لکه های رنگی بر روی لایه بیرونی سیگار

در این مقاله می خوانید :

لکه های سفید رنگ :

این گونه لکه های سفید رنگ معمولاً به صورت نقاط روشنی در مابین رگه های موجود بر روی لایه بیرونی سیگار دیده می شوند که بر اثر ابتلای برگ سبز توتون استفاده شده در ساخت سیگار به کپک آبی می باشد .
کپک آبی یکی از آفات برگ سبز توتون می باشد اما در مورد توتونهای تخمیر شده بی اثر است و در طعم و مزه تاثیری ندارد .
وجود این نقاط سفید رنگ نشان دهنده آن است که برگ سبز توتون مورد استفاده شده مبتلا به قارچ Cercospora بوده است که از کلروفیل موجود در برگ تغذیه می‌کند .
این نقاط سفید رنگ ، تاثیر منفی در کیفیت و ساختار و طعم و مزه سیگار ندارند .

در ابتدا لازم به ذکر است که لکه های رنگی با لکه های ناشی از کهنگی و شکرک و یا به اصطلاح شکوفه زدن بر روی لایه بیرونی سیگار در فرایند کهنه شدن متفاوت هستند .
شکوفه های ایجاد شده بر روی لایه بیرونی سیگار در گذر زمان و طی فرایند کهنگی ، قابل پاک شدن هستند اما لکه های رنگی بر روی لایه بیرونی سیگار قابل پاک شدن نیستند و جزئی از لایه بیرونی می باشند و به عنوان آسیب و مشکل در بعضی موارد به حساب می آیند .
لکه هایی در طیف رنگی گوناگون همچون : سبز ، سبز خاکستری ، لکه های زرد و روشن و حتی لکه های سیاه و تیره و در اندازه‌های کوچک و بزرگ .

لکه های سبز رنگ :

با کپک اشتباه گرفته نشود !
این لکه های سبز رنگ ناشی از کلروفیل موجود در برگ توتون می باشند ، اگر توتون در دمای بسیار بالا و رطوبت بسیار پایین خشک شود ، فرایند خشک شدن بسیار سریع صورت می‌گیرد و کلروفیل موجود در برگ توتون به طور کامل شکسته نمی‌شود .
مقادیر باقیمانده کلروفیل ها در میان شکاف ها و درزها و ترکهای ریز توتون باقی مانده و در آینده به صورت لکه های سبز رنگ نمایان می‌شوند .
در بیشتر مواقع ، وجود این لکه های سبزرنگ تاثیر منفی بر روی طعم و مزه سیگار ندارند .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ ایتالیایی

لکه های زرد رنگ :

بر اثر نبود رطوبت کافی در هنگام فرایند خشک شدن ، بوجود می‌آیند .
این کمبود رطوبت باعث تجمع رنگدانه های زرد رنگ در نقاط مختلف توتون شده که به طور اصولی استفاده از این برگها در لایه بیرونی سیگار مجاز نمی‌باشد .

لکه های سیاه رنگ :

به دلیل رطوبت بالا در حین فرآیند خشک شدن توتون به وجود می‌آیند .
قند موجود در توتون به طور کامل شکسته نمی شود و همین امر باعث تغییر رنگ ، رنگدانه های روشن قندی به تیره و سیاه و تجمع آنها در نقاط مختلف برگ توتون میشود .
قند موجود در این نقاط سیاه و تغییر رنگ داده شده ، باعث ایجاد طعم و مزه بسیار تازه و علفی در حین اسموک سیگار و همچنین احساس ناخوشایند خارش در گلو میشود .

rang1 rang2 rang3

لکه های رنگی بر روی لایه بیرونی سیگار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =