سیگارت ، ابعاد آن مشخص می باشند ، چسب نواری کاغذی ، چسب نواری پلاستیکی (برای کارتن سیگارت بهمن) _ دستگاه منگنه زن که با فشار هوا عمل می نماید .

قراصه های تولیدی ، توسط پرسنل جمع آوری و کارتن زده می شوند و به دور آنها نوار چسب لازم گرفته شده و یا بوسیله دستگاه منگنه زن ، منگنه زده می شوند .

اهداف اصلی از انجام مراحل ۲ و ۳ عبارتند از :

آسانتر شدن جابجایی و انتقال ، سهولت در چیدن کارتن ها در انبار، حفظ کیفیت ظاهری بسته بندی و . . . .

کلیه کارتنهای تولیدی به انبار محصول هدایت تا از آنجا به بازار مصرف ارسال گردند .

منبع : http://wiki.tobacco.ir

كارخانه بسته بندي Packing Factory

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =