مناطق کشت‌ توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه

در این مقاله می خوانید :

مناطق کشت توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه

اگر از طرفداران سیگاربرگ‌های با کیفیت هستید، حداقل یکی از سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه را کشیده‌اید. امروزه توتون نیکاراگوئه اگر نگوییم بهتر از تنباکوهای سایر نقاط جهان است اما My Father، Padrón، Oliva و AJ Fernandez نماینده برخی از معروف‌ترین برندهای نیکاراگوئه هستند.

تاریخچه تولید سیگاربرگ در نیکاراگوئه را می‌توان به اواخر دهه ۱۹۵۰، پس از موفقیت انقلاب کاسترو در کوبا و ایجاد دیاسپورا از سیگارسازان این کشور، ردیابی کرد. در نیکاراگوئه، بسیاری از مهاجران کوبایی گفتند، خاکی مشابه خاک پینار دل ریو کوبا پیدا کردند.

مناطق کشت توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه، کوبا، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک، توتون

به همین دلیل است که نیکاراگوئه امروز پیشرو در تولید تنباکو ممتاز است و در چند سال گذشته از سایر کشورهای تولید کننده تنباکو مانند جمهوری دومینیکن پیشی گرفته است و به همین دلیل نیکاراگوئه خانه برخی از بهترین کارخانه‌های سیگاربرگ در جهان است.

تنباکو از نیکاراگوئه

بخشی از دلیلی که امروزه تنباکوی نیکاراگوئه ارزش بالایی دارد، هم برای مواد خالص این کشور و هم برای ترکیب با تنباکوی سایر کشورها و تنوع مناطق تولید تنباکو در نیکاراگوئه است. هر یک از چهار منطقه اصلی Estelí، Condega، Jalapa و Ometepe دارای خاکی هستند که کیفیت‌های متمایزی را به تنباکوی کشت شده در آنجا کمک می‌کند. اخیراً منطقه جدیدی به نام Namanji در کمتر از ۲۰ مایلی شرق از “پایتخت” سیگارهای نیکاراگوئه، Estelí، پدیدار شده است و بدانید اگر سیگار نیکاراگوئه‌ای نکشیده‌اید، فرصت بزرگی را از دست داده‌اید!

مناطق کشت تنباکو نیکاراگوئه

استلی

استلی نام این شهر است، دومین شهر بزرگ نیکاراگوئه، جایی که اکثر تولیدکنندگان سیگار در نیکاراگوئه در آن قرار دارند و منطقه‌ای است که مقدار زیادی تنباکو سیگار تولید می‌کند. خاک در مزارع در حال رشد استلی تا حد زیادی سخت و سیاه است. مزارع در طول فصل رشد نور خورشید زیادی دریافت می‌کنند و برگ‌های تنباکو را با طعم بسیار دلچسب تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  معرفی ابزار Perfect Draw

تنباکوی استلی که گاهی بسیار تند است، تیره، غنی و بسیار معطر است. قوی است و غنا و گیرایی خوبی دارد. با ارزش‌ترین برگ از این منطقه Ligero است که بسیاری آن را امضای منطقه می‌دانند.

کوندگا Condega

کوندگا در شمال استلی است. دره اینجا خاکی دارد که کاملا سنگی است. تنباکو بیشتر در زیر نور خورشید رشد می‌کند و برگ نسبتاً نازک تری تولید می‌کند.

بیشتر تنباکوی Condega، تقریباً ۷۰ درصد، به عنوان لایه پرکننده استفاده می‌شود، اما مزارع آنجا مقداری تنباکو با رنگ غنی تولید می‌کنند که برای لفاف استفاده می‌شود. تنباکو Condega تمایل دارد گیرا و خاکی باشد. تعادل خوبی بین شیرینی – شاید با دارچین – و تندی وجود دارد. ترکیب‌های جالبی ایجاد می‌کند.

جالاپا

رانندگی از Estelí به Jalapa ممکن است دشوار باشد. جاده گاهی اوقات بسیار سخت است. وسایل نقلیه اغلب خراب می‌شوند و در نهایت توسط ساکنان محلی غارت می‌شوند. پاداش زمانی به دست می‌آید که به دره جالاپا، نزدیک مرز هندوراس برسید و وارد مزارع سرسبز و سرسبز ساقه‌ها و برگ‌های تنباکو شوید.

مناطق کشت توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه، کوبا، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک، توتون

این خاک فوق‌العاده حاصلخیز است که تنباکوی ناب، خامه‌ای و شیرین تولید می‌کند. در اینجا مقداری توتوت غنی و گیرا وجود دارد اما بیشترین مقدار تنباکو، توتوت‌های ملایم‌تر است. تعداد زیادی از لفاف‌های زیبا از جالاپا بیرون می‌آیند.

Ometepe

شاید کوچکترین از چهار منطقه اصلی کشت تنباکو نیکاراگوئه که به طور سنتی به رسمیت شناخته شده است، Ometepe است، جزیره‌ای آتشفشانی در دریاچه نیکاراگوئه، در جنوب ماناگوئه. فوران‌های آتشفشان‌های Concepción و Maderas این جزیره را به وجود آوردند، اگرچه تنها اولی هنوز فعال است.

بیشتر بخوانید:  بازار داغ سيگاربرگ تقلبي در ايران

خاک آتشفشانی کاملاً حاصلخیز است و شرایط ایده‌آل و بسیار مرطوبی را برای کشت تنباکو ایجاد می‌کند. تنباکوی که در نزدیکی قاعده آتشفشان‌ها رشد می‌کند، طعم بسیار قوی، با مقداری شیرینی و نان تست دارد. ساخت و تهیه و مخلوط کردن ترکیبات سیگار با سویه Ometepe مشکل است و برخی از سازندگان سیگار آن را رد می‌کنند زیرا اگر به طور دقیق مخلوط نشود، می‌تواند طعم فلزی به سیگار بدهد.

منطقه جدید تنباکو نامانجی

حدود یک دهه پیش، تیم برنده جوایز پدر و پسری از خوزه پپین و جیمی گارسیا، سن کریستوبال، لاآروما د کوبا و تاتاوج، شروع به کاشت تنباکو در شرق کردند. استلی در نزدیکی شهر Namanji، در بخش Jinotega. در حال حاضر، مزارع وجود دارد که در بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های خصوصی، برگ‌های لفاف‌دار خیره کننده‌ای تولید می‌کنند. خاک تیره است و برگ‌هایی با طعم، کیفیت و عطر استثنایی تولید می‌کند. این لفاف روی سیگار La Aroma de Cuba Pasión یافت می‌شود.

La Aroma de Cuba Pasión یک نمونه عالی از مهارت نیکاراگوئه در پرورش تنباکو سیگار است. Pasión برگ‌های استلی، جالاپا و نامانجی را با هم ترکیب می‌کند تا سیگاری پر از نت‌های سرو، بادام هندی، چرم و ملاس ایجاد کند.

مناطق کشت توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه، کوبا، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک، توتون

یک سیگاربرگ با گیرایی متوسط ​​​​به بالاست. توصیه می‌شود فرمت تورپدوی جعبه‌ای پرس شده با ابعاد ۶.۱۲۵ در ۵۴ را امتحان کنید تا متوجه شوید که سیگار نیکاراگوئه چقدر می‌تواند خوب و با کیفیت باشد.

بهترین سیگاربرگ‌های نیکاراگوئه‌ای را به هیومیدور خود اضافه کنید و درک کنید که چرا بسیاری از برترین سیگارسازهای امروزی که تنباکو می‌کارند، کارخانه‌هایی را در آنجا راه اندازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ La Estrella Polar Robusto

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

مناطق کشت توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه، کوبا، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک، توتون

2 دیدگاه دربارهٔ «مناطق کشت‌ توتون سیگاربرگ در نیکاراگوئه»

  1. جاداره تشکر کنم از ماسترو رحیمی و استا کامران که واقعا تلاش میکنند برای جا انداختن فرهنگ تدخین صحیح
    بی نهایت ازتون ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *